Ha,nee nog in leven, maar veel te doen. En we eten ook nog. Vandaag ( dochter plus heer komen) gefrituurde camembert met compote (A), dunne groentenbouillon met stukjes en gebakken boleten erin(A), basmatirijst vermengd met gebakken paprika, wortel, ui, knoflook en een klein stukjeselderijeknol plus bergamotblad ( ik meen dat dat de vertaling is van daun jeruk purut) en drie stuks stinkboon (peta/petai), gemalen kroianderzaad, kencur (blijkt gemberfamilie te zijn maar smaakt heel anders) en gemalen komijn (N). A is door mijn vrouw genaakt, N door mij.
In de planning is : Schots/Iers aardappelplatbrood
Gekookte aardappel, volkorenmeel, zout, yoghurt, gewreven kümmel/komijn/korianderzaad
wat geperste knoflook, een scheut olijfolie met de hand kneden tot deeg. Proef het deeg. Als je denkt dat het zout genoeg is, dan toch nog wat extra zout toevogen en meekneden. Een half uurtje in folie verpakt in ijskast. Plat maken, stukken uitsnijden, met olijfolie bestrijken aan beide kanten, bestuiven met meel en bij 220oC in oven op bruin papier bakken tot gaar. (Vier middelgrote aardappels en meel, acht platte broodjes, is net te veel voor twee personen).
Tja en gisteren smikkelden vegatopisten in Amsterdam! Kan ik ook geen gastredacteur worden, huh? Zie ik mijn dochter Selly meer.