Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Jessje

• **
  • 22
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5840 Gepost op: 11 mei 2013, 17:19:21 »
Vanavond paddestoelenpasteitjes van bladerdeeg met bosui, groene paprika, aardappel enzo en ik maak het met een ei vervanger.
Die vinden ze hier altijd smullen!

Die sinaasappeltaart ziet er goed uit! Die ga ik ook eens proberen. Laat anders even je ervaring met het recept weten?  :)

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5841 Gepost op: 11 mei 2013, 21:08:48 »
Laat thuis, uitgehongerd: een patatje mayo met uitjes smaakt heerlijk dan.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5842 Gepost op: 11 mei 2013, 22:38:31 »

Die sinaasappeltaart ziet er goed uit! Die ga ik ook eens proberen. Laat anders even je ervaring met het recept weten?  :)

Hij was erg lekker, en niet zo moeilijk te maken. Super dus.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5843 Gepost op: 12 mei 2013, 18:49:38 »
Koken met wat er nog in huis was: pasta met tomatensaus, aardpeer en erwtjes. Straks misschien nog wat ijs. Heb de energie hard nodig ;)

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5844 Gepost op: 12 mei 2013, 19:00:48 »
Niet zo'n trek; wij aten een kleine maaltijd met kikkererwtenburgers (wij kregen deze mix van een collega van mijn aanstaande :heart:) met komkommer en tomaatjes.
Groetjes, Antje

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5845 Gepost op: 12 mei 2013, 19:45:05 »
Spinaziestamppot. Erover een gebakken uitje met partjes minitrostomaatjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5846 Gepost op: 12 mei 2013, 21:18:11 »
Koreaans: slabladeren, aan tafel te vullen met spinazie/sojasaus/sesamgerecht, zurige bietjes, gegrilde groene asperges van de grill, zoetige, gebakken tofu, Koreaanse chilipasta en ssamjangsaus. Rijst erbij.
Toe een stukje sinaasappeltaart.
,,,,فلافل

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5847 Gepost op: 12 mei 2013, 23:25:12 »
Niet zo'n trek; wij aten een kleine maaltijd met kikkererwtenburgers (wij kregen deze mix van een collega van mijn aanstaande :heart:) met komkommer en tomaatjes.

Die zag ik laatst ook in de supermarkt. Toevallig at ik die avond kikkererwtenburgers (de kikkererwten waren al aan het weken), dus meegenomen en uitgeprobeerd. Wel een leuk initiatief, die kruidenmix voor vega-gerechten!

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5848 Gepost op: 13 mei 2013, 06:38:34 »
Gisteren Spaanse spinazie met blokjes kasler van Wheety, daarbij patatas bravas.
Vandaag asperges (gekregen van een vriend, vers geoogst) met nog iets te verzinnen.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5849 Gepost op: 13 mei 2013, 09:06:37 »
gisteren: gierst/linzen'koekjes' met courgette/setianmengsel. Daarbij maiskolf, champignonragout en sla met tomaat, tuinboontjes, geitenkaas, gedroogde cranberries, balsamico.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5850 Gepost op: 13 mei 2013, 11:51:01 »
Ik at gisteren bij mijn ouders, dus het gebruikelijke: frietjes, boontjes en broccoli en een vegaschnitzel.

Vanavond eet ik gemarineerde tempeh uit de oven, rijst, en geroerbakte gemengde paddestoelen met paprika.

Offline Jessje

• **
  • 22
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5851 Gepost op: 13 mei 2013, 17:07:00 »
Gister de maissoep uit de allerhande van deze maand geprobeerd, en hij was op zich wel goed op smaak. Maar ik was er toch niet helemaal gek op, te zoet naar mijn smaak. Vanavond op maken, en dan morgen gauw weer wat lekkers koken  :)

Ik heb van de rest van de kokosmelk cupcakes met citroen en kokos gebakken en die waren zo op bij iedereen. Ik was te lui voor het glazuur, ach ook wel goed voor de lijn! 

