Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5980 Gepost op: 29 mei 2013, 15:40:25 »
Gister wegens geen boodschappen gedaan een kliekje gekookte aardappels, kidneybonen in chilisaus uit blik met geraspte kaas.

Vanavond raapstelenstamp met mosterdjus en de andere daslookbraadfilet.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5981 Gepost op: 29 mei 2013, 17:26:59 »
Lang niet op de draad hier geweest: druk.
In New York at ik in vega restaurant Candle 79 tofumedaillons (zo noemde men ze daar, sjiek voor ronde plakjes tofu) gepaneerd in maïsgries (= polenta). Was nieuw voor me dat paneersel. Ik maak nu arepa gepaneerd in maïsgries. Als volgt: Maak een pap van polenta, boekweitgrutten of een mengsel van de twee en vergeet de bouillonpoeder niet. Hak knoflook, ui, kruiden (of niks) fijn en roer dat erdoorheen. Verkruimel tofu en roer dat ook er doorheen. Let op dat het een dikke massa moet zijn met voldoende zetmeelplaksel door de maïs en/of boekweit.
Opstijven. Bolletjes, plakjes of wat dan ook vormen, paneren met maïsgries en bakken in olie. Als het plakken zijn, lijkt het het meest op arepa. [Is het geheel niet voldoende geplakt en valt het uit elkaar, (even een proberen) dan ei erdoor.]
Vandaag ook soep van restjes asperge, wat pompoen, wortel, knoflook en rode paprika, Nasi goreng erbij, nou ja, gebakken rijst met iets erdoor. Eens zien wat er is.  

Mevrouw Zeewier: alles goed met u? U eet wel lekker, lees ik.
En ook Heer Eelco kookt de sterren van het dak: Käseplätzli, mmm. Heer Karl ook alles goed in België? O ja, u vindt die harde bloemkool niet lekker, lees ik. Ik heb één keer in mijn leven woorden met mijn vader gehad toen hij me zei dat ik de bloemkool, die ik gebakken had, langer had moeten verhitten, daar ie nog te hard was. Daar moest ik aan denken.
Trouwens wat een ellende, die volleybalmevrouw en haar meneer die in stukken zijn gesneden in Spanje. Europa 21e eeuw. Dat Eu kan er zo langzamerhand wel af.

« Laatst bewerkt op: 29 mei 2013, 17:30:52 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5982 Gepost op: 29 mei 2013, 20:42:38 »
Leuk u weer te zien, meneer Niewied!

Gisteren at ik gestoomde groene asperges met daslookbraadfilets, geïnspireerd door Bast. Die zijn helemaal niet verkeerd!

Vandaag werd het shashouka, geroerbakte spitskool en gekookte linzen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5983 Gepost op: 29 mei 2013, 20:48:28 »
Ik vind van dat merk ook de Japanse braadfilet lekker.

Ik at tofuburgers met zeewier (mosterd erbij), gierst en gebakken paksoi met knoflook.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5984 Gepost op: 29 mei 2013, 20:56:17 »
Net als gisteren gegrilde groene asperge met risotto, dit keer echter met een tomatenrisotto met lente-uitjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5985 Gepost op: 29 mei 2013, 21:52:18 »
Tofu, kool, paprika, mie en wat pinda's.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5986 Gepost op: 30 mei 2013, 10:13:21 »
Er zijn nog sperziebonen over, en een stukje feta dat op moet, dus ik denk vanavond een pasta(salade) met sperziebonen, feta, tomaat en misschien champignons.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5987 Gepost op: 30 mei 2013, 10:25:01 »
Dürüm met hummus, aubergineprutjes en een goed gevulde salade. Altijd lekker en vanwege de kant en klare prutjes ook altijd lekker snel.
 :yummie:

