Heer Christiaan: ik ben terug uit Duitsland.
Mevrouw Greet: ik lachte u helemaal niet uit, nee, ik vond mooi dat als u het een niet had dan maar het andere nam: kokkin naar mijn hart, want zo doe ik het ook, en heer Christiaan beslist ook.
Was leuk in Duitsland.
In Hamburg aten we prima bij de Italiaan Dolce Vino (kreeg het adres meen ik van heer Eelco), hartje stad. Dan was er Piccolo Paradiso, een bijna veggie in de Brüderstrasse, bij de Grossneumarkt. Maar de eigenaar/meneer die de zaak runde was een rare. Kwam eerst met veel strijkages en toen hij zag dat we geen dessert namen en geen voorgerecht, zag hij ons niet meer staan. Geen aanrader dus. Het eten was niet slecht maar knullig opgediend. Biowijn was uitstekend. Wel geheel OK was de Loving Hut, een Viet-Asian veganist (wellicht Falun gong) in de Markusstr. 5, ook bij de Grossneumarkt. Beste eten dat we in Hamburg hadden. Nadeel: geen alcoholische dranken. Een ander nadeel kan zijn dat er slechts weinig personeel is en dat je lang moet wachten omdat ze alles pas klaar maken als je hebt besteld en er niks zomaar op stock ligt, had ik de indruk. Maar op de Grossneumarkt is een keur aan kroegen (aanrader is Thämer) en dan drink je wat tevoren of toe. Daarna waren we in Gutshaus Stellshagen (zie URL op Internet) bij de Oostzee. Dat is echt een veggieparadijs. Schitterend. En ze houden ook nog rekening met veganisten en glutenvrijen.
Herr Hirt OK, mevrouw Zeewier, Mevrouw LL de Ling en alle anderen?
Vandaag pompoen-gember-ui-knoflook-kokossoep, gekookte aardappelen met olijfolie, boontjes, worteltjes en Quorn in pindasaus van de AH. Vijgen van onze boom en pruimen in honing/jeneversaus toe.