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5852 Gepost op: 13 mei 2013, 17:24:29 »
Vanavond shakshouka, verder vh weekend een heerlijke witlof-geitenbrie-champignonsrisotto bij een vriendin en een matige tofu-brocolliroerbakschotel.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5853 Gepost op: 13 mei 2013, 17:43:54 »
Wat is shakshouka? Op Google vind ik dit. Ziet er best apart uit. Hoe kan je toch aan zulke ideetjes voor maaltijden? :)

@ Marthe : ik vond ze best lekker worden, die kikkererwtenburgers. Wel wat droger dan kant-en-klare, dus misschien dat we er de volgende keer toch stiekem een beetje kikkererwt vocht in laten. Wat vonden jullie ervan?
Groetjes, Antje

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5854 Gepost op: 13 mei 2013, 18:50:25 »
Wat is shakshouka? Op Google vind ik dit. Ziet er best apart uit. Hoe kan je toch aan zulke ideetjes voor maaltijden? :)

Jep, dat is shakshouka:). Volgens mij heb ik het ooit uit een kookboek gehaald of er via forummer Christiaan van gehoord? Weet ik niet meer. Het wordt geloof ik in landen als Tunesie voor het ontbijt gegeten. De basis is een gekruide tomatensaus waarin je de eieren laat gaarkoken, dat top je evt. met feta en je eet het dan samen met brood.

De laatste maanden maak ik het weer vaker. Het is goedkoop, voedzaam en lekker en als je het zonder brood en peulvruchten eet, ook low-carb. Binnenkort verschijnt er een recept van op de voorpagina!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5855 Gepost op: 13 mei 2013, 19:21:58 »
Bijzonder lekkere pizza's (ik had het deeg 24 uur laten rijzen in de koelkast) mozzarella/kerstomaat/hete groene pepertjes/knoflookolie en een andere pizza had als beleg mozzarella en geraspte kaas/kerstomaat/lenteui/ananas/knoflookolie. Salade met biet erdoor erbij. Dadelijk een bakje rabarber en wat aardbeien.
,,,,فلافل

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5856 Gepost op: 13 mei 2013, 19:39:12 »
@ Marthe : ik vond ze best lekker worden, die kikkererwtenburgers. Wel wat droger dan kant-en-klare, dus misschien dat we er de volgende keer toch stiekem een beetje kikkererwt vocht in laten. Wat vonden jullie ervan?

Kant-en-klare kikkererwtenburgers heb ik nog nooit gegeten, dus daar kan ik geen vergelijking tussen maken. 
Ik had er ongeveer 12 gemaakt met maar een zakje kruiden. Wij vonden het erg lekker, op een broodje met ketchup en daarnaast een salade met geroosterde aubergine. Ik heb ze wel eens eerder gemaakt en toen vond ik ze geloof ik wel lekkerder, ik had er toen andere kruiden (zoals munt) door gegaan, maar iedereen hier was nu ook razend enthousiast :)

Vandaag at ik een pastasalade met o.a. venkel, tuinbonen en mozzarella, geïnspireerd op een recept uit de AH.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5857 Gepost op: 13 mei 2013, 20:03:02 »
Wij maakten er 8. Gisteren aten wij al 4 grote en vandaag het restje (met olijven erbij - omdat we daar eigenlijk niet meer zonder kunnen). Verder eten wij de zoete aardappelburgers van de voorpagina van Vegatopia, maar zonder de saus want er is geen Griekse yoghurt in huis. Het was heel toevallig, er waren nog zoete aardappelen en ik zocht juist een recept. :) Er liggen nu 6 zoete aardappelburgers in de koelkast af te koelen. Straks misschien nog een beetje rijstepap. Maar ik weet niet of we dan nog trek hebben. Als de trek inderdaad zo erg gedaald is, dan wordt het een beetje citroenvla als toetje.
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5858 Gepost op: 14 mei 2013, 14:42:00 »
Vanavond weinig tijd, dus een bordje tomatensoep en pitabroodjes met kaas.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5859 Gepost op: 14 mei 2013, 18:41:04 »
Ik wilde Chinees koken uit het nieuwe kookboek van Fuchsia Dunlop, maar er bleek een eierdooier in het gerecht te moeten (wie verwacht nu ei in Chinees eten?) en de eieren zijn op. Daarom morgen Chinees en vandaag snijbonen (de 1e van het seizoen. En Hollands ook nog), aardappels en chillifingers van Vivera. En er is nog sinaasappeltaart toe.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2013, 18:43:24 door Selly »
,,,,فلافل