Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5740 Gepost op: 27 april 2013, 17:13:56 »
Pasta met vega kipstukjes, tomatensaus met veel knoflook en oregano, en restjes groente: courgette, linzen, paprika, kerstomaatjes.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5741 Gepost op: 27 april 2013, 18:09:15 »
Een beetje onverwacht komen vrienden uit Londen eten, en dat is leuk en ze krijgen wat Spaanse tapas: Spaanse tortilla, kikkererwten met spinazie, gegrilde paprika met kappertjes en sherry-azijn, knoflookchampignons/oesterzwammen met sherry en peterselie, olijven, manchegokaas en blauwe kaas, stokbrood met aioli, niet zo Spaanse maar wel lekkere ijsbergsla met ingemaakte citroen en mosterdressing, patatas bravas, amandelen, voor wie wil zijn er nog hete chilipepers. En een Beluga-ijsje toe.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5742 Gepost op: 27 april 2013, 19:49:14 »
En Sellys moeder kan er ook wat van: tapenade van zwarte olijven, ui, wortel en tomaat geserveerd met stokbrood, spaghetti met olijfolie en een sino-italiaanse groentenschotel van gebakken groene asperges, kerstomaatjes, gele wortel, wat knoflook en ui in een met maïzena gebonden bouillon, spitskoolbladeren gerold om boerenkaas en even gestoofd.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5743 Gepost op: 28 april 2013, 01:22:39 »
Tomatensoep, hot dog, ijsjes toe.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5744 Gepost op: 28 april 2013, 07:55:42 »
Vrijdag  zuurkool, paprika met wat vegageakt en kurkuma,  bladerdeegbroodje met mosterd en een vegaknakworst(ontplofte een beetje in de oven :P) en balderdeegbroodje met kaas en kummel. JAMMIE!

zZaterdag friet met kaassouffle en komkommer.
Want a sugarcube?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5745 Gepost op: 28 april 2013, 13:04:38 »
Vandaag komen mijn ouders. Ik heb nog geen idee wat ik vanavond zal koken.
Het werd: couscous met 'zeven groenten' (wortel, courgette, koolrabi, bleekselderij, kikkererwten, als je knoflook, pepertje en gember meerekent waren het dus acht groenten  ;) ). Erbij: salade van venkel en wortel met honing-citroendressing; salade van radijs en komkommer met bieslook; feta; arabisch platbrood; Turkse yoghurt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5746 Gepost op: 28 april 2013, 16:32:03 »
Gisteren aten wij weer eens een falafelburger in pitabroodjes met rucola, augurk, olijven en harissa-mayo. Eerder op de dag hadden wij al uitgebreid gelunched bij BurgerTrut in Rotterdam met salade en curryrijst, dus echt trek hadden we niet meer.
Vanmorgen begonnen wij in de achtertuin met koffie van Australian darkroast espresso bonen uit onze Bialetti (en daarin ahornsiroop). Verder  voor mij nog Fristi, een beschuitje met gestampte muisjes, een matze met citroenmarmelade, een boterham met pittige eiersalade, een boterham met pindakaas (van Gimsel, dus zelfmaal-pindakaas) en witte druiven. Mijn aanstaande had geen gestampte muisjes en eiersalade, maar in plaats daarvan een kruidenboter en kaas combinatie.
Vanavond eten we een iets aangepaste versie van de pompoen, paprika en rode peper tagliatelle uit ons favoriete kookboek Easy vegan.
Groetjes, Antje

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5747 Gepost op: 28 april 2013, 17:19:56 »
In NRC van gisteren een fraaie verzuchting van Marjoleine de Vos:  ..hoe welvarender de mensen zijn, hoe idioter ze eten.
Het omgtekeerde lijkt me niet juist. Lees deze draad maar.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5748 Gepost op: 28 april 2013, 17:38:34 »
Ik had nog een behoorlijk restje van de tomatensaus met restjes groente van gisteren. Daar heb ik een lepel harissa door geroerd, het mengsel op een pizzabodem gedaan en er feta over verkruimeld. Deze creatie staat nu in de oven.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5749 Gepost op: 28 april 2013, 18:30:08 »
Oh, nu heb ik ook trek in pizza!

Hier werd het gister een ongeinspireerde prei-aardappeltaart met cheddar en parmesan.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5750 Gepost op: 28 april 2013, 18:56:12 »
Aardappeltjes, gewokte groenten en vega-braadworst van Tivall.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5751 Gepost op: 28 april 2013, 19:33:26 »
In NRC van gisteren een fraaie verzuchting van Marjoleine de Vos:  ..hoe welvarender de mensen zijn, hoe idioter ze eten.
Het omgtekeerde lijkt me niet juist. Lees deze draad maar.

Excuus, ik bedoel te zeggen dat de uitspraak verzuchting niet altijd opgaat. Lees de draad.

Mevrouw LL: alles OK, bijna doctor?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5752 Gepost op: 28 april 2013, 19:34:51 »
Ik heb voor het eerst zelf tofu gemaakt  :D Silken, en yuzu-silken.
En verder aten we Spaanse restjes van gister.
En zo een bonbon.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5753 Gepost op: 28 april 2013, 20:16:36 »

Mevrouw LL: alles OK, bijna doctor?

Jaaa, op 16 mei verdedig ik mijn proefschrift. Vandaag aan het lekenpraatje gewerkt. Ik kan niet wachten! (vooral op het feest ;))

Alles goed met u, meneer Niewied?

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5754 Gepost op: 28 april 2013, 21:12:22 »
Restje 'geen tonijn' salade aangevuld met doperwten, mais, tomaatjes en veel sla, dürüm, aubergineprutje, ajvar/kaas prutje, witte druiven.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5755 Gepost op: 28 april 2013, 21:25:09 »
Voor elk wat wils. Spaghetti aglio, olio e peperoncino; champignonrisotto; gegrilde groenten (wortel, courgette, venkel), afgeblust met limoensap; salade van rucola en drie soorten rode paprika met balsamicodressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5756 Gepost op: 28 april 2013, 23:56:10 »
@ jol : Ajvar is lekker! Hoe maak je een ajvar kaas prutje?
Groetjes, Antje

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5757 Gepost op: 29 april 2013, 08:54:02 »
@ jol : Ajvar is lekker! Hoe maak je een ajvar kaas prutje?

Stukje witte Turkse kaas fijnprakken en ajvar er door heen roeren. Hoeveelheden en verhoudingen varieer ik naar behoefte, of ik een dik of een wat dunner prutje wil. Kruiden varieer ik ook, ras el hanout, bieslook, peterselie, tijm, pull biber, 't is maar net wat er in huis is en hoe pittig de ajvar is

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5758 Gepost op: 29 april 2013, 15:01:13 »
Ik denk preistamppot met cherrietomaatjes... Nog nooit gemaakt, zou het wat zijn om te prakken?

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5759 Gepost op: 29 april 2013, 15:48:15 »
Ik denk preistamppot met cherrietomaatjes... Nog nooit gemaakt, zou het wat zijn om te prakken?

Je bedoelt de tomaatjes? Als je houdt van cherrietomaatjes zou ik ze tegen het einde bijvoegen. Als tomaten lang verwarmd worden blijft er niet veel van over, en zeker als je ze nog prakt. Als je ze gewoon even mee laat opwarmen, heb je er nog hele en smakelijke.