Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6960 Gepost op: 27 oktober 2013, 20:07:09 »
Donburi (een Japans komgerecht met rijst) van sushirijst, zijdetofu, in vega dashi gestoofde savooiekool, gebakken bloemkool, lenteui, en zoetzure komkommer. Als side dish kropsla met umeboshi en ingelegde gember. Zo nog een sinaasappel.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6961 Gepost op: 27 oktober 2013, 20:23:47 »
Flammkuchen!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6962 Gepost op: 27 oktober 2013, 20:30:11 »
@Bast: waar haal jij fenegriekblad vandaan? Of zelf gekweekt? En nog belangrijkere vraag, hoe smaakt dat?  :D

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6963 Gepost op: 27 oktober 2013, 21:38:40 »
Wat leuk Miranda  :D

@Meisbaer

Helaas geen ruimte om zelf te kweken, maar dan zou fenegriek ook niet de eerste keuze zijn.
Het is wat bitter, een beetje een acquired taste dus, maar dat is wel heel gezond natuurlijk. Alsof je veel fenegriekzaad hebt gebruikt en je het net te lang of te kort gebakken hebt. Niet te vergelijken met het veel subtielere gedroogde blad. Mijn niet zo van bitter houdende tafelgenoot heeft het wel netjes opgegeten, dus in de combi met spinazie en wat zoete kruiderij valt het bittere goed te doen.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6964 Gepost op: 28 oktober 2013, 08:12:14 »
Aubergine-bonensoep, blauwebessencrumble toe.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6965 Gepost op: 28 oktober 2013, 17:46:55 »
Aardappeovenschotel met tomaat, creme fraiche, kaas, lenteui, ei. Appelmoes. Misschien een sinaasappel na of een Beluga-ijsje.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6966 Gepost op: 28 oktober 2013, 19:56:27 »
Restjes kaas opmaken, dus pizza met taleggio, emmenthaler, Drentse waterbuffelkaas en oude kaas. Oh, en ui, paprika en tomatensaus.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6967 Gepost op: 29 oktober 2013, 18:18:04 »
Roergebakken spitskool met kerrie en komijn, aardappeltjes uit de oven met knoflook en tijm, en falafel.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6968 Gepost op: 29 oktober 2013, 18:56:14 »
Spaghetti

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6969 Gepost op: 29 oktober 2013, 19:08:57 »
Champignonrisotto (ook met pepertje, knoflook, ui, tijm), waar ik op het laatste moment nog fijngesneden witlof aan heb toe heb gevoegd. Goede combi.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6970 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:33:18 »
Gister een zakje tomaat-mascarponerisotto van Ainsley Harriot opgeleukt met verse tomaat, sjalotje en knoflook.

Vandaag restje methi saag, jalfrezisaus met paprika die over was met die nieuwe kipstukjes ipv paneer, basmatirijst opgebakken in kokosvet met mosterdzaad en curryblad, slaatje van tomaat, komkommer, ui, groene peper en koriander, yoghurt en mango chutney.
Toe een glaasje bloedsinaasappellimonade.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6971 Gepost op: 30 oktober 2013, 09:15:34 »
Gisteren Basts hasselback-aardappels, uien-tarte tatin en spruitjes.

Vandaag een restje soep en een toetjesexperiment.
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6972 Gepost op: 30 oktober 2013, 16:39:14 »
Afgelopen zaterdag met Tertia en andere familieleden bij Bordewijk aan de Noordermarkt in Amsterdam gegeten. Zes personen, veggie. Die chef Will Demandt kan er wat van. Geweldig. Idee van Tertia. Heb ook weer van alles geleerd daar, zoals
pecorino antiche fosse sogliano al rubicone, een schapenkaas zes maanden  bewaard in hooibaal in de grond en boerenboter van de Koningshof in Zoeterwoude. Ontbeten bij Tertia, mmm Remeker kaas puur, humus met biet, van alles meer,Cava, heerlijk brood van de beste bakker van Amsterdam (zegt Tertia en ik geloof het).
In Haarlem bezochten we de Jopen bierkerk. Prachtige bieren! Kortom, cornucopisch lang weekeinde. 
Gisteren een gast: aten vooraf avocado- en bietencarpaccio met tahinsaus en boletenbeignetjes (tempura),venkel-wortelpeterseliesoep, gebakken spruiten met kastanjes, quinoa goreng, en een vol au vent gevuld met gebakken tofukorrels/ui, wat wortel, knoflook en een beetje 70% chocola. Toe kaki en vijgen dun gesneden plus gehakte walnoot.
Vandaag bloemkoolsoep en, ik denk gebakken boleten uit Nuenes dreven (er waren plotseling weer veel te vinden), en verder eens kijken wat er is. Maar zo goed als bij Bordewijk wordt het niet. O ja, flinterdunne rode kool in zout en azijn gezet, paar dagen marineren. Wordt erg lekkere salade.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6973 Gepost op: 30 oktober 2013, 16:46:32 »
Klinkt als een geslaagd en lekker weekend, Herr Niewied!

Wij hebben net al gegeten, want Kristof heeft om vijf een lange repetitie. En wel falafel in pitabroodjes, met alles er op en er aan (yoghurtsaus, pepertje, wortel, paprika, sla, ingelegde rode kool). Lekker!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6974 Gepost op: 30 oktober 2013, 20:05:34 »
een toetjesexperiment.

Hier ook een toetjesexperiment, misschien wel een onderdeel dat dadelijk een geheel met het experiment van Maartje moet gaan vormen  :roodmannetje:
Daarvoor aardappels uit de oven, spruitjes (van zo'n leuk stammetje), Goodbite kaasburger en kropsla met gemarineerde rode ui.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6975 Gepost op: 30 oktober 2013, 20:30:25 »
Oh wauw@familieweekend Wied en  :cheer: voor toetjesexperimenten!

Hier kwam er ineens andijvie ipv boerenkool, dus die ging rauw door de stamp. Erbij Goodbite rookworst en toe een beetje k&k tiramisu.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6976 Gepost op: 30 oktober 2013, 21:55:34 »
een toetjesexperiment.

Hier ook een toetjesexperiment, misschien wel een onderdeel dat dadelijk een geheel met het experiment van Maartje moet gaan vormen  :roodmannetje:
Dat was het inderdaad, en het was lekker! Ik heb er echt genant veel van op.
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6977 Gepost op: 31 oktober 2013, 07:42:56 »
Spitskoolsalade (die spitskool van 1,3 kilo is nu eindelijk op  :)) met augurk en ui, en een kaasburger. Verder niets want niet zoveel trek.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6978 Gepost op: 31 oktober 2013, 18:59:55 »
Lasagna met aubergine en sperziebonen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6979 Gepost op: 31 oktober 2013, 20:09:17 »
Lekkere vega yaki soba bij een pop up afhaalrestaurant, en ik mocht meteen een klein beetje verse wasabi proeven van de importeur die daar ook aanwezig was.

http://www.vegatopia.com/vega/koken/ingredienten/12395-vegatopia-test-verse-wasabi