Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #740 Gepost op: 10 september 2011, 17:47:43 »
Ik ben begonnen met popkek banaan. Zo eens kijken wat er nog meer bijkomt.
Ik was vandaag net in de andere AH en daar hadden ze natuurlijk ook sperziebonen in de bonus. Deze kwamen volgens het kaartje niet uit Senegal, maar Holland. Ik kan me echt niet voorstellen dat 2 AH's in dezelfde wijk de sperziebonen ergens anders vandaan halen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #741 Gepost op: 10 september 2011, 19:00:30 »
Geen zin om te koken, dus eet ik een pizza met mozzarella en tomaat.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #742 Gepost op: 10 september 2011, 19:11:31 »
Eindelijk gisteren weer eens een beetje creatief gekookt. Basmatirijst met allerlei groene groenten en kikkerwerwten. Gekruid naar een recept van Veganomicon (onder andere garam masala (zelf gevijzeld)).

Dan weet je dat je aan de beterende hand bent, toch? ;)

Precies! :)

Daarna sloeg de luiheid wel toe. Maar ook omdat ik andere dingen wilde doen. Vandaag simpel: paar bioaardappelen bakken, met wat paprika en courgette en tofustukjes

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #743 Gepost op: 10 september 2011, 20:00:53 »
Zelfgemaakte spinaziegnocchi met tomatensaus. Erbij een salade van romanosla, puntpaprika en kidneybonen met honing-citroendressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #744 Gepost op: 10 september 2011, 20:05:07 »
Uit het kookboek Italiaans vegetarisch van Loes Janssen wou ik de oortjes (orecchiette) maken, in oorsprong met raapstelen. Die zijn enkel in de lente te vinden, en dan nog, dus zocht ik spinazie. Dit werd jonge spinazie omdat ik geen gewone vond, maar het voordeel was dat die niet moest koken en dat ik hem zo bij de gekookte pasta kon gooien, waar hij zeer weinig tijd nodig had. (Je kan jonge spinazie ook gewoon rauw in sla eten.) De pasta waren geen oortjes, die ik niet gevonden had, maar penne rigate. De basis was gebakken knoflook met broodkruim. Hierbij werd het meebakken van een rood pepertje voorgeschreven, maar ik voegde er gewoon chilipoeder bij, wat een pikante, hartige smaak gaf. De jonge spinazie smaakte vers en lekker, een ontdekking.
Het was dus, op zijn minst, een aangepast gerecht.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #745 Gepost op: 10 september 2011, 20:08:46 »
Na de popkek ben ik voor de tosti gegaan (wel van pittenbrood) en een gebakken vegaburger. Nu zit ik aan de verse lychees.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #746 Gepost op: 10 september 2011, 20:29:19 »
Gele curry met bloemkool, champignons, doperwtjes, paprika en aardappel (ja, ik wel). Noedels erbij, pinda's en druppels citroensap eroverheen. Misschien zo nog wat sticky toffee cake.
This is between me and the vegetable!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #747 Gepost op: 10 september 2011, 20:39:30 »
Mijn ouders kwamen eten en L maakte stevige tomatensoep met foccacia, kaasjes en olijven. En geroosterde-bloemkoolsalade (als je het salade noemt is het niet erg dat het koud is geworden).
Voor toe maakte ik sticky toffee cake.

Tomatensoep! Jeetje, daar zou ik nu echt zin in hebben.

P. had een quiche gemaakt, de nieuwste toevoeging aan zijn genre.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #748 Gepost op: 10 september 2011, 20:47:11 »
Maken dan, de tomaten kosten nu helemaal niets! Ik heb het de afgelopen weken al een paar keer gedaan. Mijn favoriete (maar dat was niet wat L had gedaan) is heel simpel: per persoon een pond tomaten halveren en met wat grof gesneden uien en knoflook in een braadslee of bakplaat-met-randje. Tomaten met de snijkant omhoog. Flink zout en peper erover, een beetje olie en een goed uur (misschien anderhalf?) in een oven van 160 graden ofzo, niet loeiheet maar wel duidelijk warmer dan voor drogen.

