Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5860 Gepost op: 14 mei 2013, 19:38:25 »
Spaghetti aglio, olio, peperoncino, daslookio e saliejo. Erbij een salade van ijsbergsla, koolrabi, wortel en komkommer met een citroen-mosterd-tijmdressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5861 Gepost op: 15 mei 2013, 11:56:18 »
Vanavond verse tuinboontjes  :kwijl:, aardappeltjes uit de oven met knoflook en koriander, en een vegaburger.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5862 Gepost op: 15 mei 2013, 12:31:29 »
Gisteren aardappeltjes met rozemarijn uit de oven, snijboontjes, tomatensalade en een kikkererwtenburger.
Vanavond ga ik deze salade maken, en deze pasta (zonder tempeh), maar ik vrees met tomaten uit blik :(

Offline Myka

• **
  • 36
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5863 Gepost op: 15 mei 2013, 14:45:37 »
Gister heb ik een quiche met meiraapjes gemaakt met een simpele salade erbij. (nog over voor morgen, jeej!  :yummie:)
Vanavond eet ik samen met mijn vriend, en het wordt pasta met een vers gemaakte tomaten basilicum saus met een groente-kaasburger die ik altijd zo lekker vind of met tofublokjes als ik de burger niet kan krijgen straks.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5864 Gepost op: 15 mei 2013, 19:10:16 »
Gekookt uit het nieuwe kookboek van Fuchsia Dunlop: vegetarische kip van de Vegaslager (dit recept maar dan dus vega; maar ik denk dat het met mock abalone of duck nog beter is), groene bladgroente met veel gember ( deze onderaan maar ik had andijvie ipv choy sum), rijst en komkommersalade met zwarte azijn. Dadelijk nog rabarber en/of mango.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5865 Gepost op: 15 mei 2013, 20:25:21 »
Hier de laatste dagen vaak doos diepvries-groenten met pasta:
gisteren met spinazie en brie, vandaag met erwtjes en parmezaanse kaas. Vandaag zat er wel een ei door de pasta geklopt en munt door de groenten.

Hopelijk binnenkort weer eens wat spannenders.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5866 Gepost op: 15 mei 2013, 21:05:30 »
Wat is shakshouka? Op Google vind ik dit. Ziet er best apart uit. Hoe kan je toch aan zulke ideetjes voor maaltijden? :)

Jep, dat is shakshouka:). Volgens mij heb ik het ooit uit een kookboek gehaald of er via forummer Christiaan van gehoord? Weet ik niet meer. Het wordt geloof ik in landen als Tunesie voor het ontbijt gegeten. De basis is een gekruide tomatensaus waarin je de eieren laat gaarkoken, dat top je evt. met feta en je eet het dan samen met brood.

De laatste maanden maak ik het weer vaker. Het is goedkoop, voedzaam en lekker en als je het zonder brood en peulvruchten eet, ook low-carb. Binnenkort verschijnt er een recept van op de voorpagina!

Het leek ons lekker, maar zonder komijn en peper is het wel saai zeker?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5867 Gepost op: 15 mei 2013, 21:12:30 »
Wat is shakshouka? Op Google vind ik dit. Ziet er best apart uit. Hoe kan je toch aan zulke ideetjes voor maaltijden? :)

Jep, dat is shakshouka:). Volgens mij heb ik het ooit uit een kookboek gehaald of er via forummer Christiaan van gehoord? Weet ik niet meer. Het wordt geloof ik in landen als Tunesie voor het ontbijt gegeten. De basis is een gekruide tomatensaus waarin je de eieren laat gaarkoken, dat top je evt. met feta en je eet het dan samen met brood.

De laatste maanden maak ik het weer vaker. Het is goedkoop, voedzaam en lekker en als je het zonder brood en peulvruchten eet, ook low-carb. Binnenkort verschijnt er een recept van op de voorpagina!

