Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6000 Gepost op: 30 mei 2013, 23:30:27 »
Massamancurry met broccoli, aardappel, spitskool, ui en champignons. Met gehakte pinda's erover en rijst ernaast.
This is between me and the vegetable!

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6001 Gepost op: 31 mei 2013, 12:14:00 »
Eerder deze week stamppot met romaine sla. Ik had de sla eigenlijk gekocht voor een ceasar salade, maar vond het echt meer weer voor een stamppot dan voor een salade. Lijkt een beetje op stamppot rauwe andijvie, was erg lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6002 Gepost op: 31 mei 2013, 16:37:42 »
Ik heb nog meer sperziebonen (beetje teveel ingekocht), een restje halloumi en en bakje kastanjechampignons. Ik denk dat ik daar iets van een curry van ga fabriceren.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2013, 16:45:43 door Miranda »

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6003 Gepost op: 31 mei 2013, 18:10:03 »
Falafel met pitabroodjes, komkommerdillesla, gegrilde aubergines en champignons. En ik wilde wortelsla maken, maar ik dacht aan deze, maar die blijkt met gare wortel te zijn, en dat vind ik niet woest aantrekkelijk.
(Maar aan de andere kant: dan hoef ik de wortel niet te mandoline'en, en dat is ook een pre...)

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6004 Gepost op: 31 mei 2013, 18:49:47 »
Wokje van paksoi, gele paprika, ui, cashewnoten, sojasaus, knoflook en gember. Erbij basmatirijst.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6005 Gepost op: 01 juni 2013, 18:15:27 »
Pitabroodjes met seitan, paprika, ui, ras el hanout en knoflooksaus. Erbij een simpele tomaat-komkommersalade met gerookte olijfolie en balsamico.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6006 Gepost op: 01 juni 2013, 19:55:20 »
Aardappelsalade (met redelijk wat groente erdoor hoor), een hele grote bak vol, met stokbrood.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6007 Gepost op: 01 juni 2013, 20:09:01 »
Pompoentarte-tatin met gember-yoghurtsaus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6008 Gepost op: 01 juni 2013, 21:14:19 »
Ik maakte linzenchampignon balletjes en daarbij spaghetti met tomatensaus en salade.
Ik houd niet zo van linzen, maar de balletjes waren erg lekker en smaakten gelukkig helemaal niet naar linzen. Nog maar eens vaker maken!

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6009 Gepost op: 01 juni 2013, 21:24:30 »
Falafel met pitabroodjes, komkommerdillesla, gegrilde aubergines en champignons. En ik wilde wortelsla maken, maar ik dacht aan deze, maar die blijkt met gare wortel te zijn, en dat vind ik niet woest aantrekkelijk.
(Maar aan de andere kant: dan hoef ik de wortel niet te mandoline'en, en dat is ook een pre...)
Omdat jullie je natuurlijk allemaal afvroegen hoe het met de wortelsla was afgelopen: ik heb de wortels toch maar gemandolined en er daarna een (vegetarische!) salade van gemaakt met tahin, citroenrasp en -sap, en olie.

Vandaag maakte ik deze Szechuan-kip met mijn gratis-bij-de-Jumbo-vegetarische-slager-kipblokjes. Dat was lekker (ondanks dat ik, heel mietjesachtig, maar tweederde van de hoeveelheid pepers gebruikte). Erbij gebakken broccoli en strochampignons, Chinees gemaakt met rijstwijn, sesamolie en sojasaus. (Gek detail: dat blikje champignons hadden we, terwijl het toen al over de datum was, mee naar dit huis verhuisd, en we wonen hier al drie jaar...). En rijst.

En heel schattige babycakejes toe

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6010 Gepost op: 02 juni 2013, 01:21:40 »
en er daarna een (vegetarische!) salade van gemaakt met tahin, citroenrasp en -sap, en olie.
Een vegetarische salade? Toe maar weer  ::).

Wij aten zelfs vegan: chili hawaii (liever de smaakpolitie uitdagen dan een half blik ananas weggooien) met tortilla's (die blijven lekker).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6011 Gepost op: 02 juni 2013, 09:33:23 »
en er daarna een (vegetarische!) salade van gemaakt met tahin, citroenrasp en -sap, en olie.
Ik begrijp dat je geen mandoline hebt...

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6012 Gepost op: 02 juni 2013, 10:45:21 »
Ik maakte linzenchampignon balletjes en daarbij spaghetti met tomatensaus en salade.
Ik houd niet zo van linzen, maar de balletjes waren erg lekker en smaakten gelukkig helemaal niet naar linzen. Nog maar eens vaker maken!

Dat klinkt leuk, hoe maak je die balletjes?

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6013 Gepost op: 02 juni 2013, 11:35:17 »
Weinig vers in huis en geen zin in boodschappen. Dus denk ik de resterende quinoa te maken met een blik nieroogbonen dat er al lang staat, met Indiase kruiden, ui en look. Quinoa in een groentebouillon garen, ik zal op het einde nog beslissen of die in hoofdzaak uit tomatenblokjes en tomatenpulp bestaat. Denk voor de smeuïgheid op het einde de resterende mascarpone bij te voegen, die er nog van een andere keer staat.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6014 Gepost op: 02 juni 2013, 11:51:20 »
Gister had ik kliekjesavond, want de andere 2 gingen voor iets niet vegetarisch. Toe appeltaart (huisgemaakt, maar niet door mij).
Maar vanavond hebben we roti (k&k) met kerrie-aardappelen, snijbonen in een licht sausje van sojasaus, spinazie met tomaat, ui en komijn, ingelegde komkommer en curry-ei.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6015 Gepost op: 02 juni 2013, 13:17:21 »
Ik begrijp dat je geen mandoline hebt...
Ah, op die fiets!  ;D
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6016 Gepost op: 02 juni 2013, 14:18:36 »
DE reden voor mij om van mezelf geen mandoline te mogen kopen  :-[
* Sam heeft uberhaupt weinig echt scherpe messen, veel te link...

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6017 Gepost op: 02 juni 2013, 17:09:09 »

Dat klinkt leuk, hoe maak je die balletjes?

Een recept van Oh My Veggies: http://ohmyveggies.com/recipe-lentil-mushroom-meatballs/
Ik kreeg er meer uit dan 12, had ook wat meer linzen gebruikt, maar ze gingen allemaal op. En ze hoeven ook niet perse in zo'n mini-muffin vorm, op de bakplaat gaat prima.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6018 Gepost op: 02 juni 2013, 17:14:50 »
Brekend! Ik heb gisteren gekookt  ;D. Uit Plenty, en dat was fijn. Ik deed het wel samen met mijn vriend en we maakten de frittata met gerookte scamorza (de kaasboer zei: "Staat dat soms in een kookboek, er is zoveel vraag naar?") en een bulgurgerecht. De eerste een groot succes, de tweede iets minder.  Toch moeten we vandaag nog de restjes daarvan opeten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #6019 Gepost op: 02 juni 2013, 18:55:05 »
Hier iig brood van Desem & Zo met graskaas, pies vd Pieman, en chocolaatjes van Waldo's Chocolates. Allemaal gekocht op de Sonsbeekmarkt te Arnhem (aanrader: iedere 1e zondag vd maand http://sonsbeekmarkt.nl/).

Ik kocht er verder nog cider bij een Brit. Hij had ook erg lekkere vlierbloesem-appelsap van Orchard Pig.