Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7080 Gepost op: 11 november 2013, 12:02:55 »
Ah, doe je dat zo.
Nou, dan vertel ik ook niets :roodmannetje:

;D

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7081 Gepost op: 11 november 2013, 12:38:20 »
Ik at gisteren dus ook iets geheimzinnigs :roodmannetje:.

Ik hoop dat L de restjes daarvan - voor zover die er waren - in de bladersoep verwerkt. Nou ja, behalve de amandelkoekjes en de minibonbons dan. Die eet ik liever niet versoept. En het toetje eigenlijk ook niet...
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7082 Gepost op: 11 november 2013, 16:21:48 »
Terzijde: In Indonesië logeerden we bij een oudere guesthousehouder met een veel jongere vrouw . Tertia weet het nog wel. Een van de bedienden, Par, klusjesman die ook de daktuin deed, zag ik vaak rondloeren. Het jaar erop was ie weg. Ik vroeg een bekende van de guesthousehouder waar ie was. Ach, zei deze, die Par, die kende al haar (van de jongere vrouw) geheimen. Hij moest dus weg.
Daar doen al die eetgeheimen me aan denken.
Nee, dan maar gewoon Vlaams eten. :roodmannetje:

Vandaag: tortilla espagnol, gebakken spitskool, olijvenpasta, vruchten met een scheut wodka. Ie-ie-ie zegt mevrouw Zeewier nu wellicht. Moet ik altijd om lachen, dat ie-ie.
« Laatst bewerkt op: 11 november 2013, 16:27:44 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7083 Gepost op: 11 november 2013, 16:27:38 »
Ja, daar heeft u een punt. Naast Selly en mijzelf waren er nog twee eters, die weten het nu, dus die hebben we omgelegd verzocht te zwijgen...
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7084 Gepost op: 11 november 2013, 18:29:43 »
Spruitjes, restje maïs, aardappeltjes.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7085 Gepost op: 11 november 2013, 18:40:55 »
Een niet geheim hoofdgerecht van quinoa met venkel, granaatappelpitjes en gegrilde stukjes :)
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7086 Gepost op: 11 november 2013, 19:29:00 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7087 Gepost op: 11 november 2013, 19:52:39 »
Gefrituurde aardappeltjes, kaasrolletjes, wortels, lollo dingessalade met komkommer, kerstomaat en een erg lekkere Italiaanse dressing met toffe olijfolie. Dadelijk nog yoghurt met versgeperst sinaasappelsap.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7088 Gepost op: 11 november 2013, 20:08:51 »
Pilao met spinazie en tomaat.
En Kristof had na thuiskomst ook honger en maakte voor zichzelf pasta met ketchup en een spiegelei. Erbij een mok chocolademelk. "Lekker!", riep hij me zojuist toe.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7089 Gepost op: 11 november 2013, 21:34:59 »
Pasta met ketchup  :(

Hier weinig fut, dus roerei met tomaat, lenteui, knoflook en groene peper. Erbij een wortel-rettichsalade met kewpiemayonaise-sojasaus-rijstwijnazijn-sesamoliedressing en ministukjes avocado die nog wel te eten waren.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.622
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7090 Gepost op: 11 november 2013, 21:40:21 »
Mijn vriend had weer prut-met-stukjes in elkaar geflanst; witte bonen in tomatensaus met broccoli, prei, restje spitskool en braadfilet met oregano. Was lekkerder dan het zo klinkt :D

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7091 Gepost op: 11 november 2013, 22:44:39 »
Broodjes mc2 burger met langzaam gebruinde uien, zoetzure kerriemayo en veel sla, tomaten, paprika en zilveruitjes.

Offline neleH

• 1.736
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7092 Gepost op: 12 november 2013, 10:45:00 »
Een of andere kant & klare miniquiche van AH die ik gisteren bij wijze van impulsaankoop kocht. Nu al spijt van vrees ik.

Hebben jullie dat ook, dat wanneer je een vegetarisch k&k-maaltijdding ziet, je altijd heel blij bent dat er ein-de-lijk iets vega k&k op de markt wordt gezet, maar dat het tegelijkertijd ook altijd tegenvalt en eigenlijk ben je de doelgroep (k&k-kopers) helemaal niet.
En die eeuwige geitenkaas, pffff.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7093 Gepost op: 12 november 2013, 12:07:00 »
Ja, ik ken de ervaring, ik laat me dan ook al heel lang niet meer verleiden tot dergelijke aanschaffen. Tenzij ik bv direct uit mijn werk ergens heen moet, dan eet ik op kantoor uit de magnetron. In de winkel overvalt me dan altijd een grote twijfel over wat ik de beste keus is. Ik weet dat het altijd tegenvalt (en ik vind geitenkaas niet eens erg) dus ik ga tegenwoordig meestal maar voor een salade of een vegetarisch soepje met brood  :-\

Vandaag eet ik thuis en alleen, ik denk aan gegrilde sla, tomaten, paprika en haloumi, daarbij een sandwich houmous. Of gekookte aardappels, spinazie met feta en gekookte eieren. Ah, keuzestress  ::)

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7094 Gepost op: 12 november 2013, 19:26:37 »
Pitabroodje met shoarma van de vegaslager, paprika, ui en yoghurtsaus. Erbij salade van rodekool met augurk.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7095 Gepost op: 12 november 2013, 19:28:23 »
Eigenlijk wilde ik iets curryachtigs maken, maar er lagen nog wat spruitjes die nodig op moesten. Nou vooruit, dan maar rijst met spruitjes en pindasaus. Helaas, er lagen ook nog drie aardappeltjes die vandaag nog opgegeten wilden worden. Dat werd dus spruitjesstamppot. Ok, dan met lekkere roergebakken champignons erbij. Tja, en wat dan doen met dat geopende blik kidneybonen en het restje tomatenpassata? Ach ja, dat smaakt er ook lekker bij.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7096 Gepost op: 12 november 2013, 19:46:17 »
Macaroni met venkel, courgette, mais, tomatensaus. Erbij een MC2-burger.
,,,,فلافل

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7097 Gepost op: 13 november 2013, 06:07:46 »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7098 Gepost op: 13 november 2013, 09:50:08 »
Ik maakte gisteren champignonragout, erbij gewoon rijst. Ik wilde eigenlijk nog wat spinazie roerbakken voor erbij maar toen zag ik dat we nog boerenkool hadden die op moest dus heb ik die door de ragout gegooid. Een beetje vreemd maar wel lekker :)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7099 Gepost op: 13 november 2013, 19:02:29 »
Pilao met spinazie en tomaat.
pasta met ketchup en een spiegelei. Erbij een mok chocolademelk.
???
Dat eerste at ik. Dat laatste had Kristof voor zichzelf gemaakt, toen hij toch thuis bleek te kunnen eten - en ik al had gegeten.

En vanavond - primeur! - rode biet. En wel samen met koolrabi en ui, fijngesneden in de risotto. Voor het serveren vermengd met verse peterselie.