Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we vandaag?
« Reactie #7720 Gepost op: 01 maart 2014, 19:42:09 »
Een lasagne met pittige tomatensaus en gegrilde aubergine, ui en venkel, bedekt met een dun laagje mozzarella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #7721 Gepost op: 01 maart 2014, 23:22:58 »
Roti, kerrie-aardappelen, sperziebonen in tomatensambal met piment o.a., goegerie met o.a. adjumapeper en laos, gevuld ei met madame jeanetsausmayo en mango-zwarte bonensalade. En dan is er ook nog strawberry cheesecake-ijs  :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7722 Gepost op: 02 maart 2014, 18:39:13 »
Eet niemand vandaag?
Ik wel: pompoenrisotto met geitenkaas. Sinaasappel toe.
,,,,فلافل

Aiko

« Reactie #7723 Gepost op: 02 maart 2014, 18:56:02 »
Eet niemand vandaag?

Carnaval: vastentijd.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #7724 Gepost op: 02 maart 2014, 19:53:21 »
Kristof had gisteren uit het theater een lading overgebleven gekookte pasta (bucatini) meegenomen (die hij tijdens de voorstelling 'Nacht in Venedig' als pastabakker Pappacoda op het podium verdeelt). Mooi dat ze daar altijd een adresje voor zoeken en niet gewoon weggooien.

Vanavond dus een ovenschotel van bucatini met pompoensaus, bedekt met een laagje mozzarella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7725 Gepost op: 02 maart 2014, 20:27:31 »
Hapjes op een verjaardag: toastjes, kaasjes, chips met dipsaus,  olijven, nootjes... Daarna niet veel trek meer, dus bakje broccoli-courgettesoep uit de vriezer getrokken.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #7726 Gepost op: 02 maart 2014, 22:15:49 »
Simpele nasi met veel groenten, en quornstukjes met zelfgemaakte satésaus.
Morgen risotto met pecorino, kastanjechampies en een groene salade.

Offline Marthe

• 274
« Reactie #7727 Gepost op: 02 maart 2014, 22:20:07 »
Groene curry met courgette en paprika. Erbij zwart gekleurde noedels.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #7728 Gepost op: 03 maart 2014, 06:50:02 »
Zaterdag bakte ik pizza's met paprika, courgette, champignons, gruyèrekaas en mozzarella. Gisteren de overschot van de pizza, 's avonds soep met kaascrocs. Vanavond tomaat-paprika risotto met een groentenburger erbij.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #7729 Gepost op: 03 maart 2014, 11:30:10 »
Gisteren voor de lunch een Broodje Karma en een patatje bij de vegetarische snackbar. Daarna zaten we zo vol dat we geen zin meer hadden in avondeten. Ik heb een restje pasta van L. opgegeten en verder een schaaltje fruit met yofu.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #7730 Gepost op: 03 maart 2014, 14:00:20 »
Gisteren Libanese mezze voor mij en mijn bezoek: tabouleh, tempehkibbeh, pitabroodjes, tomatensoep, dolma's en olijfjes.
Voor bij de thee had ik bananenbrood gemaakt (http://www.drweil.com/drw/u/RCP00190/Banana-Bread.html)

Vandaag weer braaf op dieet met een bakje huttenkase, groentebouillon en groente.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #7731 Gepost op: 03 maart 2014, 18:39:15 »
Thaise rode curry met broccoli, paprika, pinda's en vega kipstuckjes. Met basmatirijst.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #7732 Gepost op: 03 maart 2014, 22:59:46 »
Gister ook weer roti gegeten.

Vandaag een kliekjesexperiment van boerenkool-pankokroketjes uit de oven met verschillende smaakjes toegevoegd: met zelf gemaakte rode pesto en geroosterde amandelen, picalily, picalily-ingelegdejalapeño's, kruidige Georgische pruimensaus en nog een variant met een mengsel van verschillende kazen en grove mosterd die over was van de gevulde jalapeño's die hiervoor verorberd werden. Oerlelijk geworden, maar best lekker. Erbij C1000 vegarookworst.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #7733 Gepost op: 04 maart 2014, 10:45:49 »
Veel niet thuis gegeten de afgelopen week, dus zin in iets lekkers zelfgemaakts vanavond. Ik denk dat het een simpele spaghetti wordt met heel veel knoflook en paprika, een soort spaghetti aglio, olio e peperoncino. De rode paprika kan ik grillen en marineren en dan op de spaghetti serveren, of als rauwkost ernaast. Nog even over denken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #7734 Gepost op: 04 maart 2014, 12:21:57 »
Vanavond rijsttafeltje, met o.a eitje, spitskool en boontjes  ;D

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #7735 Gepost op: 04 maart 2014, 13:02:55 »
Gisteren: puree van aardappel, selederieknol, wortel, ui, olijfolie en een beetje boter, een slaatje van sinaasappelen, venkel en blokjes kaas, Elzasser rode kool (koken in wijn, met wat azijn, zout, ui,knoflook, daarna gratineren met kaas en paneermeel). Een gast was er.
Vandaag: frites, witlofsalade met Franse askaas en nog wat, zullen zien.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #7736 Gepost op: 04 maart 2014, 15:46:16 »
Linzensoep. Brownie toe.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #7737 Gepost op: 04 maart 2014, 17:05:05 »
Gisteren bij wijze van experiment een verse pizzabodem van AH meegenomen en belegd met plakjes courgette, rode paprika, blauwe kaas en tomaatjes met daaroverheen geraspte parmezaanse kaas.
Uit de oven nog rucola er over. Heel prima voor de maandag en lekker snel. Erbij een lekkere salade.

Vanmiddag als lunch een restantje harirasoep en vanavond 'iets' met wortel, zoete aardappel/ gewone aardappel en wat er verder nog in de koelkast ligt (sla, groenteballetjes, een avocado, tomaat).

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #7738 Gepost op: 04 maart 2014, 20:34:11 »
Gisteren Libanese mezze voor mij en mijn bezoek: tabouleh, tempehkibbeh, pitabroodjes, tomatensoep, dolma's en olijfjes.
Voor bij de thee had ik bananenbrood gemaakt (http://www.drweil.com/drw/u/RCP00190/Banana-Bread.html)

mmm, lekker zeg!

Ik at vandaag nasi, van gister, maar met een vers gebakken eitje erbij (inderdaad, eiertuesday)

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #7739 Gepost op: 04 maart 2014, 21:04:01 »
Tjauw min met o.a. prei en taugé, Taifun curry-mangotofu (viel tegen, doe mij maar de braadfilet) en ingelegde komkommer erbij.