Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 33 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6320 Gepost op: 15 juli 2013, 17:19:22 »
Gisteren gebarbecued. Had vanmorgen een erge knoflooksmaak in mijn mond, blij dat ik geen verplichtingen had. Vandaag linzensalade. Perzikcobbler toe.

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6321 Gepost op: 15 juli 2013, 17:37:47 »
Gisteren broccoli/pinda/vegapekjes quiche en vandaag restjes daarvan en ijsbergsla met een mosterddressing. Toe is er nog rum/rozijnen vla.
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6322 Gepost op: 15 juli 2013, 19:33:07 »
Ik had voor het eerst tofu uit zo'n bak bij de toko, die is lekker zeg! Heel anders dan andere soorten.

Ja he  :D
En dank voor het opschrijven vd komkommerpickle.

Hier Turks platbrood, gevuld met tofushoarma, komkommertjes, paprika, munt, wortel, knoflookpickle, harissa en tahinsaus.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6323 Gepost op: 15 juli 2013, 21:10:30 »
Picknickrestjes aangevuld met een grote bak rauwkost.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6324 Gepost op: 15 juli 2013, 22:14:37 »
Geen zin om te koken en we kwamen toch langs het bejubelde La Perla, dus toch maar eens een pizza geprobeerd. Stracchino e bufala met wat oregano. Toe ijs van Monte Pelmo.

Morgen mac 'n' cheese...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6325 Gepost op: 15 juli 2013, 22:27:47 »
Gisteren bloemkool met aardapels en een kaassausje. Plus broccoli kaascarre, die erg lekker was.
Vandaag iets waar de eetpolitie op af komt, maar wij stiekem wel lekker vinden, pasta met prei, broccoli, brie en... manderijntjes  ;)

Offline Mo

• **
  • 21
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6326 Gepost op: 16 juli 2013, 00:14:55 »
Er komt eindelijk wat meer uit eigen tuin. Vandaag lekker aardappeltjes in schil(letje) gebakken, salade van ijsbergsla/rucola/bieslook, peultjes (tot hier uit de tuin  8)) met wat wortelreepjes en een omelet. Yum.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6327 Gepost op: 16 juli 2013, 07:39:45 »
Gisteren met de lunch een couscoussalade met paprika, tomaat, komkommer, bosui, olijven, feta en zonnebloempitten. Beetje olijfolie en citroensap erover. 's Avonds ivm haast boterhammen.

Vanavond noedels met roergebakken shiitakes, paprika, kai-choy van de toko (ik weet ook nog niet precies wat dat is  :)) en cashewnoten.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6328 Gepost op: 16 juli 2013, 09:33:56 »
Gisteravond aardappelpuree met een restje mozzarella erdoor, met erbij een salade van julienne gesneden wortel (wat dus ECHT lekkerder is dan geraspte wortel  :D), baby gem sla en sojaboontjes (edamame), met een restje hele lekkere geitenkaas.

Ik ben helemaal verslingerd aan edamame op het moment. Bij Wah Nam Hong hebben ze in de diepvriezer zakken van een pond, gedopt, rauw. Ideaal voor thuis in de diepvriezer, kan overal doorheen na even 5 minuten koken.

Vanavond ga ik iets vegans met gemalen cashewnoten maken (ze staan te weken) en edelgist poeder. Waarschijnlijk een kaassaus voor bij tacochips, met een pittige chili erbij, en guacamole.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6329 Gepost op: 16 juli 2013, 10:44:51 »
Zondag werd er voor me gebarbecued - onder meer met de gegrilde paprika's die  hier staan, en pakketjes met courgette, aubergine en fetakaas. En veel sla, en geroosterde aardappeltjes. En vrij woeste knoflooksaus - die ik de volgende ochtend niet meer proefde (ik denk dat ik immuun ben 8)).

Gisteren stevige grote-wittebonensoep met bloemkool en adzjika, een naanbroodje erbij. En voor vanavond zag ik al een half-affe moussaka in de koelkast staan.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6330 Gepost op: 16 juli 2013, 19:18:19 »
Gisteren stevige grote-wittebonensoep met bloemkool en adzjika

Hé hoe maak je die?

