Heb m'n best gedaan vandaag
er kwamen eters die vroeg zouden komen en ook weer redelijk vroeg zouden vertrekken. ik was vandaag vrij dus kon leuk knutselen in de keuken. Alleen, de mensen die kwamen zijn wel echte vleeseters, waarmee ik wil zeggen dat ze een maaltijd eigenlijk niet compleet vinden zonder mishandeling en moord (dat moest ik even zo zeggen) en ik vind het vaak lastiger koken voor mensen die dit zo ervaren, dus ik heb van te voren maar even goed nagedacht.
als eerst heb ik twee soorten Syrische koekjes gemaakt, voor bij de koffie. En als hapje voor t eten had ik little gemblaadjes gevuld met Aziatisch gemarineerd vegagehakt met een mandarijn erop, of nou ja, een partje van een mandarijn dan. Heel leuk, heel lekker.
Avondeten was Japanse soep (ramen) waarvan ik de 'bouillon' getrokken had van zeewier, gedroogde shiitake en gember. Daarin taugé en oesterzwammen en wat shiitake, bosui, koriander en spinazie en voor ieder een ei. En natuurlijk dan dus ook met noodles (had bij de toko hele lekkere biologische soba-noodles gehaald). En om maar even luxe te doen heb ik ook wontons gemaakt voor in de soep! Dat was dus een uitgebreide, voedzame, goedvullende soep.
Bijgerecht was de Chinese komkommersalade van Tertia:
http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11617-chinese-komkommersalade. We vonden deze salade allemaal erg lekker, Tertia!
Toen kwam nog 't toetje, wat weer Libanees was (geloof ik). Gelukkig kon ik dat gisteren al maken; watermeloen-rozenwatersorbet.
Alles bij elkaar was het dus een mix van het Verre Oosten en het Midden-Oosten, maar goed geslaagd, als ik 't bezoek en mezelf mag geloven! Ze zeiden wel dat ze "echt vlees toch nog wel iets lekkerder" vinden dan "vegetarisch nepvlees". Tja... Dat mag. Maar ze hadden 't niet echt gemist. Ik denk dus niet dat ze vanavond nog even ergens langs de snelweg een McDonalds zijn binnen gerend, hihi!