Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5780 Gepost op: 02 mei 2013, 20:16:09 »
Spaghetti met knoflook en hete rode peper, erbij een caponata van venkel, aubergine, tomaat.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5781 Gepost op: 02 mei 2013, 20:18:50 »
Shoarma in een broodje, met ijsbergsla, olijven en knoflooksaus. Er staan nu nog stoofpeertjes (uit pot jammer genoeg, maar ik had en heb er zo'n zin in) op. Wij dronken daarbij een kokosmelk, ananas, acerola drankje dat nieuw bij de natuurwinkel was. Erg lekker.
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5782 Gepost op: 02 mei 2013, 21:21:48 »
Gestoomde bloemkool met een kaassausje. Erbij gebakken aardappelpartjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5783 Gepost op: 03 mei 2013, 11:09:41 »
Vanavond late vergadering, dus dat worden vergaderbroodjes.
Daarom vind ik dat ik wel lekkere patatjes kan eten straks met de lunch  ;D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5784 Gepost op: 03 mei 2013, 17:47:36 »
Meiknolletjes met hazelnoten en honing (recept wat de AH op de meiknolletjesverpakking heeft geplakt).

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5785 Gepost op: 03 mei 2013, 19:27:10 »
Er waren geen meiknolletjes bij onze AH helaas.
Wij aten vandaag roti naar Bast haar recept, maar met snijbonen. De aardappelen sneden we dit keer in kleinere blokjes. Snel klaar en zeer geslaagd wat ons betreft!
Groetjes, Antje

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5786 Gepost op: 03 mei 2013, 19:28:22 »
Meiknolletjes met hazelnoten en honing (recept wat de AH op de meiknolletjesverpakking heeft geplakt).

Lekker, maar ik had het foldertje beter helemaal kunnen lezen, want ik hield aardig wat onkauwbaar spul over. Schillen dus...

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5787 Gepost op: 03 mei 2013, 20:43:41 »
Was de smaak wel goed Hiziki? Op het onkauwbare deel na? :-) Zou het ook lekker zijn met walnoot ipv hazelnoot? Ik ga ze begin volgende week eten, heb nog geen idee waar ze naar smaken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5788 Gepost op: 03 mei 2013, 21:00:20 »
Was de smaak wel goed Hiziki? Op het onkauwbare deel na? :-) Zou het ook lekker zijn met walnoot ipv hazelnoot? Ik ga ze begin volgende week eten, heb nog geen idee waar ze naar smaken.

Ja, ze waren wat zoet door de honing, dat past er goed bij. Ik heb ze wel eens eerder gehad, in de Marokkaanse tajine uit het World Food Cafe geloof ik, en toen smaakten ze bitter. Dat was nu niet het geval. Wel raad ik een wat kruidiger recept aan (bv http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11407-gestoofde-raapjes, bevat ook honing), de smaak vd gekookte meiraapjes zelf is niet heel sterk.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5789 Gepost op: 03 mei 2013, 21:21:08 »
Na veel wijn met kaasplankje, nog courgette gebakken met mozzarella en een beetje brood.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5790 Gepost op: 03 mei 2013, 23:15:20 »

Ja, ze waren wat zoet door de honing, dat past er goed bij. Ik heb ze wel eens eerder gehad, in de Marokkaanse tajine uit het World Food Cafe geloof ik, en toen smaakten ze bitter. Dat was nu niet het geval. Wel raad ik een wat kruidiger recept aan (bv http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11407-gestoofde-raapjes, bevat ook honing), de smaak vd gekookte meiraapjes zelf is niet heel sterk.

In zoiets ook lekker http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/8561-midden-oosters-stoofpotje en dan met alleen rapen en geen pompoen.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5791 Gepost op: 04 mei 2013, 17:15:54 »
Noedels met paksoi, paprika, ui, vega kip, ketjap, sambal, gember, knoflook en een beetje mushroomsaus. Erbij zoetzure komkommer.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5792 Gepost op: 04 mei 2013, 17:40:46 »
Een lekkere en betaalbare lunch te Amsterdam: allerlei koude salade buffet dingetjes (couscous/cranberries, bulghur/bosui/rozijn/cherrietomaat, zoete aardappel/sesam, gegrilde aubergine, komkommer-lintjes, gemarineerde wortel-reepjes, tomaat-kwarten) in een focacia bij La Place.
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5793 Gepost op: 04 mei 2013, 20:50:55 »
Ouders te eten: bruschetta met mozzarella, rode peper en rucolapesto, erbij groene asperges met rucola en citroerasp, daarna rigatone a la norma, erbij venkelsalade met citroen en munt, toe Beluga citrus/kokosijsje
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5794 Gepost op: 04 mei 2013, 21:12:13 »
Stoofpotje van aubergine, courgette, ui, knof, meiraapjes (geschild!) in een kruidige tomatensaus, met verse munt en creme fraiche. Erbij hardgekookte eitjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5795 Gepost op: 04 mei 2013, 23:23:51 »
In de schil gekookte nieuwe aardappelen, met boter, zout en peper. Erbij gegrilde groene asperges. Kristof - die niet van asperges houdt - kreeg gegrilde wortel, paprika en courgette.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5796 Gepost op: 05 mei 2013, 00:24:54 »
Vanavond Chinese kool, paprika, woknoedels, gegrilde stukjes, cashews/pinda's en citroensaus.
Groetjes, Antje

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5797 Gepost op: 05 mei 2013, 07:59:22 »
Aardappel-roerbakschotel met courgette, paprika, ui, knoflook, aardappel, gratis vegagehakt van Jumbo, peterselie.
Want a sugarcube?

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5798 Gepost op: 05 mei 2013, 09:18:53 »
Een waterzooi met lentegroenten die ik nog moet gaan kopen, maar in de aard van selder, wortelen, boontjes, raapjes, aardappelblokjes, oesterzwammen in een met room en kervel verrijkte saus.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5799 Gepost op: 05 mei 2013, 13:53:13 »

Restjes uit de groentela-dag: paksoy, lente-ui, broccoli, en nog wat dingen met rijst en een ommeletje