Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6580 Gepost op: 20 augustus 2013, 21:21:30 »
Op de Sellygril geroosterde Brussels lof, idem courgette, rest bieten-ui-knoflook-selderieknolpuree, kaaskantenklaarburger van Valess, salade met radicchio, zwarte olijf, wortel en mozza. Soep van ui, courgette, knoflook, melk en Italiaanse kruiden.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6581 Gepost op: 20 augustus 2013, 21:53:00 »
Gefrituurde tofu, geroerbakte groenten en mie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6582 Gepost op: 20 augustus 2013, 22:16:39 »
Aardappelpuree met mosterd. Bloemkool uit de oven (beetgaar gestoomd, daarna in de ovenschotel met olijfolie, knoflook, pepertje, Parmezaanse kaas en paneermeel). Speltburgertjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6583 Gepost op: 20 augustus 2013, 22:58:37 »
een pittige kool/doperwt/tomatenstoof met een speltburger. De man had ook nog rijst daarbij.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6584 Gepost op: 21 augustus 2013, 07:52:42 »
Gisteren at ik ik geroosterde groenten met knoflook-limoendressing, gekookte aardappelen en zelfgemaakte seitan. De groenten waren alleen verbrand en de dressing was ook niet echt lekker :(

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6585 Gepost op: 21 augustus 2013, 18:12:07 »
Quiche van lenteui. Erbij een tomatensalade. Rode en blauwe bessen toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6586 Gepost op: 21 augustus 2013, 21:40:34 »
Pasta-salade met mozzarella die op moest.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6587 Gepost op: 21 augustus 2013, 22:05:07 »
Lekker van het weer genoten: met de man op een terras Turkse hapjes gegeten.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6588 Gepost op: 22 augustus 2013, 08:19:19 »
Bij een vriendin kreeg ik een eieren in kerriesaus, rijst, naanbrood, een soort tzaziki en een salade met olijven, heel lekkere tomaten en walnoten.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6589 Gepost op: 22 augustus 2013, 18:23:47 »
Vandaag wil het niet zo lukken,  heb de koolsalade op de grond laten vallen en de vega gehaktbal aan laten branden. Nu heb ik nog wat extra koolsalade gemaakt, met aardappel, augurk, blokjes kaas en cashewnoten.  Met dressing van mayo,  dille, knoflook, mosterd en honing. En geen zin meer.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6590 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:12:05 »
Vandaag wil het niet zo lukken,  heb de koolsalade op de grond laten vallen en de vega gehaktbal aan laten branden. Nu heb ik nog wat extra koolsalade gemaakt, met aardappel, augurk, blokjes kaas en cashewnoten.  Met dressing van mayo,  dille, knoflook, mosterd en honing. En geen zin meer.

:pet:

Hier voor het eerst de MC2-burger van de Vegetarische Slager (lekker), aardappels, wortels. Mosterd erbij. Dadelijk blauwe bessen en misschien een stukje geitenkaas.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6591 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:17:57 »
Hier ook een beetje een mislukte maaltijd, dat wil zeggen, ik ging speciaal naar de Vomar voor de nieuwe vleesvervangers van Vivera maar die hadden ze nog niet, en de andere vegan burgers waren op. Dus aten we uitgedroogde balletjes fallafel die al maanden in de vriezer hadden gelegen.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6592 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:16:10 »
dürüm met prutjes, salade en vegetarische gehaktbal in uienjus. Ik vind het echt heel fijn dat ik nu ballen in jus kan maken zonder dat de ballen zacht worden of uit elkaar vallen.

Offline Djooiss

• 1.843
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6593 Gepost op: 23 augustus 2013, 08:37:28 »
Weer een dagje ' raw'  avondeten. Gisteren dunne plakken van een ronde courgette ( uit paps tuin) uurtje gemarineerd in witte balsamico-azijn, besmeerd met gekruide cashewkaas ( homemade door mijn lieve buuf), daarboven op een mengsel van fijngehakte gezondroogde tomaten/zwarte olijven/basilicum en toen viel het bord in stukken op de grond, maar heb het maaltje kunnen redden. En het was fabulous lekker!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6594 Gepost op: 23 augustus 2013, 11:32:11 »
L maakte gisteren een toetje dat een beetje roadkill-achtig aandeed, een sticky toffee cake-variant van Nigella, die waarbij je eindigt met een plens kokend water en dat dan een saus moet worden. Ik vond het niet geweldig, omdat de dadels in dit recept niet geweekt worden en als stukkerige stukjes naar de bodem van de vorm zakken en daar een beetje dadelig blijven, en dadels zijn eigenlijk helemaal niet zo lekker.
Ik bedacht vannacht dat hij het ook nog een keer met appel kan proberen, dat is in ieder geval lekker.
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6595 Gepost op: 23 augustus 2013, 17:28:37 »
Ik ga straks mijn nieuwe tajine inwijden met knoflook, ui, tomaten, snijbonen, champignons, baldorijst,  komijn en harissa . Met falafel erbij.

Offline meisbaer

• 5.624
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6596 Gepost op: 23 augustus 2013, 21:23:39 »
Aardappels uit de oven met rozemarijn (met schil voor de gezond), chillivingers van de  lidl, en een salade van veldsla, witte en rode radijsjes, komkommeren tomaat.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6597 Gepost op: 23 augustus 2013, 23:51:57 »
Gebakken aardappelpartjes en een uitgebreide salade van bindsla, bospeen, koolrabi, komkommer en paprika met citroen-mosterddressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6598 Gepost op: 24 augustus 2013, 20:34:32 »
Gekookt uit het kookboek van Fuchsia Dunlop: waterspinazie met gefermenteerde tofu, Chinese aubergines, miehoen met chiliolie en rijst. Vooral die aubergines waren enorm lekker, maar het was allemaal wel lekker.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6599 Gepost op: 24 augustus 2013, 20:45:20 »
Pasta met pesto en gegrilde courgette, en een beetje mozzerella.