Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7520 Gepost op: 31 januari 2014, 00:39:45 »
Een simpele nasi van rijst, gebakken ui en szechuanpeper. Met knoflook en gember gewokte spruitjes. Pindasaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7521 Gepost op: 31 januari 2014, 07:47:28 »
Ik at gisteren met collega's bij een all you can eat sushitent (je begrijpt dat ik niet zelf het restaurant had gekozen  ;)).
Er waren wel genoeg vega opties, ik at o.a.: sushi met avocado, gebakken champignons, gegrilde courgette, tofuzakjes gevuld met rijst, zoetzure pittige komkommer, wakamésalade, gefrituurde tofu en misosoep.

Offline neleH

• 1.736
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7522 Gepost op: 31 januari 2014, 11:56:00 »
Gisteren pompoen/zoete aardappel/ kikkererwtensoep en een stuk tomaatjes-spinazietaart (tip: neem diepvriesspinazie met boursin hiervoor).

Voor vandaag heb ik boerenkool uit de vriezer getoverd (ideaal die kliekjes voor aan het einde van de week). Met blokjes rode paprika er door voor de crunch! Erbij een tivall rookworst.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7523 Gepost op: 31 januari 2014, 14:47:07 »
Gisteren at ik samen met oa Calimero bij een Surinamer vlakbij de Tivoli. Niet de beste waar ik ooit geweest ben maar er zat wel lekker veel bij. Ik kreeg ook aubergine ipv ei, meestal laten ze het ei gewoon weg en krijg ik niks extra's maar hier dus wel.
Vandaag gaan we voor het eerst de vegan shoarma van Vivera eten, ik ben benieuwd.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7524 Gepost op: 31 januari 2014, 17:16:09 »
gefrituurde tofu

Agedashi tofu? Zo ja  :kwijl:, alleen die is niet overal even vegetarisch ivm de bouillon/saus (v1ssig), maar wordt vaak wel als vegetarisch aangemerkt.

OT: Rauwe andijviestamppot met Tivall rookworst en mosterd-uienjus.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7525 Gepost op: 31 januari 2014, 22:47:08 »
Ik weet niet meer hoe het heette, maar zou kunnen. Wat de bouillon betreft ben ik gelukkig niet zo streng in de leer, maar er stond op de kaart wel de het vegetarisch was. Daar ga ik dan maar vanuit...

Vanavond op verjaardag gegeten: tomatensoep,  pastasalade een broodjes.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7526 Gepost op: 31 januari 2014, 22:53:54 »
Gisteren een frietje in de trein en daarna pompoensoep bij mijn schoonmoeder.
Vanavond een Japans rijstgerecht in een kom gemaakt: sushirijst, wakame, komkommersalade met rijstazijn, zijdetofu met chilipeperstrooisel, gebakken Chinese kool met mirin, gesmoorde rucola met romige sesamsojadressing.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7527 Gepost op: 01 februari 2014, 00:10:22 »
rucola met romige sesamsojadressing.
Doe maar weer multiculti. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat erg lekker is.

Spruitjesstamppot. Erbij kidneybonen en puntpaprika in tomatensaus, en gebakken ui en champignon.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7528 Gepost op: 01 februari 2014, 18:59:23 »
Al aan het koken voor bezoek van morgen. We gaan Turkse linzensoep, Georgisch kaasbrood en Albert Heijns bananenijs eten. Met nog wat groens erbij in de vorm van een salade.

Gisteren Tivall rookworsten en een zoete puntpaprika, van de week nog tempeh in pittige tomatensaus met broccoli. Vandaag iig wat linzensoep.

http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12179-budgetkoken-turkse-linzensoep
Georgisch kaasbrood: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12029-khachapuri-

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7529 Gepost op: 01 februari 2014, 20:08:40 »
Bandnudeln met pompoensaus. Loeiheet, bestrooid met Parmezaanse kaas. Precies het juiste gerecht voor op een druilerige zaterdag.

Morgen worden het fusilli bolognese, heb ik Kristof plechtig beloofd.

Offline meisbaer

• 5.622
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7530 Gepost op: 01 februari 2014, 20:40:16 »
Morgen komen mijn ouders en zussen eten, nog voor de verjaardag van mijn zusje (een maand geleden). Ze wilde voor haar verjaardag curry eten dus ik maak o.a. Tarka dal (linzenprut met pittige topping), bloemkool in kokossaus, gebakken aardappels met ui en heel veel zaadjes. Met tomaat-ui-koriandersalade, komkommmerraïta, mangochutney, naan en rijst. Toe Shrikhand, indiaanse hangop met safraan, kardamon , amandelen en pistachionootjes, en ananas met munt.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7531 Gepost op: 01 februari 2014, 22:17:30 »
Vegatopia-redactieborrel, Maartje en ik maakten voor de (gast)redacteuren uientaartjes met geitenkaas, boerenkoolclafoutis met scamorza en piccalilly, socca, pizzabroodjes, courgetterolletjes met Georgische waloten/granaatappelvulling, tartine met geroosterde bloemkool en hangop, champignons met mieriksworteldip, little gem met pittige tofusalade, pompoenhummus, wortelsoep met dilledip en babymiljonairs. En dan waren er nog kazen van Kef (Caprin de St Julien, Delices de l'Aubrac, Bethmale, en Testun al Barolo) met knappertjes en brood van Niemeijer. Dat was best fijn.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7532 Gepost op: 01 februari 2014, 22:29:17 »
Dat at ik dus ook. En dat was niet alleen maar best fijn, dat was enorm lekker allemaal!
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2014, 09:40:25 door Miranda »

