Klinkt goed, Mo!
Ik was deze week op een conferentie in Rome. Het aangekondigde 'healthy breakfast' in het hotel was niet bijster 'healthy' (ja, je kon muesli met smaakjesyoghurt en vruchten op sap nemen, maar dat was het ook wel), maar het brood met kaasjes en ei was prima.
Maandag na de vlucht geen zin om het centrum in te gaan. Nabij de Basilico San Paolo een leuk restaurantje gevonden: een mama die de boel bestierde, veel studenten, en prima pizza's en een fles goede huiswijn voor 25 euro, voor twee personen.
Dinsdag kreeg ik 's avonds geen contact met mijn eetafspraak, dus als alternatief een paar uur door Rome gelopen. Zeer ontspannend, en pas tegen een uurtje of elf heb ik toch maar een panino met tomaat en mozzarella gescoord.
Woensdag conferentiediner in een chique restaurant in de buurt van de Villa Hadriana. Eerst een glas champagne in de tuin, met verschillende hapjes. Veelal niet-vegetarisch, maar de groenten in deegjasje waren onweerstaanbaar genoeg. In het restaurant moest ik een bordje 'vegetarian' op tafel zetten. Ravioli met tomaat en parmezaanse kaas. Kleine pastasliertjes met pesto en courgette (naar verluidt stukken beter dan het vl33sgerecht). Gebakken aardappeltjes met rozemarijn, en verschillende kaasjes. Toe vers fruit.
Donderdag een restaurant ergens achter het Colosseum richting Via Carfour. Ik had mijn zinnen op pizza gezet, maar dat hadden ze niet. Gelukkig maar, want de champignonrisotto, de risotto met radicchio en noten (we deelden) en de salade met verse artisjokken waren erg de moeite waard.
Vanavond, weer thuis, spaghetti aglio, olio e peperoncino met verse salie en tijm, met erbij een fikse salade.
O enne, de tomaatjes die ik donderdag tijdens de lunch at, waren in één woord hemels. Waarom kun je die hier in het noorden niet krijgen?