Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6360 Gepost op: 21 juli 2013, 12:26:52 »
Wij kwamen er achter dat de kant en klare coleslaw van Johma tegenwoordig de mededeling bevat dat het vis kan bevatten.. Jammer! Dus heeft mijn man de reeds gekocht verpakking mee naar zijn werk bbq genomen. In plaats daarvan aten we zelfgemaakte couscous salade. Niets te mopperen overigens; het was wel wat meer werk dan kant en klaar, maar we konden er ook direct twee dagen van eten.
We aten verder nog een Chickenstyle filet met harissa mayo. Bij de filet zat een reclame sticker bij van de nieuwe lijn van Vivera. Daar ben ik echt heel benieuwd naar; klinkt lekker!

Door het etiket werden we verwezen naar de gratis vega bbq zaterdag 31 augustus te Holten maar dan zijn wij in Amersfoort; misschien heeft iemand hier interesse?
Groetjes, Antje

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6361 Gepost op: 21 juli 2013, 13:21:22 »
Ik was gisteren op een feestje bij Maartje! en at daar allemaal hapjes. Knoflooktaartjes, frittata, miljonairs, soesjes, rauwe loempia's, pizza'tjes, en ik vergeet vast nog een heleboel. Erg lekker en gezellig.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6362 Gepost op: 21 juli 2013, 14:06:31 »
Wij kwamen er achter dat de kant en klare coleslaw van Johma tegenwoordig de mededeling bevat dat het vis kan bevatten.. Jammer! Dus heeft mijn man de reeds gekocht verpakking mee naar zijn werk bbq genomen. In plaats daarvan aten we zelfgemaakte couscous salade. Niets te mopperen overigens; het was wel wat meer werk dan kant en klaar, maar we konden er ook direct twee dagen van eten.
We aten verder nog een Chickenstyle filet met harissa mayo. Bij de filet zat een reclame sticker bij van de nieuwe lijn van Vivera. Daar ben ik echt heel benieuwd naar; klinkt lekker!

Door het etiket werden we verwezen naar de gratis vega bbq zaterdag 31 augustus te Holten maar dan zijn wij in Amersfoort; misschien heeft iemand hier interesse?

Is die vismelding niet vooral voor allergieen, dat het in dezelfde fabriek gemaakt wordt en ze geen zin in schadeclaims hebben mocht er ooit iemand van de ene ruimte naar de andere lopen en per ongeluk een eiwit meeverplaatsen?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6363 Gepost op: 21 juli 2013, 15:53:57 »
!.. miljonairs... Erg lekker en gezellig.
???

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6364 Gepost op: 21 juli 2013, 16:14:53 »

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6365 Gepost op: 21 juli 2013, 17:06:35 »
Riso e bisi, een Venetiaans gerecht dat normaal enkel op de feestdag van San Marco werd bereid en dan met "pisellini novelli", primeurerwtjes. Dus nu met diepvrieserwtjes, ui, vegaspek, quinoa (in plaats van arboriorijst), witte wijn, groentebouillon. En mogelijk toch nog een andere groente, omdat mijn vrouw dat spek enkel met "vele groenten" wil.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6366 Gepost op: 21 juli 2013, 17:11:15 »
(en Christiaan -wie kent hem nog- was er ook

En is hij volledig afgekickt van Vegatopia? En heeft hij nog interesse voor wat hier gebeurt en bedenkingen over het verleden?
Want, jongelui, in het verleden ging het er op dit forum wel eens minder rustig kabbelend aan toe.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6367 Gepost op: 21 juli 2013, 18:53:48 »
Wij kwamen er achter dat de kant en klare coleslaw van Johma tegenwoordig de mededeling bevat dat het vis kan bevatten.. Jammer!
Is die vismelding niet vooral voor allergieen, dat het in dezelfde fabriek gemaakt wordt en ze geen zin in schadeclaims hebben mocht er ooit iemand van de ene ruimte naar de andere lopen en per ongeluk een eiwit meeverplaatsen?
Dat zou zomaar kunnen. Maar ik wil ook liever geen verdwaalde stukjes vis of eiwit van vis eten.
Op meerdere noten doosjes bij supermarkt Plus zag ik ook dat het stukjes van schaaldieren kan bevatten; die hebben we tot nu toe ook niet gekocht. Ik vind het een vies idee dat er stukjes (dood) dier in kunnen zitten, hoe klein die stukjes ook zijn.
Groetjes, Antje