Rode Paprika mag wel toch? Dat kan er ook bij. Ook kaneel als dat mag.
En je kunt er ook nog dikke Turkse yoghurt over doen. En daar weer want munt of platte peterselie op.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5868 Gepost op: 15 mei 2013, 21:31:33 »

Rode Paprika mag wel toch? Dat kan er ook bij. Ook kaneel als dat mag.
En je kunt er ook nog dikke Turkse yoghurt over doen. En daar weer want munt of platte peterselie op.
Top, dan houden we het in gedachten. Puntpaprika mag ook wel, maar al te scherp eten is niet goed.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5869 Gepost op: 16 mei 2013, 00:27:58 »
In de loop van de middag een verlate lunch cq een vervroegd avondeten: een snelle risotto met ui, champignon en venkel. Daarna gekeken naar een voorstelling op de Hildesheimer Marktplatz, en later op de avond een bordje 'kant-en-klaar'-salade: zelfgemaakte zuurkool en 'rode zuurkool', witte reuzenbonen en augurk. Gevolgd door een schaaaltje vanille-ijs met stukjes caramel, pompoenpitten en pompoenolie à la Kristof.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5870 Gepost op: 16 mei 2013, 10:26:22 »
Vanavond weer wijnproeverij met collega's. Dat betekent dat het avondeten bestaat uit lekkere hapjes: stokbrood, kaasjes, tapenade, olijven, blokjes kaas, tomaatjes, dat soort dingen. Lekker!  :yummie:

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5871 Gepost op: 16 mei 2013, 20:42:34 »
Curry uit een potje (Patak), met veg. kipstukjes en allerlei groenten. Erbij zilvervliesrijst en zelfgebakken naan.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5872 Gepost op: 16 mei 2013, 21:10:55 »
Venkel, wortel en courgette in yoghurtsaus. Erbij gnocchi.

Offline Myka

• **
  • 36
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5873 Gepost op: 17 mei 2013, 09:27:15 »
Vandaag ga ik het recept van de AH dat op de meiraap geplakt zat maken. Ik heb er nog twee over en het leek me wel een lekkere lichte maaltijd.
Dus: meiraap, walnoten, bosui, olijfolie (hou niet zo van die opgemaakte dressings), appel, en ik voeg wat kaas en tuinkers toe.
misschien eet ik er nog een mueslibol bij als ik veel honger heb.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5874 Gepost op: 17 mei 2013, 09:59:53 »
Er komen vrienden, die het volgens mij wel nodig hebben om verwend te worden.
Ik ga in elk geval tiramisu maken. Ervoor denk ik groene asperges, gegrild, met pasta erbij.

Ik heb nog een bolletje mozzerella over, misschien kan ik daar een voorafje mee knutselen.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5875 Gepost op: 17 mei 2013, 10:09:29 »
Roergebakken spitskool, falafelballetjes en rösti.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5876 Gepost op: 17 mei 2013, 20:39:53 »
Pellkartoffeln, met boter, zout en peper. Sellerieschnitzeltjes met mosterd. Een 'restsalade' van ijsbergsla, wortel, radijs en komkommer met bieslook-citroendressing.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5877 Gepost op: 17 mei 2013, 20:51:19 »
Pellkartoffeln, met boter, zout en peper.

Heb je ook pellkartoffelgabeln?
Hier pittige linzensoep met chipotle, citroen, uitjes en spinazie.
Erbij pita's, couscous, rucolasalade met gedroogde tomaat en vd Libanees pompoenhummus en labneh.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5878 Gepost op: 17 mei 2013, 21:36:05 »
Natuurlijk!

Oew, en dat wat jij eet klinkt ook errug goed!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5879 Gepost op: 17 mei 2013, 21:55:32 »
Natuurlijk!

:D

Citaat
Oew, en dat wat jij eet klinkt ook errug goed!

Doch heel snel klaar, en dat was fijn na koud en moe binnen te zijn gekomen  :D (ik overwoog bij een buurtSurinamer te eten, maar bedacht me dat ik vlugger thuis eten op tafel zou hebben).
,,,,فلافل