Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6660 Gepost op: 05 september 2013, 18:29:43 »
Niet veel trek met die hitte, dus een boterham en een paar tomaatjes.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6661 Gepost op: 06 september 2013, 10:57:30 »
Broodje vegoburger uit de aanbieding van AH (vriezer ligt ook weer vol) met alleen een uitje als groente. Vanavond spicy wortel-paprikasoep dus dan maak ik mijn groente-tekort wel weer goed.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6662 Gepost op: 06 september 2013, 15:27:30 »
Vanavond pasta met tomatensaus, met paprika , champignons, ui en groenteballetjes. En knoflook en parmezaan natuurlijk.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6663 Gepost op: 06 september 2013, 15:53:17 »
Gister diepvriespizza margerita met paprika en extra tomatenblokjes er op. Toe zo'n nostalgisch geur-, kleur- en smaakstof vrij waterijsstickje.
Vanavond vooraf spinazie borek met nigellazaad, caesarsalade met nipschnitzel (vega dus) erbij en toe nectarines.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6664 Gepost op: 06 september 2013, 20:51:34 »
Spaghetti bolognese.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6665 Gepost op: 06 september 2013, 22:33:29 »
Vooraf een cappuccino met chocolade, daarna tomatensoep en knoflook/peterselie crackers.
Groetjes, Antje

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6666 Gepost op: 07 september 2013, 10:20:55 »
Ik at rijst met chinese wokgroente en saus.

Die wokgroente was een week of twee geleden in de bonus (tweede gratis) en ik heb wat zakken ervan in de vriezer gegooid. Zag ik gisteren dat er opstond: Niet geschikt om thuis in te vriezen. Smaakte overigens prima, waarom mag je het niet invriezen?

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6667 Gepost op: 07 september 2013, 17:43:55 »
Kwaliteitsverlies denk ik, omdat sommige groenten niet goed invriezen, of niet goed invriezen zonder blancheren?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6668 Gepost op: 07 september 2013, 18:42:30 »
En sommige groenten worden een beetje zompig van invriezen, die worden dan niet meer knapperig tijdens het wokken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6669 Gepost op: 07 september 2013, 20:19:44 »
De gister vergeten vegaschnitzel, gepofte aardappel met pepertjesboter en gegrilde bloemkool met yoghurt-tahinisaus.
Toe ricotta--blauwe bes-citroenpannenkoekjes.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6670 Gepost op: 07 september 2013, 20:31:00 »
Ik had pizza willen maken maar toen ik aan het deeg wilde beginnen bleek ik geen gist meer te hebben, stom dat ik dat niet even had gecheckt. Dus het werden aardappeltjes met rozemarijn uit de oven, spiesjes van Vivera, geroosterde biet, tomaten salade en wat cavolo nero met knoflook.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6671 Gepost op: 07 september 2013, 22:44:14 »
Ik at op een verjaardag, en het vegetarische aanbod was beperkt: een punt pizza en een broodje brie met pesto.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6672 Gepost op: 08 september 2013, 00:25:02 »
Ik had pizza willen maken maar toen ik aan het deeg wilde beginnen bleek ik geen gist meer te hebben, stom dat ik dat niet even had gecheckt.
Dat gebeurde mij afgelopen week, dus ik had vandaag wel braaf (verse) gist gekocht  :D. Wij waren blijkbaar niet de enigen die pizza aten. De onze hadden een dunne, krokante bodem van spelt, gries en gewone bloem, tomatensaus van verse tomaten en biomozzarella. De mijne was belegd met ui, puntpaprika, champignons en (bij het serveren) rucola.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6673 Gepost op: 08 september 2013, 22:48:20 »
Heeft er niemand gegeten vandaag?

Ik wel, maar pas om tien uur - mijn vergadering in Bremen (jawel, op een zondag  >:( ) duurde langer dan gepland. Eind van de middag kon ik gelukkig nog een Laugenbretzel snaaien. En zojuist een kommetje risotto met ui, champignon, venkel en een ietwat te scherp pepertje.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6674 Gepost op: 08 september 2013, 23:31:48 »
Weer thuis na lange rit. Rösti, komkommer-bittersalade-olijfolie, gekookt ei met mayonnaise: echt thuiskomerssneleten (ja, kijk maar goed).
Iedereen OK? Dames LL, Zeewier, Maartje, Sam, ... Heren Karl en Hirt?
« Laatst bewerkt op: 08 september 2013, 23:35:36 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6675 Gepost op: 09 september 2013, 07:45:21 »
Ik at zeker wel. Spelt met daardoor roergebakken kleine groene asperges in stukjes en ui, een flinke lepel pesto erdoor, en dat nog even gegratineerd met kaas in de oven. Tomatensalade erbij. Was de eerste keer spelt, vond het erg geslaagd.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6676 Gepost op: 09 september 2013, 08:43:29 »
Weer thuis na lange rit. Rösti, komkommer-bittersalade-olijfolie, gekookt ei met mayonnaise: echt thuiskomerssneleten (ja, kijk maar goed).
Iedereen OK? Dames LL, Zeewier, Maartje, Sam, ... Heren Karl en Hirt?

Hier hoorde er, thuisgekomen, ook meestal gebakken aardappelen, tomaten, hardgekookt ei en mayonnaise bij.
U hebt een goede vakantie gehad, veronderstel ik, Heer Niewied, in zo een bijzonder oord. Moeilijk te vinden, dergelijke vegetarische hotels.
Ik had een tweetal bijzondere eetervaringen, waarover ik mogelijk binnenkort op de voorpagina bericht. Anderzijds hadden we een moeilijke periode door de gezondheidsproblemen van mijn vader, die nu toch weer thuis is van het ziekenhuis.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6677 Gepost op: 09 september 2013, 08:46:41 »
Gisteren na het verfwerk buiten iets makkelijks, zo'n maaltijd die je niet aan anderen voorzet maar die wel lekker is: champignonragout van 250 gram champignons met een pistoletje (dat is erg klieder-eten als je lekker veel ragout op elk schijfje stokbrood wilt!), daarbij nog een grote kom verse doperwties voor het groen, traditioneel met een beetje gezouten boter en nootmuskaat.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6678 Gepost op: 09 september 2013, 18:56:10 »
Vanmiddag, na een externe projectpresentatie, een gezamenlijke warme lunch in de kantine: ze noemden het een quiche, maar het was toch meer een soort panpizza, belegd met pompoen en feta. Erbij rucola en kerstomaat. Vanavond at ik bulgur met een stoofje van ui, tomaat en savooiekool (knoflook, pepertje, karwijzaad).

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6679 Gepost op: 09 september 2013, 20:15:22 »
Gisteren dan de pizza met zoete aardappelen en cavolo nero. Was erg lekker maar hij had wel dunner gekund en de kool was ook een beetje verbrand op sommige plekken. Vandaag aten we caldo verde met brood en tomatensalade erbij.