Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6220 Gepost op: 29 juni 2013, 20:11:08 »
Vandaag veel fruit (kocht op de markt een kilo kersen, een doos verse vijgen, twee doosjes aalbessen en had nog het één en ander in huis  :D ), een paprikasoepje, meloen met witte turkse kaas, baba ganoush, humus met koriander, dürüm. Voor toe staat er een stuk taart van Dudok op me te wachten: passievruchtenkwarktaart!

Over mijn ervaring bij de vegetarische snackbar gisteren heb ik wat geschreven in de Waar aten we vandaag-draad.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6221 Gepost op: 29 juni 2013, 20:43:51 »
De laatste witte asperges van het jaar, met aardappels, gesmolten boter, zacht gekookt ei, lenteui. Nu een chocolaadje.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6222 Gepost op: 30 juni 2013, 00:23:23 »
Ik had een soort van roti gemaakt; wraps met kerrieaardappels, tempe, ei, bloemkool.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6223 Gepost op: 30 juni 2013, 09:13:14 »
We hadden onze jaarlijkse familie bbq maar dit jaar had mijn moeder een Indonesische rijsttafel gemaakt, was weer heerlijk. Ik doe haar dat niet na, voor 30 mensen zo koken.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6224 Gepost op: 30 juni 2013, 14:09:46 »
Vrijdagavond was ik op Leiden Culinair met onder anderen Annemieke. Zij deed verslag van wat we aten:
http://www.rozemarijnkokenenfoto.nl/leiden-culinair-2013-leuke-vrouwen-kaasbitterballen/

Gisteren at ik in sojasaus, mirin en gembersiroop gemarineerde tofu uit de oven, met roergebakken noedels, paprika, champignons, bosui en spitskool. Overgoten met een sausje van sambal, ketjap, golden mountainsaus, mushroomsaus, zoete chilisaus en zwarte azijn.

Vanavond ga ik een lasagne fabriceren met tomatensaus, linzen, champignons, paprika, ui en mozzarella.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6225 Gepost op: 30 juni 2013, 14:10:53 »
Vrijdag Russische aardappelravioli met mierikswortelroomkaassaus en gecarameliseerde ui.
Gister Sri Lankaanse bietjescurry, ananascurry en basmatirijst. Beide avonden Prof. Grunschnabel chocolade-ijs toe, lekker.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6226 Gepost op: 30 juni 2013, 15:12:28 »
We hadden onze jaarlijkse familie bbq maar dit jaar had mijn moeder een Indonesische rijsttafel gemaakt, was weer heerlijk. Ik doe haar dat niet na, voor 30 mensen zo koken.

:o Ik sta voor 6 man al een dag in de keuken, om dan tijdens het diner zelf eigenlijk te moe te zijn om te genieten.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6227 Gepost op: 30 juni 2013, 16:34:59 »
Gisteren pizza! En vandaag wordt het iets met spitskool. Ik vermoed dat het bami wordt, met erbij tempeh met pindasaus, en reepjes komkommer in balsamico als 'atjar'.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6228 Gepost op: 30 juni 2013, 16:57:34 »
Vrijdag Russische aardappelravioli met mierikswortelroomkaassaus en gecarameliseerde ui.

Vertel meer, hoe maak je dat?!
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6229 Gepost op: 30 juni 2013, 20:07:19 »
De aardappelravioli was k&k, er zit een Russisch winkeltje in de buurt waar dit de enige hartige variant is zonder vlees. Uien carameliseren in een koekenpan, mierikswortelroomkaas (k&k bij o.a. Marqt, die is zachter dan wanneer je zelf wat mierikswortel door roomkaas raspst) erbij laten smelten en dan de gare ravioli erbij. Als je eerst de ravioli erbij doet, zonder de roomkaassaus kun je ze een beetje opbakken.

We eten de restjes van gister en ik ga de overgebleven kokosroom gebruiken voor een Thaise gele curry, want er is nog een pasta in de koelkast daarvoor. Toe 2 soorten mango.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6230 Gepost op: 30 juni 2013, 20:17:45 »
Ik ging de groenten opkoken, eerst wilde ik andijvietaart maken, maar zonder kaas en zonder noten vond ik dat toch minder, van de paksoi maakte ik curry, van de courgettes soep, de sla maakte ik schoon en gaat in de loop van week op brood en als bijgerecht.

Toen stond ik op, wankelde en gooide de paksoicurry over 1 hand en 2 onderbenen. Schade lijkt mee te vallen (hand heb ik lang gekoeld, en die is nu nog een klein beetje rozig, mijn benen kan ik niet zo goed voelen, maar er zitten geen blaren op), maar toen moest ik toch maar wat met de andijvie. Dat werd roomsaus voor over de pasta en die eet ik nu op.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6231 Gepost op: 01 juli 2013, 09:21:01 »
Zaterdag kwamen mijn ouders kaasfondue eten, met zelfgebakken brood, geroosterde aardappeltjes, knoflookchampignons, broccoli en sla. En minirabarbercakejes toe.
Gisteren hadden we soep met snijbiet en de restjes brood en kaas van zaterdag.

Voor vandaag heeft L iets met bonen beloofd. Met tortilla's en een avocado.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6232 Gepost op: 01 juli 2013, 11:10:50 »
minirabarbercakejes

mmm. Hoe maak je die?
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6233 Gepost op: 01 juli 2013, 12:57:55 »
minirabarbercakejes

mmm. Hoe maak je die?
Cakebeslag in een vorm met kleine holletjes, daar een beetje een kuiltje in maken, daar ministukjes rabarber (die je voor je het cakebeslag ging maken met wat suiker hebt omgeschept, en zonder het vocht) op en daarop nog een beetje crumbledeeg dat je toevallig nog in de vriezer had liggen. En dan bakken.
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6234 Gepost op: 01 juli 2013, 14:20:09 »
Dit weekend was het tijd voor de knoflooktaart van Ottolenghi. Erg lekker, absoluut een aanrader. En de dag erna smaakt ie nog beter. De geitenkaas had ik vervangen door oude koeienkaas en wat brie.

Wat her en der al is aangehaald: het recept in het boek is voor 8 personen, maar dient dan hoogstens als borrelhapje mijns inziens. Ik haalde er 4 porties uit en samen met een salade, machtige bloemkoolcappucinosoep vooraf en ijs toe werd het een heerlijke maaltijd.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6235 Gepost op: 01 juli 2013, 15:57:56 »
En hoe was het met de geur achteraf? Want er zit echt een gigantische hoop knoflook in he!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6236 Gepost op: 01 juli 2013, 17:12:26 »
En hoe was het met de geur achteraf? Want er zit echt een gigantische hoop knoflook in he!

Niks van gemerkt. We hadden allemaal 1 bol knoflook per persoon op en de volgende dag konden we gewoon nog mensen te woord staan.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6237 Gepost op: 01 juli 2013, 18:59:35 »
Een ui-spinazieomelet en een geroosterde zoete aardappel met wat crème fraîche.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6238 Gepost op: 01 juli 2013, 19:38:08 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met fijngesneden salie. Erbij een salade van bindsla, koolrabi, wortel, puntpaprika en reuzenbonen met balsamicodressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6239 Gepost op: 01 juli 2013, 19:43:58 »
Gebakken aardappels, hele taaie snijbonen  >:(, Goodbite kaasburger, salade van spelt, tomaat, lenteui, witlof en sla.
,,,,فلافل