Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7000 Gepost op: 03 november 2013, 00:09:49 »
Wij aten fusilli bolognese.

Morgen komen Kristofs ouders, oma en een broer op bezoek. Die krijgen pompoensoep, mild gekruid met knoflook, pepertje, kardemom, piment, gember en een scheutje citroensap. En het beste Turkse brood van Hildesheim, waarmee ze kunnen doen wat ze willen (we hebben hummus, champignonspread, verse peterselie). Misschien ook nog een simpele salade van komkommer en radijs met een scheutje witte balsamico.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7001 Gepost op: 03 november 2013, 07:11:42 »
Gisteren paprika wortelsoep met een indiase twist. Vandaag scones bakken voor bij de thee vanmiddag, vanavond waarschijnlijk pizza.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7002 Gepost op: 03 november 2013, 09:03:35 »
Gisteren mac'n cheese met broccoli en hamblokjes van Vitara. Vandaag zou de dochter koken, ofwel gebakken rijst ofwel een soort van rode uien/olijven pizza, recept van Pinterest.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7003 Gepost op: 03 november 2013, 11:10:22 »
Peruaanse aardappelsalade met zwarte olijven en hard gekookt ei, zwarte bonen en mais gestoofd in tomaat-chipotle-knoflooksaus, een voor mij nieuwe Taifunbraadfilet in de smaak oregano (heeft iets rokerigs) en kaaskomijnbrood.

Vanavond tagliatelle a la ragĂș oftewel bolognese.
Sin chile, no tiene chiste!

Vega-meisje

Wat eten we vandaag?
« Reactie #7004 Gepost op: 03 november 2013, 11:35:49 »
Hoi ik ben net nieuw hier. Ik heb besloten voor 100 procent vegetarisch te gaan. Het afstappen van vlees naar vegetarisch heeft een tijdje genomen. Wat ik merkte is dat ik mij erg schuldig voel bij het eten van vis of vlees. Per vandaag ben ik er echt mee gestopt en hoop dat voor heeel lang vol te houden. Nu ben ik wel nieuwsgierig wat jullie beste eiwitbron is?

Met vriendelijke groet,

vega-meisje

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7005 Gepost op: 03 november 2013, 12:03:32 »
Ik denk dat ik het voornamelijk via zuivel binnenkrijg, maar ook via vleesvervangers/soja, volkoren brood en groente. Maar eigenlijk heb ik nooit op eiwitten gelet...

Welkom op het forum trouwens! En succes met vegetarier zijn :)
« Laatst bewerkt op: 03 november 2013, 13:18:43 door Poek »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7006 Gepost op: 03 november 2013, 17:59:40 »
Morgen komen Kristofs ouders, oma en een broer op bezoek. Die krijgen pompoensoep, mild gekruid met knoflook, pepertje, kardemom, piment, gember en een scheutje citroensap. En het beste Turkse brood van Hildesheim, waarmee ze kunnen doen wat ze willen (we hebben hummus, champignonspread, verse peterselie). Misschien ook nog een simpele salade van komkommer en radijs met een scheutje witte balsamico.
Volgende keer krijgt de schoonfamilie gewoon pompoensoep zonder specerijen  :clown: (alhoewel, naast extreem pittig vonden ze de soep ook erg lekker). Ook het Turks brood met spul erbij viel erg in de smaak. Schoonmoeder had nog Kartoffelsalat en Zwiebelkuchen meegebracht (moet ik eens proberen: onaangekondigd gerechten meebrengen, als we bij hen op bezoek komen  ;) ).

's Middags ook nog amandeltaart bij de thee, dus voorlopig eten we maar niets. Misschien later op de avond wat groente met yoghurtdip en/of toastjes met hummus en camembert.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7007 Gepost op: 03 november 2013, 18:27:51 »
Volgende keer krijgt de schoonfamilie gewoon pompoensoep zonder specerijen  :clown: (alhoewel, naast extreem pittig vonden ze de soep ook erg lekker).

Hun reacties waren vast nog niets vergeleken met die van mijn tante toen bleek dat ik de komkommer voor de salade niet schilde! Er volgde een heel verhaal, iets over eek en giftigheid... ja ja, ik leef het leven wild ::).

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7008 Gepost op: 03 november 2013, 19:19:06 »
Haha.

Gisteren at ik een potje rabarber (zonder het potje) wat al 2 jaar over de datum was, ook ik leef het leven wild.

Vandaag eet ik dit http://www.greenkitchenstories.com/beet-bourguignon/ nouja, min of meer, ik had wat inkoopmalfuncties.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline neleH

• 1.736
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7009 Gepost op: 03 november 2013, 20:57:02 »
Minestronesoep en turks brood/ komkommersticks met hummus. Hmmm.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7010 Gepost op: 04 november 2013, 07:39:39 »
Brood en kaasjes tijdens een wijnproeverij (Leidse Wijndag). Thuisgekomen niet veel trek meer, dus een tosti.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7011 Gepost op: 04 november 2013, 09:16:23 »
Gisteren at ik moe maar tevreden linzensoep, brood met kaasjes, pompoentaart met geitenkaas en cashewnoten, olijven en kweeperentaart. En daarna had ik een enorm volle buik, want ik at er best veel van.
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7012 Gepost op: 04 november 2013, 18:01:49 »
Haha, van je (schoon)familie moet je het hebben  :P
Overigens mocht ik van mijn vader juist niet de komkommer schillen, ivm de vitamines net onder de schil.

Gister werd het toch iets anders, restje van de Peruaanse aardappelsalade met romaine sla, tomaat en restje van zwarte bonen en mais in tomatenchipotlesaus. Toe een k&k tiramisu.

En nu staat de ragĂș al te pruttelen, ik heb zelfs de wijn in m'n eentje open gekregen zonder ongelukken  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7013 Gepost op: 04 november 2013, 19:28:45 »
Een fijne restverwerkingsrisotto met champignons en knolselderij en een pepertje, met op het laatst fijngesneden witlof en peterselie toegevoegd.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7014 Gepost op: 04 november 2013, 20:28:38 »
Witlof/bloemkool/appelsalade, een geheim experimentgerecht, pompoensoep.
,,,,فلافل

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7015 Gepost op: 04 november 2013, 20:30:06 »
Aardappelwortelpuree, vegaballen en rode kool, lekker herfstig!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7016 Gepost op: 04 november 2013, 21:43:02 »
Goh, al die smulpapen die ik op deze draad lees, geweldig! Und ich schiele, wah!
(Ik weet niet of die uitdrukking typisch berlijns is, maar ik hoorde hem daar wel vaak: zoiets als ik vis achter het net...)

Gister is een diepvires bij ons in de malheur geraakt doordat de deur een nacht open stond. Hebben dus een en ander eruit genomen en bereid: doperwtjes, boleten, aardappelkoekjes, ... maar toch wel lekker zodat ik niet al te scheel kijk.

In Nuenen is een goede kaashandel, maar geen Remeker, die de kaasboer wel precies weet te duiden maar niet inslaat.
Die remeker at ik bij Tertia...mmm.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7017 Gepost op: 04 november 2013, 21:55:36 »
De pompoensoep uit het vegatopiakookboek, maar met sherry ipv wijn (inkoopmalfunctie, maar best geslaagd) en sojaroom ipv gewone.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7018 Gepost op: 05 november 2013, 07:39:39 »
Pastinaakfrietjes uit de oven, zoetzure rode koolsla, vegaburger.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #7019 Gepost op: 05 november 2013, 18:00:41 »
Lasagne met extra doperwtjes erdoor.