Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6080 Gepost op: 11 juni 2013, 13:36:33 »
Vandaag ga ik voor het eerst champignon ragout zelf klaarmaken. Vroeger at ik dat heel vaak (als kind), en ik heb er al een tijdje zin in, hoop dat het gaat lukken.
Lekker, waarmee ga je het eten? Ik heb er ook wel trek in, maar weet niet met wat...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6081 Gepost op: 11 juni 2013, 13:41:47 »
Pasteibakjes! Feestelijker kun je het niet krijgen, toch?
This is between me and the vegetable!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6082 Gepost op: 11 juni 2013, 15:39:34 »
Ja eigenlijk hoort dat wel hè, maar ik at het vroeger gewoon met rijst dus dat ga ik vanavond ook maar doen.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #6083 Gepost op: 11 juni 2013, 16:13:31 »

Ragout (champignon- of anderszins, maar champignon was wel mijn favoriet) werd vroeger door mij veelvuldig toegepast in het tosti-ijzer. Bekbrandend loeiheet op te eten, dat is het allerlekkerste. Helaas hebben we geen tosti-ijzer meer, maar misschien moet ik ook eens champignonragout zelf maken en weer een tosti-ijzer aanschaffen. Ik ben alleen bang dat ik dat twee of drie keer doe, en dat het tostiijzer verder langdurig ongebruikt blijft liggen. Hoewel, banaan-tosti's deden het ook wel goed. Dat is alvast iets makkelijker voor even snel tussendoor.

Bestaat er eigenlijk nog niet eens een tosti-tip-draad?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6084 Gepost op: 11 juni 2013, 16:22:32 »
Doe je de ragout dan tussen twee boterhammen in het apparaat? En moet er dan nog kaas bij? (Het klinkt gevaarlijk lekker...)

Wat eten we vandaag?
« Reactie #6085 Gepost op: 11 juni 2013, 16:51:41 »
Ja, en zonder kaas.
Banaan trouwens ook zonder kaas, gewoon fijnprakken en tussen de boterhammen.

En de kunst is de boterhammen vooraf dusdanig bij te snijden, dat er geen lekkage optreedt. Maar dat geldt natuurlijk ook voor gewone kaas-tosti's.
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2013, 16:57:56 door Slog@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6086 Gepost op: 11 juni 2013, 18:34:52 »
Als je wel een muffinpan hebt, zou je sneetjes brood ingeboterd daar in kunnen doen om bakjes voor de ragout te krijgen. Scheelt weer een tosti-ijzer. Al kun je tosti's ook best in een koekenpan fixen natuurlijk.

OT: Kliekje van de mie van gister.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6087 Gepost op: 11 juni 2013, 18:43:08 »
Risotto met champignons, kerstomaatjes, bosui, knoflook, parmezaan en zomertruffel. Dat laatste smaakt naar niks, wat jammer is, want spotgoedkoop was het niet >:(

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6088 Gepost op: 11 juni 2013, 19:02:53 »
Quinoa-risotto met paprika. (Iemand een idee of dit toegelaten is bij een koolhydraatarm dieet? Want blijkbaar mag volkorenrijst en -pasta wel. De dochter is nl een poging tot dieet aan het wagen, niet echt verstandig tijdens de examens, maar ja)

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6089 Gepost op: 11 juni 2013, 20:05:10 »
Risotto bevat zetmeel, dus dat is koolhydraat. Of bedoel je risotto-achtig gerecht met alleen quinoa? Quinoa zelf heeft een lage GI, maar ook koolhydraat.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6090 Gepost op: 11 juni 2013, 22:06:25 »
Verse pasta (een gek gedraaid formaat, lekker wel) met doperwten, sugar snaps (uit Zimbabwe), feta, munt, pecorino, knoflook (een beetje zoiets http://www.jamiemagazine.nl/nl/artikel/31161/spaghetti-met-diverse-groene-bonen.html maar zonder citroen en peulen en met pecorino). Mango toe.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6091 Gepost op: 12 juni 2013, 00:26:57 »
Quinoa-risotto met paprika. (Iemand een idee of dit toegelaten is bij een koolhydraatarm dieet? Want blijkbaar mag volkorenrijst en -pasta wel. De dochter is nl een poging tot dieet aan het wagen, niet echt verstandig tijdens de examens, maar ja)

Bij de meeste koolhydraatarme dieten zal quinoa ook niet mogen, maar vertel haar dat maar niet;). Als je ineens echt drastisch je kh-inname vermindert, dan kun je een poosje last hebben van brain fog. Je hersenen moeten omschakelen op een andere energiebron. Idd niet handig om te hebben tijdens examen-periodes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6092 Gepost op: 12 juni 2013, 00:27:34 »
Hier witte asperges, gestoomd, met gekookte eitjes en nephamblokjes van Vivera.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6093 Gepost op: 12 juni 2013, 05:56:43 »
Risotto bevat zetmeel, dus dat is koolhydraat. Of bedoel je risotto-achtig gerecht met alleen quinoa? Quinoa zelf heeft een lage GI, maar ook koolhydraat.
Ik maakte idd een risotto-achtig gerecht met alleen quinoa, wat trouwens heel lekker was, voor herhaling vatbaar.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6094 Gepost op: 12 juni 2013, 09:09:24 »
Mora vergiesateh (viel niet tegen) met rijst en sperzieboontjes in ketjap/sambal/knoflook/sjalotten sausje.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6095 Gepost op: 12 juni 2013, 12:39:52 »
De ragout was gister best gelukt. Ik weet alleen wel meteen weer waarom ik nooit met sojabrokken kook, brrr die vieze muffe smaak. Met kipstukjes van de vegaslager zou het echt heel lekker zijn denk ik!

Vandaag weer een recept van mijn moeder veganiseren, lof met ham en kaas uit de oven.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6096 Gepost op: 12 juni 2013, 16:30:36 »
Welk merk vegan ham is eetbaar eigenlijk? Wil het weleens proberen, maar ik ben een beetje huiverig..

Hier zo aan de slag voor Caesar salade met croutons van pitabrood en pasta al forno met aubergine, courgette en meer.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6097 Gepost op: 12 juni 2013, 16:33:33 »
Indische Restjes. Klinkt dat niet mooi poëtisch?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6098 Gepost op: 12 juni 2013, 20:18:20 »
Welk merk vegan ham is eetbaar eigenlijk? Wil het weleens proberen, maar ik ben een beetje huiverig..

Hier zo aan de slag voor Caesar salade met croutons van pitabrood en pasta al forno met aubergine, courgette en meer.

Ik weet niet ik de juiste persoon ben om die vraag te beantwoorden, want ik vind dat soort dingen al snel lekker. Ik vind de rashers van Redwood het lekkerste maar die zijn wel duur en die zie ik de laatste tijd niet zo vaak meer.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6099 Gepost op: 12 juni 2013, 20:56:04 »
Indische Restjes. Klinkt dat niet mooi poëtisch?

Van oude restjes, de dingen die voorbij gaan?

Hier een Japanse vriendin op bezoek, en die kreeg eten dat snel klaar moest zijn en toch lekker was: aardappeltjes uit de oven met aioli van Marqt, tomaten/paprikasalade met kappertjes, gegrilde courgette en aubergine met munt en honinggeitenkaas, puylinzen met koriander, brood met auberginedip van Marqt, cheddar en st Marcellinkaas. Bonbonnetje toe.
,,,,فلافل