Hier enorm lekkere baldorijst met dille, halloumi van de contactgrill (ook een soort barbecue) met muntcitroendressing, gebakken witte courgette met tomaat, komijn en kaneel. En een heet ingemaakt pepertje er los bij.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6331 Gepost op: 16 juli 2013, 21:02:35 »
Frietje in kijkduin :-)

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6332 Gepost op: 17 juli 2013, 18:35:11 »

Hé hoe maak je die?

O, heel simpel, met tomaten uit blik, er zaten volgens mij wat champignons in en een preitje, ui en knoflook (ik heb vanmiddag het restje opgegeten, dus ik kan niet meer kijken). En een blik grote witte bonen. En een kloddertje adzjika. En voorgestoomde bloemkool (ik verdenk bloemkool ervan niet goed gaar te worden in zurige omgevingen (zoals daar zijn: een pan soep).

Vanavond eet ik het restje moussaka van gisteren, maar dat is maar een halve portie, dus er moet nog iets bij. Ik heb nog een preitje, dat kan ik wel stoven, maar dan is het nog niet af denk ik.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6333 Gepost op: 17 juli 2013, 18:58:51 »

Hé hoe maak je die?

O, heel simpel, met tomaten uit blik, er zaten volgens mij wat champignons in en een preitje, ui en knoflook (ik heb vanmiddag het restje opgegeten, dus ik kan niet meer kijken). En een blik grote witte bonen. En een kloddertje adzjika. En voorgestoomde bloemkool (ik verdenk bloemkool ervan niet goed gaar te worden in zurige omgevingen (zoals daar zijn: een pan soep).

Vanavond eet ik het restje moussaka van gisteren, maar dat is maar een halve portie, dus er moet nog iets bij. Ik heb nog een preitje, dat kan ik wel stoven, maar dan is het nog niet af denk ik.

Klink goed die soep!
Kun je bij de moussaka niet dit eten http://www.telegraph.co.uk/topics/christmas/christmas-food-and-drink/9761603/Leeks-cheese-bread.html is lekker!

Ik at gado gado (van erg lekkere sperzieboontjes, wortel, komkommer, pindadaus) erbij tofu- en vegagarnaalsaté, gele rijst en nasi goreng, seroendeng, Japanse rettichpickles en het één en ander bestrooid met koriander.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6334 Gepost op: 17 juli 2013, 20:04:18 »
Griekse salade met feta, gepofte aardappel en een hard gekookt ei
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6335 Gepost op: 17 juli 2013, 21:24:24 »

Kun je bij de moussaka niet dit eten http://www.telegraph.co.uk/topics/christmas/christmas-food-and-drink/9761603/Leeks-cheese-bread.html is lekker!
Dat was een leuke tip! Ik deed net zoiets, of eigenlijk niet, maar ik at de in rode wijn (er was geen witte open en geen visite die zou kunnen klagen over de kleur van de prei) op een boterham met geitenkaas. Ook lekker!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6336 Gepost op: 17 juli 2013, 21:40:18 »
Bulgur met paprika, aubergine, geitenkaas en zelfgemaakte falafel. En yoghurtsaus. En sla.

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6337 Gepost op: 17 juli 2013, 22:39:34 »
Pastasalade met tuinbonen, ricotta, citroen en munt.

Offline Mo

• **
  • 21
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6338 Gepost op: 17 juli 2013, 23:45:21 »
Gister curry (op basis van een pot Patak's en yoghurt) met vooral wortel en linzen en een heel klein beetje sperzieboontjes, met een restje vegaballetjes en rijst.

Vandaag kookte dochter aardappels, snijbonen (nog uit de vriezer van vorig jaar) en gebakken brie.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6339 Gepost op: 17 juli 2013, 23:51:08 »
Bruine bonen met ui, knoflook, rode puntpaprika, korianderblad, rood pepertje, bieslook, gemalen komijn, erbij rauwkost en de spekjes van de vegetarische slager: lekker rokerig en knapperig maar wel zout.