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7533 Gepost op: 02 februari 2014, 01:15:22 »
Het was Genieten!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7534 Gepost op: 02 februari 2014, 09:49:24 »
Morgen komen mijn ouders en zussen eten, nog voor de verjaardag van mijn zusje (een maand geleden). Ze wilde voor haar verjaardag curry eten dus ik maak o.a. Tarka dal (linzenprut met pittige topping), bloemkool in kokossaus, gebakken aardappels met ui en heel veel zaadjes. Met tomaat-ui-koriandersalade, komkommmerraïta, mangochutney, naan en rijst. Toe Shrikhand, indiaanse hangop met safraan, kardamon , amandelen en pistachionootjes, en ananas met munt.

Wow, klinkt goed allemaal. Dan sta je wel een tijdje in de keuken lijkt me!

Dat vegatopia eten zag er ook erg goed uit op facebook. Ik ga de pompoenhummus binnenkort een keer maken.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7535 Gepost op: 02 februari 2014, 11:11:14 »
Ha,nee nog in leven, maar veel te doen. En we eten ook nog. Vandaag ( dochter plus heer komen) gefrituurde camembert met compote (A), dunne groentenbouillon met stukjes en gebakken boleten erin(A), basmatirijst vermengd met gebakken paprika, wortel, ui, knoflook en een klein stukjeselderijeknol plus bergamotblad ( ik meen dat dat de vertaling is van daun jeruk purut) en drie stuks stinkboon (peta/petai), gemalen kroianderzaad, kencur (blijkt gemberfamilie te zijn maar smaakt heel anders) en gemalen komijn (N). A is door mijn vrouw genaakt, N door mij.

In de planning is :   Schots/Iers aardappelplatbrood
Gekookte aardappel, volkorenmeel, zout, yoghurt, gewreven kümmel/komijn/korianderzaad
 wat geperste knoflook, een scheut olijfolie met de hand kneden tot deeg. Proef het deeg. Als je denkt dat het zout genoeg is, dan toch nog wat extra zout toevogen en meekneden. Een half uurtje in folie verpakt in ijskast. Plat maken, stukken uitsnijden, met olijfolie bestrijken aan beide kanten, bestuiven met meel en bij 220oC in oven op bruin papier bakken tot gaar. (Vier middelgrote aardappels en meel, acht platte broodjes, is net te veel voor twee personen).

Tja en gisteren smikkelden vegatopisten in Amsterdam! Kan ik ook geen gastredacteur worden, huh? Zie ik mijn dochter Selly meer.

« Laatst bewerkt op: 02 februari 2014, 11:13:33 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7536 Gepost op: 02 februari 2014, 11:15:54 »

Tja en gisteren smikkelden vegatopisten in Amsterdam! Kan ik ook geen gastredacteur worden, huh? Zie ik mijn dochter Selly meer.

Dat moet zeker kunnen dunkt me.

Het was heerlijk inderdaad.

Offline berth

• *
  • 9
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7537 Gepost op: 02 februari 2014, 15:46:47 »
Gisteren quiche gemaakt met een vulling met brocolli, champignons, uitjes en gedroogde tomaatjes, maar niet opgegeten (Die is voor van de week als ik na het werk meteen door moet naar cursus.) en een kant en klaar pizza opgesierd met olijfjes en gedroogde tomaat wel opgegeten.
Vandaag ga ik iets met spinazie, kerry en tofu maken. De Tofu ligt al te marineren in de conimex Ketjap Marinade aangevuld met een flinke scheut zwarte peper.

Offline neleH

• 1.736
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7538 Gepost op: 02 februari 2014, 18:59:33 »
F maakt tomaten-paprikasoep en van het restant quinoa maak ik quinoa-schapenkaaskroketjes voor erbij.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7539 Gepost op: 02 februari 2014, 19:58:34 »
van het restant quinoa maak ik quinoa-schapenkaaskroketjes voor erbij.

Ohh heb je daar een recept voor? Dat lijkt me lekker.

Hier pittig/zure kokossoep met prei, rijst voor in de soep of los, tofuhapjes die van gisteren over waren en sinaasappel-roedjak.
,,,,فلافل