Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 23 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5880 Gepost op: 17 mei 2013, 22:16:22 »
Pizza. Eentje met gegrilde groentes en eentje met kaas.

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5881 Gepost op: 17 mei 2013, 23:42:39 »
Vooraf wat gegrilde paprika met mozzarella, dan veel groene asperges met pasta en parmezaanse kaas en toe heel veel tiramisu. Met Bio witte wijn en vervolgens een PX.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5882 Gepost op: 18 mei 2013, 10:46:12 »
Stamppot zure kool in de oven, met paprika en ananas, geraspte kaas en erbij piccalillies en sambal.
huh: Sauerkraut presqu'Hawaïi
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5883 Gepost op: 18 mei 2013, 10:57:16 »
Net terug uit New York: zaten in het vliegtuig (ofwaren net geland) toen mevrouw LL inNijmegen haar doctorsbul behaalde(wow, proficiat). Lekker gegeten daar,maar wel reserveren in de betere restaurants. Dat hoefde niet in het prima restaurant Zen Palate 9e Ave 36 st. West. Snel, niet te duur, goed Aziatisch eten, alles veggie of zelfs veganistisch. Prettige lui.Er zijn drie vestigingen in NY. Ze bestaan al zeker rond 20 jaar. Mijn vrouw had nog een knipsel uit 1998. Selly raadde het ook aan daar het vlak bij ons hotel lag.
Op die 9e Ave ter hoogte van de 40e straat en hoger barst het van de restaurantjes.
Nu is het hier aspergetijd in Brabant. Dus we koken ze,maken er tempura van, eten ze op z'n Nederlands en doen er verder van alles bij: knoflook, olijfolie...Pas op voor te veel purinen die volop in asperge zitten: jicht! Eigenlijk zijn deze snelgroeiwortelachtigen niks, maar wel lekker. Gisteren gewokte asperges met bloemkoolui en knoflook bij rijst, tofu, bruine bonenemet gebraden ui en restje pompoen in sojasaus.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5884 Gepost op: 18 mei 2013, 14:01:43 »
Oh ik wil ook weer naar New York, we hebben zo lekker gegeten daar!

Gisteren aten we plaatpizza met gegrilde groenten met een simpele salade erbij. Vanavond komen er mensen eten; omnivoren die niet eens weten dat wij veganist zijn. Ik ben in zo'n geval eigenlijk voor een simpele pasta omdat dat niet zo gek is, maar V. stond erop dat we stoofpot met seitan eten. Nou ja, het zijn zijn kennissen en hij kookt dus hij zoekt het maar uit :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5885 Gepost op: 18 mei 2013, 14:33:05 »
Net terug uit New York: zaten in het vliegtuig (ofwaren net geland) toen mevrouw LL inNijmegen haar doctorsbul behaalde(wow, proficiat).  

Nogmaals bedankt! Wil ook wel naar New York trouwens :)

Gisteren was ik nogal katerig na een heerlijke dag. Plotseling ging ik ook mee met een vriendin die een tattoeage ging zetten. Dat was nogal spannend en het duurde wat langer dan gedacht, dus mijn eetdate bij de betere snackbar kon niet doorgaan, omdat die dichtging om 20.00 uur.

Ik ben nog steeds een beetje wazig en nog niet bijgekomen van alle consternatie, dus weet nog niet wat het dit weekend gaat worden aan eten. Ik heb wel heerlijke kookboeken gekregen dus hoop snel weer veel te gaan koken.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5886 Gepost op: 18 mei 2013, 14:57:08 »
Ik heb lasagna gemaakt. En die plaatpizza van M klinkt ook als een goed idee - dat zouden we best morgen kunnen doen. Of zou ik dan het Italiaanse thema te ver voeren? (Ikzelf at gisteren pasta met het restje lasagnasaus, maar de rest van mijn gezelschap niet.)
This is between me and the vegetable!