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6368 Gepost op: 21 juli 2013, 19:17:01 »
Het gaat om dingen die in dezelfde fabriek verwerkt zijn, waar eventueel heel misschien iets ronddwarrelde. In principe zit het er dus niet in. Er zit waarschijnlijk een groter aandeel insecten in je eten, dan mogelijke allergenen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6369 Gepost op: 21 juli 2013, 21:26:35 »
Ik kan me wel voorstellen dat je door zo'n waarschuwing op zo'n verpakking zoiets niet meer wil kopen, ook al is de kans niet zo groot.

,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6370 Gepost op: 21 juli 2013, 21:28:41 »
(en Christiaan -wie kent hem nog- was er ook

En is hij volledig afgekickt van Vegatopia? En heeft hij nog interesse voor wat hier gebeurt en bedenkingen over het verleden?
Want, jongelui, in het verleden ging het er op dit forum wel eens minder rustig kabbelend aan toe.

Ik heb het niet met hem over Vegatopia gehad, dus ik denk dat dat op afgekickt duidt  :)

Wat voor vegaspek hebben jullie in Belgie (welk merk?).

Hier gebakken krielaardappeltjes met mayo, mozzarella/zwarte tomaatsalade met basilicumolie, spinaziesalade met sojasesamdressing met verse wasabi, een paar tuinbonen. Toe fruitsalade van frambozen, aardbeien en wilde perzik.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6371 Gepost op: 22 juli 2013, 08:29:52 »
Het vegaspek is van Beeter, ook voorgesteld op de EVA-opening.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6372 Gepost op: 22 juli 2013, 09:31:57 »
Het vegaspek is van Beeter, ook voorgesteld op de EVA-opening.

Ah super!
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6373 Gepost op: 22 juli 2013, 18:38:25 »
Aardappeltjes uit de oven met knoflook en oregano, en een salade caprese.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6374 Gepost op: 22 juli 2013, 20:36:09 »
Stamppot rauwe andijvie met spekjes van de vegetarische slager, die ik erg lekker vond.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6375 Gepost op: 22 juli 2013, 20:50:39 »
Pittige paprikasoep, bruschetta's en een bal gehackt. Die laatste voor de eiwitten en al of niet met brood.,

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6376 Gepost op: 22 juli 2013, 21:45:50 »
Mijn zus en haar vriend kwamen eten en ze kregen tofu in ketjapsaus, broccoli met veggie-oestersausje, nasi goreng, komkommeratjar, maiskoekjes.
Toe fruitsalade van framboos, perzik, nectarine, watermeloen.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6377 Gepost op: 22 juli 2013, 22:02:40 »
Boekweit-maïs-kaaspolenta, taugé-boontjes-kokos-ui gebraden, durian.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6378 Gepost op: 22 juli 2013, 22:04:23 »
Mijn zus en haar vriend kwamen eten en ze kregen tofu in ketjapsaus, broccoli met veggie-oestersausje, nasi goreng, komkommeratjar, maiskoekjes.
Toe fruitsalade van framboos, perzik, nectarine, watermeloen.
Lekker hoor! Goeie familiekoks!
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6379 Gepost op: 23 juli 2013, 00:04:41 »
Na een week vakantie op de boot met eenvoudige gerechten en twee keer uit eten, en een week bij mijn ouders met voornamelijk barbecue aten we gisteravond na thuiskomst een snelle spaghetti aglio, olio e peperoncino met paprika. Vanavond gebakken aardappeltjes, sperzieboontjes en champignons met knoflook, rode peper en tijm, en een salade van bindsla, koolrabi, rode paprika en wortel met een mosterd-honing-citroendressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength