Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7140 Gepost op: 21 november 2013, 14:19:17 »
gisteren pasta met sperzieboontjes, tomatensaus, gehacktbal en parmesan.
vandaag borrelen met collega's dus voor die tijd een extra broodje (kaas en avocado) eten.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #7141 Gepost op: 21 november 2013, 17:19:06 »
Ik eet vanavond een stoofpotje met wortel, linzen, snijbonen en aardappels (met edelgist vlokken).

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7142 Gepost op: 21 november 2013, 17:51:26 »
Gisteren ging ik naar een winterwereldbarbecue in een asielzoekerscentrum in de buurt. Er was een uitgebreid buffet uit verschillende landen, met oa Biryani (Iraanse rijst), Fatoush (gemengde salade uit Syrië), Bonjan salat (kruidige auberginesalade uit Afghanistan) of Paratha (Pakistaans broodje). Dan was er keuze uit 2 stuks gegrild vl33s, v1s of veggie, en ook nog zoete aardappel met kruidenkaas in papillot en maïskolf.

Vandaag maakte ik een stoofpotje met paprika, linzen, pompoen, courgette en volle rijst en een Tivall-kaasburgertje erbij.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7143 Gepost op: 21 november 2013, 20:06:08 »
Wat leuk Joske, klinkt erg lekker!

Bij een koelkastinspectie hier bleken we wel 11 kazen te hebben liggen  :o
Goed excuses om een brute kaassaus te brouwen op basis van een piment d'espeletteboterroux met room, jong belegen goudse, cheddar, parmezaan, een beetje oude brokkelkaas, knoflook en groene peper over penne. Death by chilicheesepenne  :heart:
« Laatst bewerkt op: 23 november 2013, 11:01:20 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7144 Gepost op: 22 november 2013, 00:30:07 »
Terug van twee dagen Berlijn. Twee dagen een warme lunch, gisteren met een verrassend pittige pompoen-gembersoep, vandaag met een iets te zoete tomatensoep. Erbij lekker brood, en heel veel hapjes, waarvan de meesten niet vegetarisch. Niet erg, want gisteren waren er maïsnuggets, die verdacht veel op die van Sven leken, en vandaag pikante groentespiesjes met gedroogde tomaat. Gisteravond gegeten in de Schnitzelei: Duitse tapas, onder andere broccoliflan (niet echt Duits, maar wel lekker) en obatzda (wel Duits, en lekker). Het restaurant kan ik niet als eerste keus voor vegetariërs aanbevelen, maar ik kan bepaald niet zeggen dat de vegetariërs (vier van de achttien) tekort kwamen (ik had dat natuurlijk vantevoren al uitgebreid met de chef besproken).

Dit weekend komen mijn ouders en broer op bezoek. Voor mijn vader haal ik morgen kleine portie (bio)-vl33swaren, voor de rest moeten ze maar een paar dagen vegetarisch eten. Dat zal geen straf zijn  ;).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Wat eten we vandaag?
« Reactie #7145 Gepost op: 22 november 2013, 11:56:33 »
Dat klinkt lekker Eelco!

Ik eet vanavond een bietenstampotje met appel, lekker makkelijk uit de vriezer  :D

Offline neleH

• 1.736
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7146 Gepost op: 22 november 2013, 15:30:42 »
Gisteren is het een stamppotje met pompoen, kikkererwten en gele paprika geworden. Hmmm, was erg lekker. Erbij Tivallworstjes, heel prima.

Vandaag gaan we lekker uit eten bij Enig Alternatief. Op het menu staat:

zuurkoolquiche met oude kaas
couscous met zongedroogde tomaat en ui
wortel-bietensalade met appel
gemengde salade

Nu al zin in (voor maar 11,50!)