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5887 Gepost op: 18 mei 2013, 18:39:32 »
Gebakken oesterzwammen met room, boontjes en eigen brood.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5888 Gepost op: 18 mei 2013, 19:54:26 »
Käsespätzle en gegrilde groene asperges.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5889 Gepost op: 18 mei 2013, 20:12:04 »
De geroosterde aubergine van de allerhande/Ottolenghi en couscous.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5890 Gepost op: 18 mei 2013, 21:19:57 »
Witte asperges, nieuwe aardappels (gestoomd), bijzonder goed gelukte beurre blanc, gepocheerd ei, lenteui.
Een Beluga-ijsje toe.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5891 Gepost op: 18 mei 2013, 22:41:03 »
Tot wanneer loopt het aspergeseizoen eigenlijk? En duurt het tot later dan normaal, omdat het ook later begon?
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5892 Gepost op: 18 mei 2013, 22:56:05 »
Tot wanneer loopt het aspergeseizoen eigenlijk? En duurt het tot later dan normaal, omdat het ook later begon?

Normaal tot 21 juni, St. Jan is dat geloof ik.

Volgens mij kun je daarna in principe blijven dooroogsten, maar is het voor de oogst van het volgende jaar beter om de plant rust te gunnen en weer op krachten te laten komen voor de winter invalt. Misschien dat ze iets langer blijven oogsten dit jaar, maar je kunt er niet op rekenen dat de winter ook een maand later dan normaal invalt (net als de lente), dus ze blijven vast niet een maand langer dooroogsten.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5893 Gepost op: 19 mei 2013, 06:02:25 »

Normaal tot 21 juni, St. Jan is dat geloof ik.
24 juni. Sint Jan.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5894 Gepost op: 19 mei 2013, 08:47:03 »
Gisteren vrijgezellenfeest met kookworkshop bij Zijlstroom in Leiderdorp.

Voorgerecht was salade met gecarameliseerde geitenkaas en walnoten. Tussengerecht was aspergesoep. Dat vond ik lekker en dat was verrassend, want ik ben normaal niet dol op witte asperges. Hoofdgerecht viel een beetje tegen voor de vegetariërs. We kregen groente, champignons met peultjes en spinazie met ui en knoflook, en aardappelgratin. Voor de carnivoren kwam daar vl33s bij, en voor ons.....een extra stuk gratin. Jammer.

Dessert was wel weer erg lekker: aardbeien romanov met yoghurtijs en amandelkletskoppen.

Offline Myka

• **
  • 36
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5895 Gepost op: 19 mei 2013, 14:16:05 »
Gister hadden we een meergranenbol met een veganistische kroket, sla, aubergine en courgette met een beetje chilisaus erop en patatjes erbij.

Vanavond wordt het voor mij alleen een prei aardappel gratin met rijstroom en een gekookt eitje erin.

Eelco, hoe maak jij je kasespatzle?
Ik ben er gek op maar het is me nog niet gelukt om het zelf lekker smaakvol en smeuig te houden. Ik eet de spatzle vaak bij groente roerbakjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5896 Gepost op: 19 mei 2013, 14:42:41 »
Eelco, hoe maak jij je kasespatzle?
Ik ben er gek op maar het is me nog niet gelukt om het zelf lekker smaakvol en smeuig te houden. Ik eet de spatzle vaak bij groente roerbakjes.
Om eerlijk te zijn, de Spätzle koop ik kant-en-klaar. Tien minuten koken, ondertussen een kopje kookwater uit de pan scheppen. Vervolgens knoflook en pepertje in de olie fruiten, afgegoten spätzle erbij en roeren. Telkens weer een beetje geraspte kaas (goudse of parmezaanse) toevoegen gevolgd door een scheutje kookwater (dat is het geheim om het smeuïg te houden). Verder op smaak brengen met nootmuskaat (of ook salie, zoals gisteravond).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Myka

• **
  • 36
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5897 Gepost op: 19 mei 2013, 16:02:39 »
Oh ik werk ook met kant en klare hoor! Leuk om een keertje zelf te doen, maar die tijd heb ik niet altijd  ;)

Kookwater dus, ik ga het proberen de volgende keer! Hoeveel kaas gebruik je en welke soort? Oh dat laatste stond er al bij, sorry.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5898 Gepost op: 19 mei 2013, 19:34:25 »
Kaasfondue! Van gruyère en emmental. Met gebroeders Niemeyerbrood en broccoli om te dippen. Erbij little gemsalade met kappertjes fijne vinaigrette met veel knoflook, een bakje komkommertjes en hete pepers. En nu wil ik nog een stukje chocola.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5899 Gepost op: 19 mei 2013, 19:36:05 »
Raapsteeltjesstamp met kaas, gisteren groenten en aardappels 'en papillot'.