Daarna voorzichtig de zwartste stukjes eruithalen en de rest in de soeppan gooien. Ook het losgekomen sap in de pan. Een handje basilicum erbij, staafmixer erin, klaar ben je.

Heerlijk met een beetje lekker brood en misschien (maar dan pak je het al behoorlijk luxe aan) wat lekkere kaasjes.

Edit: misschien moet je het niet nu-nu-nu gaan maken, als je al gegeten hebt enzo, ik bedoel het vooral overdrachtelijk. Zo makkelijk en zo lekker!

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #749 Gepost op: 11 september 2011, 13:24:37 »
Gisteren een nieuw recept uitgeprobeerd. Pasta met een romige avocado-kruiden saus. Erg lekker :)

Vandaag diep ik iets op uit de vriezer.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #750 Gepost op: 11 september 2011, 16:43:38 »
Mijn ouders kwamen me net eten brengen; een rijstschotel met courgette, zongedroogde tomaat, ei en pesto. Ik hoef het zo alleen nog even in de oven te schuiven. Zo lief!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #751 Gepost op: 11 september 2011, 17:06:10 »
Gele curry met bloemkool, champignons, doperwtjes, paprika en aardappel (ja, ik wel).

;D

Ik lunchte lekker bij mijn ouders, daarom vanavond alleen nog een tomaten-paprikasalade met veel balsamicoazijn en een of meer tosti's en een beetje Thaise soep.
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
Wat eten we vandaag?
« Reactie #752 Gepost op: 11 september 2011, 17:31:27 »
Ik eet een soort van ragu (Bolognese). Een soort van omdat er meer in zit dan ui, bleekselderij en wortel. En geen wijn, want niet open.
En omdat ik ook een soort van geen tagliatelle in huis heb, moeten we het met spaghetti eten. Maar dat gaat vast prima smaken.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #753 Gepost op: 11 september 2011, 21:29:25 »
Met of zonder tomaat?

L roosterde aardappeltjes (echt lekker met dillemayonaise), maakte imam bayildi en grilde ook nog champignons, paprika's en uien. De held.

Offline Annemieke

• 18.716
Wat eten we vandaag?
« Reactie #754 Gepost op: 11 september 2011, 21:36:31 »
Met passata en melk.

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #755 Gepost op: 12 september 2011, 08:47:50 »
In het kader van 'we gaan de diepvries eens leeg eten', eten we vanavond dim sums (met iets van een slaatje erbij...).

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #756 Gepost op: 12 september 2011, 08:49:06 »
... in oorsprong met raapstelen. Die zijn enkel in de lente te vinden ...

Toch zitten ze aanstaande donderdag in mijn groentetas.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #757 Gepost op: 12 september 2011, 09:06:34 »
Samen met mijn schoonmoeder gekookt: groene curry met rijst.

Verder was er niemand bij. Het moet niet gekker worden, ik heb het reuzegezellig met mijn schoonmoeder.

Esther197301

Wat eten we vandaag?
« Reactie #758 Gepost op: 12 september 2011, 09:22:31 »
Vanavond weer makkelijk. Zoon lief heeft zwemles dus daarna weinig tijd om uitgebreid te koken. Patat uit de oven, mijn man eet vlees en mijn zoontje en ik een vega snitsel en sla erbij. Ik vond het zo stoer toen mijn zoontje van 6 me vroeg of hij aub met mij mee mocht eten vanavond. Natuurlijk mag die lieverd dat!

Gisteren heb ik met turks bladerdeeg spinazie rolletjes gemaakt.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #759 Gepost op: 12 september 2011, 14:00:57 »
... in oorsprong met raapstelen. Die zijn enkel in de lente te vinden ...

Toch zitten ze aanstaande donderdag in mijn groentetas.

Raapsteeltjes kun je zowel in het voor- als najaar telen. Liever niet in de zomer, want dan gaan ze plat door de zon. Als die er is...