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7147 Gepost op: 22 november 2013, 17:09:45 »
Er pruttelt een tajine met tomatenblokjes, ui, knoflook, courgette,  paprika,  komijn,  pul biber,  piment, kaneel, chilipoeder, ras el hanout. Daar komt straks falafel bij.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7148 Gepost op: 22 november 2013, 20:03:04 »
Couscous met zeven groenten. Turks brood uit de boven, en uienchutney, spinazie- en champignonspread en hummus als smeerseltjes.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7149 Gepost op: 22 november 2013, 21:38:23 »
Ik eet vanavond een bietenstampotje met appel

Leuke combi  :D
Maakt het soort appel nog uit of..?

Hier een Mexicaans stoofpotje van zwarte bonen, zoete aardappel en mais in een k&k pasillasaus. Erbij met een kaasmengel gevulde puntpaprika's uit de oven met een pankolaagje erover, tomatensalsa met witte ui, citroen en avocado, rijst en ijsbergsla.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7150 Gepost op: 23 november 2013, 16:52:32 »
Vanavond een wat merkwaardige combinatie van tempeh kering en een paar experimenten  :roodmannetje:

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7151 Gepost op: 23 november 2013, 17:10:33 »
Gisteren een hele grote salade van sla, komkommer, tomaat, wortel, flageolets met daaroverheen piment d'espelette azijn. Daarbij luxe kaasjes (een belgische zachte, delftsblauwe goudse en eentje gerijpt in barolomost), olijven, gecarameliseerde uitjes in 't zuur, zuurdesem volkorenbrood en zuurdesem vijgen/notenbrood.
En na al die verwennerij gaan we vandaag ook nog eens uit eten bij Zino, één van onze favorieten. Het restaurant is in andere handen over gegaan, de kok is nu ook de eigenaar. Ben benieuwd!

Offline meisbaer

• 5.622
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7152 Gepost op: 23 november 2013, 17:42:32 »
Vanavond kaasfondue bij verjaardagsfeestje van een vriendin, gisteren boekweitsalade als soort van avondeten op mijn werk.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7153 Gepost op: 23 november 2013, 21:00:17 »
Gestoofde witte kool-, paprika- en courgettereepjes met aardappelen en spinazie-kaasrondo van AH.
En voor morgen een groentequiche aan het voorbereiden, met restjes v bovenstaande en pompoen, kerstomaatjes, mozzarella en veel look.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7154 Gepost op: 23 november 2013, 22:31:09 »
Om een beetje in de sfeer te komen van de documentaire die we vanavond gaan kijken: Gevulde eieren, ingelegde bieten-paprika-uisalade, lauwwarme gebakken krieltjes met dille, knoflook en zout, blokjes kaas en plakjes komkommer. Helaas geen vodka.

Offline Indira

• 520
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7155 Gepost op: 23 november 2013, 23:25:00 »
Om een beetje in de sfeer te komen van de documentaire die we vanavond gaan kijken: Gevulde eieren, ingelegde bieten-paprika-uisalade, lauwwarme gebakken krieltjes met dille, knoflook en zout, blokjes kaas en plakjes komkommer. Helaas geen vodka.

Russisch? wat voor docu?
Za Zemiata!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7156 Gepost op: 24 november 2013, 12:00:13 »
De droom van de beer van Cherry Duyns. Kwam er gister niet meer van, dus vandaag maar kijken.

Ontopic staan mutter paneer (met doperwtjes) met kerrie-aardappelen en -ei in roti vanavond op het menu. Wortelsalade erbij.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7157 Gepost op: 24 november 2013, 13:02:29 »
Na twee dagen prei-rijst-pindakaas-pindaprut, vandaag uiensoep. Comfortfood voor twee snipverkouden eters. :(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7158 Gepost op: 24 november 2013, 13:07:27 »
Gisteravond Bandnudeln met pompoensaus, ui-champignonrisotto met verse peterselie, en een salade van bindsla, paprika en kidneybonen.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7159 Gepost op: 24 november 2013, 15:55:18 »
Vanavond een wat merkwaardige combinatie van tempeh kering en een paar experimenten  :roodmannetje:
Gisteren had ik geen trek meer na alle experimentjes, dus maakte ik de tempeh niet. Vanavond wel, met nasi, prei, champignons, gebakken uitjes en zoetzure komkommer.