Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6760 Gepost op: 25 september 2013, 07:47:40 »
Ik was lasagne met courgette, aubergine en champignons van plan, maar toen kreeg ik een klapband met de auto en moest ik wachten op hulp. Het werd uiteindelijk een snel broodje vegaburger met wat tomaten en komkommer.

Vanavond dan maar de lasagne denk ik.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6761 Gepost op: 25 september 2013, 20:23:50 »
Tagliatelle met broccoli, parmezaan, sjalotje, rode peper, knoflook en olijfolie.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6762 Gepost op: 25 september 2013, 22:36:48 »
Couscous met 'zeven groenten' (wortel, koolrabi, bleekselderij, kikkererwten) in een bouillon (van tomaat, pepertje, knoflook, gember, geroosterde en gemalen specerijen); couscous; Arabisch platbrood; ajvar.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6763 Gepost op: 26 september 2013, 08:31:44 »
Ik at gister aardappels uit de oven, zelfgemaakte mosterd erbij, tomaten uit de oven, paprika/kappertjessalade en een goodbite vega-hamburger.
,,,,فلافل

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6764 Gepost op: 26 september 2013, 10:54:26 »
Een vriendin maakte voor mij de gevulde uien uit de Plenty, overheerlijk! Erbij gemengde sla en een mix van rijst, rode quinoa en linzen.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6765 Gepost op: 26 september 2013, 11:04:34 »
Couscous met 'zeven groenten' (wortel, koolrabi, bleekselderij, kikkererwten) in een bouillon (van tomaat, pepertje, knoflook, gember, geroosterde en gemalen specerijen); couscous; Arabisch platbrood; ajvar.

Ik at bij mijn moeder en zij maakte ook zoiets, alleen zaten er ook nog raapjes en courgette in, lekker!
Vanavond maak ik gado gado.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6766 Gepost op: 27 september 2013, 01:34:15 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino (e met verse salie en tijm). Erbij een fikse portie groente uit de grilpan (puntpaprika, wortel, courgette, venkel), afgeblust met een scheut citroensap.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6767 Gepost op: 27 september 2013, 15:18:37 »
Gisteren op een terras salade met brie. 

Vanavond pasta pesto met aubergine, tomaat en bosui.

Offline Dee

• 131
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6768 Gepost op: 27 september 2013, 16:44:26 »
Deep pan pizza met tomatensaus met look, oregano en basilicum, champignons, mais, ui, paprika en kaas. Deeg staat te rijzen en ik kan al niet wachten  :kwijl:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6769 Gepost op: 27 september 2013, 20:02:27 »
Penne bolognese.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6770 Gepost op: 27 september 2013, 20:11:15 »
Spaghetti met een saus van sudder cherrytomaatjes, balsamico azijn, basterdsuiker, rode wijn en rozemarijn. Rucola erover.
Groetjes, Antje

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6771 Gepost op: 27 september 2013, 20:35:09 »
V. kookte en maakte pasta met champignonroomsaus en erbij gegrilde courgette en tomatensalade.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6772 Gepost op: 28 september 2013, 15:52:42 »
Ik dacht:met al die droogte wordt het niks. Maar zie: een uitbundige hoeveelheid eikenboleten hier langs de Nuenense dreven. Gebakken met ui en knoflook, gekookt met een scheutje witte wijn, bouillon erbij, wat tarwemeel en melk om te binden: prima soepje. Twee bakjes in diepvries.
Afgelopen week op aanraden van Selly bij Sānsān vier-stromenkeukenrestaurant in hartje Rotterdam gegeten. Selly zou dat restuarant op de Vegatopialijst zette, ik meldde het aan bij Happy Cow.
Gisteren onder meer kort in de magnetron gekookte spruitjes die daarna gebakken werden in sesamolie, zout erop: een echte delicatesse. Curry van sperzieboontje, ui, knoflook en wortel en pannenkoek bij wijze van naan. Gekookte en daarna crisp gebakken tofu in sojasaus, rode ui gekookt in rode-wijnsaus (hetgeen iets anders is dan rode wijnsaus) en honing en licht gebonden met aardappelmeel
Vandaag jaardag bij oud collega, de enige die prima kookt, ook veggie (in haar studententijd aangeleerd). Ze bakt brood, taart, vol au vents en reist door allerlei landen zodat haar eten ook altijd iets Argentijns, Boliviaans of Zuid-Afrikaans heeft. Eens kijken wie er moet rijden, mijn vrouw of ik.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6773 Gepost op: 28 september 2013, 17:39:56 »
Pizza! Met tomatensaus, kaas en restjes groente: courgette, champignons, paprika.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6774 Gepost op: 28 september 2013, 21:17:08 »
Vanavond weer couscous met 'zeven groenten'.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6775 Gepost op: 28 september 2013, 22:06:32 »
Miso glazed tempeh, deze spitskool, erg lekkere bleekselderij met Chinese tuinbonensaus en gember, bruine rijst. Satsuma toe.
,,,,فلافل

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6776 Gepost op: 28 september 2013, 22:07:26 »
Ik at bij een vriendin, ze had zelf soep van tomaten en paprika gemaakt. Lekker!

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6777 Gepost op: 29 september 2013, 08:11:17 »
Risotto met in de oven geroosterde knolselder, gebakken oesterzwammen, kortgebakken sesamzaad en verse platte peterselie. Met in de plaats van kaas kikkererwtenpuree erdoor. Naar een recept van Dorien Knockaert, dat ik de vorige keer met quinoa maakte.
Dat idee van bonenpuree erdoor (en het dus veganistisch te maken) had ze uit Italië. Ook een reden om van Italië te houden: al die gerechten met bonen. Een kennis van me bereisde Puglia en genoot er geweldig van fava: tuinbonen(puree).

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6778 Gepost op: 29 september 2013, 10:31:58 »
Gisteren ging ik samen groepje vrienden traditiegetrouw naar ons laatste  festivalletje. Gewapend met een fles bubbels, een blikje Faux Gras en beschuitjes, meloen en nog wat hapjes, klonken we op de mooie nazomer. 'S Avonds at ik er nog een schotel loempia's met zz saus en een stapeltje bakbananen-schijfjes (voor 2 €, ik begrijp niet hoe dit zo goedkoop kan zijn)

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6779 Gepost op: 29 september 2013, 10:36:35 »
Satsuma toe.
Voor de dopeling (zoals ik) is Satsuma onbekend. Hier houdt de groenteboer op bij mineolia of mineola (iedereen schrijft maar wat ofwel snitselt maar wat omdat men taalsuuw/-schuw is.  :o
NW: hoogste tijd voor spijs en drank