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5988 Gepost op: 30 mei 2013, 10:28:56 »
In San Sebastian werd er voor ons op de eerste dag rode biet linzensoep en quiche met broccoli en nootjes gemaakt. Eergisteren aten we in een vega restaurant en kreeg ik mie, groenten, tofu met een tempe korstje en een olijven, azijn achtige saus. De voorgerechten waren veel beter met  aardappel rosti in een milde currysaus, falafel met tomatensalsa en asperges in een frisse roomkaassaus. We aten er nog stokbrood en cider bij. Gisteren aten we zelfgemaakte pittige couscous paprika, couscous, courgette en pinda met toe aardbei crumble. Vandaag maken we samen de zoete aardappelburgers van de voorpagina van Vegatopia met raita en een salade. Morgen alweer terug naar Brussel..
Groetjes, Antje

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5989 Gepost op: 30 mei 2013, 10:32:09 »
Ik heb nog geen idee, vind eigenlijk dat ik weer eens wat nieuws moet uitproberen maar ik ben te lui om iets op te zoeken.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5990 Gepost op: 30 mei 2013, 11:12:42 »
Ik krijg iemand te eten dus moet wel iets leuks maken, maar heb ook nog geen idee wat. Ik heb enorme trek in bara's, misschien is dat een idee als ik een zakje bara mix als uitgangspunt neem. Ik vind bara's helemaal zelf maken een enorme klus en niet iets voor een doordeweekse werkdag, maar met mix is het wel snel gedaan. Ik wil ze dan vullen met een groentemix na het frituren, en serveren met loeihete sambal.
* Sam moet nu al de mondhoeken afvegen, kwijl kwijl....
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5991 Gepost op: 30 mei 2013, 11:14:11 »
Oh, bara's, kwijl... zo lekker!!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5992 Gepost op: 30 mei 2013, 11:27:02 »
Oh is het echt zo makkelijk met een mix? Dan moet ik dat ook maar eens proberen!

Ik ben er uit, ik ga lasagne maken, met gegrilde aubergine en 'ricotta'.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5993 Gepost op: 30 mei 2013, 12:45:06 »
Vivera shoarma met paprika's, ui, ijsbergsla, pita's en zelfgemaakte knoflooksaus op yoghurtbasis met radijsblad.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5994 Gepost op: 30 mei 2013, 15:32:22 »
Eergisteren: Warps met mexiaanse groenten en geraspte kaas
Gisteren: mie met balletjes met groententomatensaus
Vandaag: Pasta met roomkaas, prei, courgette en champies

Wat eten we vandaag?
« Reactie #5995 Gepost op: 30 mei 2013, 16:08:42 »

Dat is vast een supersnelle hap. :nerd:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5996 Gepost op: 30 mei 2013, 19:31:50 »
 :heehee:

Hier fietjes, lupine bitterbal en halve mozzarellastick, salade van raapsteel en koolrabi.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5997 Gepost op: 30 mei 2013, 19:47:31 »
Oh is het echt zo makkelijk met een mix? Dan moet ik dat ook maar eens proberen!

Ik ben er uit, ik ga lasagne maken, met gegrilde aubergine en 'ricotta'.

Pfff, ik had het recept een beetje onderschat geloof ik, iets teveel werk voor een doordeweekse dag. Er ging van alles mis en het hielp ook niet dat L. zich verveelde en stoute dingen ging doen. Maar goed, het eindresultaat was wel heel erg lekker dus misschien voor herhaling vatbaar, maar dan onder andere omstandigheden  :)

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5998 Gepost op: 30 mei 2013, 19:48:56 »

Dat is vast een supersnelle hap. :nerd:

Haha, voor mijn doen wel ja, maar de groenten hadden nog wel even gestoofd in een sausje van komijn, oregano, chilipeper en paprikapoeder, met een snufje cacao. En twee blikjes tomatenpuree  ;D Met "verse" koriander uit de diepvries (van de AH). De geraspte kaas maal ik zelf met een klein kaasmolentje, echt superhandig!

Mijn vriend zijn "prut met stukjes" is over het algemeen binnen 15 à 20 minuten klaar, die is pas snel!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5999 Gepost op: 30 mei 2013, 21:37:43 »
Gebakken aardappelpartjes met mayonaise (ik) en ketchup (Kristof). Erbij een frisse salade van bindsla, koolrabi, puntpaprika, komkommer en radijs, met een balsamico-mosterddressing à la Kristof.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength