Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6120 Gepost op: 15 juni 2013, 22:46:43 »
@Jol misschien vind je de geen-t0nijnsalade van Annemieke ook wel wat: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12012-pasta-met-vegatonijn

Ik was wat sufjes en daarom werd er voor mij macaroni gekookt met tomato frito en een beetje pecorino. Erbij snijbonen. Kersen toe en een chocolaadje.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6121 Gepost op: 15 juni 2013, 23:02:05 »
@Jol misschien vind je de geen-t0nijnsalade van Annemieke ook wel wat: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/12012-pasta-met-vegatonijn

Ik heb nog steeds niets van de vegetarische slager geproefd (of hoort dit in de bekentenisdraad?  ;)) maar dat heeft er ook mee te maken dat ik eigenlijk niet zo van vl33s of v1s gelijkend eten hou en de indruk heb dat dat bij de producten van de vegetarische slager wel het geval is. Inheb een keer quorn gebruikt en dat smaakte zo naar kip dat ik m' n hele pan soep als mislukt beschouwde. Daartegenover staat dat ik de sateh en de babi pangang van de Oude Plek wel lekker vind. Misschien toch gewoon eens wat van de vegetarische slager proberen. Nooit geschoten is altijd gemist tenslotte.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6122 Gepost op: 15 juni 2013, 23:07:10 »
Ohhh ik zie nu pas dat die van Wakker Dier met kikkererwten is. Ik dacht dat recept te kennen en dat het met Vegaslager-thingie was.
Dan heb ik niks gezegd, want de vegatonijn is best heftig!
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6123 Gepost op: 15 juni 2013, 23:27:32 »
Oh, ik ben wel benieuwd naar die met kikkererwten, ga ik eens proberen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6124 Gepost op: 16 juni 2013, 01:03:27 »
Een hartige pannenkoek met ui, tomaat, courgette, Parmezaanse kaas, pepertje en verse tijm.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6125 Gepost op: 16 juni 2013, 01:29:50 »
Moest vanavond werken, inventariseren. Roti met tofu, ei, aardappel en kouseband gehaald bij twee deuren verderop en in mijn pauze de helft opgegeten. Was pas na elven thuis, toen de rest opgewarmd. Er kwamen ook nog casavecrackers bij. Lekker en niet duur, kruidig maar niet pittig.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6126 Gepost op: 16 juni 2013, 08:46:46 »
Hier werd het mihoen van een bezorgchinees.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6127 Gepost op: 16 juni 2013, 11:45:17 »
Gisteren at ik in Alkmaar bij Loungerestaurant Mij.
Ik had een heel lekkere verse tomatensoep met basilicum vooraf. Daarna een veggie ravioli met geitenkaas, paddestoelen en een schuim van Parmezaanse kaas. Toe een proeverij van chocolade: een truffeltaartje, een lolly van witte chocolade met wasabinootjes, een lopend chocoladetaartje en vanille-ijs. Het was allemaal erg lekker, en ook de wijnen waren bijzonder goed.

Vanavond makkelijk: broodje vegaburger met cheddar, augurk, tomaat en ketchup. Erbij een salade van tomaten, komkommer, ui en paprika. Dan zijn alle restjes ook weer op  ;D

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6128 Gepost op: 16 juni 2013, 16:24:38 »
Vandaag eindelijk witte asperges, mijn eerste van het seizoen want wegens allerlei onvoorzien gewoon niet toegekomen aan. Met zacht gekookte eitjes, geraspte parmesan, broodsoldaatjes en verder helemaal niks! :yummie:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6129 Gepost op: 16 juni 2013, 21:11:06 »
Vriendin met twee kinderen op bezoek. 's Middags een tarte tatin bij de thee. En 's avonds gebarbecued: halloumi, champignons met kruidenboter, gemarineerde puntpaprika en courgette, stokbrood, Turks brood, en nog wat spul.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6130 Gepost op: 16 juni 2013, 22:01:50 »
Champignons in wijn en kruiden met een Vegetarische Slager gehaktbal. Paksoi en bamboescheuten in een citroensaus met cashews.
Groetjes, Antje

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6131 Gepost op: 16 juni 2013, 22:24:31 »
Laat thuis met honger! Broodjes met kaas en gebakken eieren en een saaie salade van kropsla en tomaat.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6132 Gepost op: 16 juni 2013, 23:04:42 »
Gisteren veel over: rijst, tofu, tempe, saos kacang (pindasaus), groentencurry met boontjes, bloemkool, geelwortel, wortel, gember en paprika.
Vandaag deze rest (balance), behalve de rijst, verbrijd (mooie werkwoordvervoeging hè mevrouw Zeewier en heer Karl) in mixer, daarna aangeroerd met polenta, boekweitgrutten, meel en ei. Bakblik ingeölied (trema wellicht niet nodig)  en bestoven met polenta, brij erin, bestrooid met polenta en bij 175 graden 40 minute in oven. Mooie cake. Gegeten met komkommer-basilicum-witlofsalade en boontjes in pompoenpitpasta. Wijnen. Polenta als paneermeel gebruiken leerde ik pasgeleden in New York in restaurant Candle 79. Gaat prima.
Afgelopen woensdag met Selly en moeder Selly (mijn vrouw) bij Street Kitchen im Amsterdam geluncht. Prima etes. Mandela zou er trots op zijn. Selly kent alle te kennen restaurants in Amsterdam.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Aiko

Wat eten we vandaag?
« Reactie #6133 Gepost op: 16 juni 2013, 23:11:22 »
Selly kent alle te kennen restaurants in Amsterdam.

Daar zouden we als test eens een quizje aan kunnen wijden!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6134 Gepost op: 17 juni 2013, 19:45:45 »
Witte asperges met gesmolten boter, zacht gekookt ei, gekookte aardappels met een beetje olijfolie. Zo nog aardbeien.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6135 Gepost op: 17 juni 2013, 20:21:53 »
Pizza met gegrilde courgette, paprika en champignons en vegan kaas. Lekker!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6136 Gepost op: 17 juni 2013, 22:13:47 »
L had een ovenschotel met gnocchi, broccoli en kaassaus gemaakt. De held.
This is between me and the vegetable!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6137 Gepost op: 17 juni 2013, 22:24:43 »
Een roti plaat, kousenband, tofu, ei, saus van Suri Lounge te Gouda. Nonnom! :) Mijn echtgenoot had mie met kousenband en hij zei dat er ook saus bij zat maar ik zag het niet. We krijgen er gemarineerde komkommer en twee sausjes bij, maar die hebben we niet op gemaakt. Als toetje kant-en-klaar citroenijs op een dropstaaf.
Groetjes, Antje

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6138 Gepost op: 18 juni 2013, 05:52:35 »
Een slaatje van witlof, appel, blokjes belegen kaas en een sausje van yoghurt, mayo, kerriepoeder, bieslook. Ik vroeg me af of kerriekruid daar ook in kan. Want volgens wiki moet je de takjes verwijderen alvorens op te dienen.
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2013, 06:21:21 door Joske »

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6139 Gepost op: 18 juni 2013, 13:45:31 »
Quinoasalade met gegrilde courgette en paprika, ui, komkommer en feta, met salsa verde.