Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6280 Gepost op: 08 juli 2013, 17:55:41 »
Zaterdag bij vrienden vooral hapjes in de zon: kaasjes, stokbrood, tomatensoep, tomaatjes, olijven, enzovoort.
Gisteren bbq bij mijn ouders. Voor mij waren er vegaballetjes en vegaburgers, en er was aardappelsalade, turks brood, paprika, komkommer, sausjes, kruidenboter en fruitsalade.

Nu staat er pizzadeeg te rijzen. Daar gaat straks tomatensaus op, en courgette, paprika, ui, kaas, feta, knoflook en pesto.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6281 Gepost op: 08 juli 2013, 19:34:04 »
Linzensalade. Aardbeien toe.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6282 Gepost op: 08 juli 2013, 20:59:49 »
Pasta pesto met champignons, erbij salade caprese en als nagerecht zelfgemaakt aardbeien-yoghurtijs. Hmmmm!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6283 Gepost op: 09 juli 2013, 08:32:08 »
Broodje Karma speciaal :yummie: met een chocomilkshake :yummie:. Vanwege de 3000 facebooklikes kregen we ook nog bitterballen.
En vrijdag mag ik alweer naar de vegetarische snackbar  :)

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6284 Gepost op: 09 juli 2013, 11:58:46 »
Gebakken polenta met sla. Perzikkobbler toe.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6285 Gepost op: 09 juli 2013, 20:47:41 »
Tomatenrijst (met wat paddenstoenbouillon, wijn en een paar blaadjes munt uit de tuin), gebakken tofuplakken ingesmeerd met zout en korianderpoeder, gebakken bloemkoolplakjes, komkommersla en spezieboontjes.
(Selly eet gesmolten kaas in wijn hoor ik net.)
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6286 Gepost op: 09 juli 2013, 23:23:10 »
Overwerkavond met mijn collega's, dus bestelvoedsel. Dat was dit keer een jammie vegetarische roti.

Offline Mo

• **
  • 21
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6287 Gepost op: 10 juli 2013, 00:01:30 »
Gister macaroni met verse tomatensaus met linzen, en broccoli.

Vandaag bulgur (met ui, paprika, groene pepers uit pot), gebakken champignons, gegrillde feta, witte bonen met olijven in een zelfgemaakt kruidig tomatensausje, wortelsalade, en een pitabroodje met ajvar, ijsbergsla en gebakken ui.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6288 Gepost op: 10 juli 2013, 15:55:34 »
Gisteren ceasar salade van een mini-gem kropje sla, met croutons, pijnboompitjes etc. Ik kan me echt klem eten aan zelfgemaakte croutons, daar maak je elke salade lekker mee!

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6289 Gepost op: 10 juli 2013, 21:30:02 »
Pasta met venkel, tuinbonen, mozzarella, basilicum, knoflook en olijfolie.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6290 Gepost op: 10 juli 2013, 21:41:54 »
Een soort van shakshuka, maar dan met peultjes en courgette meegebakken. Met desembrood.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6291 Gepost op: 10 juli 2013, 21:53:36 »
Rest tomatenrijst, tofublokjes van AH gebraden in  tomaten-ui-knoflook-garam masala, spitskool geblancheerd in bouillon, ubi.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Mo

• **
  • 21
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6292 Gepost op: 10 juli 2013, 23:25:51 »
Dochter's kookdag en ze maakte gebakken aardappeltjes, bietjes en een kaasbal

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6293 Gepost op: 11 juli 2013, 00:07:02 »
Ben weer terug van vier dagen Rock Werchter, met daaraan nog wat daagjes logeren bij mijn ouders.
Op het terrein prima vegetarisch eten te vinden, genoeg keus. Wel festivaleten natuurlijk. Grappig om belgen te horen vragen wat nasi is, en kouseband bij de surinamer kenden ze helemaal niet. Verder nasi met loempia'tjes gehad, en twee keer lekkere falafal met turks brood, sla en veel (knof)looksaus. Het was erg zonnig en de falafal vulde goed.
Verder had ik zelf brood mee met o.a. kleine tartexjes, dus ben het weekend goed doorgekomen.

Morgen waarschijnlijk bloemkoolcurry, mijn vriend heeft een enorme bloemkool gescoord  :D

Offline Laurie

• 2.478
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6294 Gepost op: 11 juli 2013, 08:48:34 »
Gisteren ceasar salade van een mini-gem kropje sla, met croutons, pijnboompitjes etc. Ik kan me echt klem eten aan zelfgemaakte croutons, daar maak je elke salade lekker mee!
Maar jij hebt ook echt een heel goed recept hier ooit ergens gepost! Als ik 'jouw' croutons maak (inderdaad ook voor een ceasar achtige salade) maak ik ook vaak een extra grote portie omdat ik er niet vanaf kan blijven...  ;D

Ik at gisteren bij een vriend een couscoussalade met geitenkaas (het recept was van Vegatopia), een salade met peer, blauwe kaas en walnoten, erbij lekker brood en kaasjes. Vandaag maar iets lichts bij voorkeur zonder kaas geloof ik.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6295 Gepost op: 11 juli 2013, 10:20:41 »
Maar jij hebt ook echt een heel goed recept hier ooit ergens gepost! Als ik 'jouw' croutons maak (inderdaad ook voor een ceasar achtige salade) maak ik ook vaak een extra grote portie omdat ik er niet vanaf kan blijven...  ;D

Oeh waar staat dit recept, ik kan het niet vinden?
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6296 Gepost op: 11 juli 2013, 11:27:49 »
De croutons staan in een recept voor gazpacho uit een ver, ver verleden op een Vegatopia meet. Leuk dat Laurie dat onthouden heeft!  :D

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6297 Gepost op: 11 juli 2013, 12:15:43 »
Dinsdag bataatpuree, maïskolf, sla met veel guacemole.
Gisteren echt Tico-eten, niet alleen klaargemaakt door een echte Costa Ricaan maar ook een onvervalst Costa Ricaanse combi van gerechten: groentenlasagna, gekruide rode bonen, een drukke salade, gebakken banaan. Smaakte best samen. Er was ook nog rijst maar dat at ik niet, toe hadden we ijs van B&J, New York super fudge chunk.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6298 Gepost op: 11 juli 2013, 12:35:57 »
De croutons staan in een recept voor gazpacho uit een ver, ver verleden op een Vegatopia meet. Leuk dat Laurie dat onthouden heeft!  :D

he wat suf, die had ik gevonden, maar ik had niet goed gelezen. Dank, die ga ik dan ook eens maken  :D
Heb goede herinneringen aan de Leiden-meets.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6299 Gepost op: 11 juli 2013, 17:30:57 »
Ben weer terug van vier dagen Rock Werchter,
Hmmm. Wij vonden juist dat er deze keer minder vegetarische opties waren. Jammer genoeg heb ik geen kouseband gezien. De falafel was inderdaad erg lekker. Wij hadden de eerste dag couscous mee en nog een keer macaroni.
Groetjes, Antje