Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 27 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5720 Gepost op: 24 april 2013, 21:10:15 »
Een 'geen tonijn' wrap volgens recept van Wakker Dier. Lekker en een leuk idee om mee te variëren.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5721 Gepost op: 25 april 2013, 08:41:48 »
wat een leukerds!!
En wat grappig dat ze volgens de website Fins zijn...

Hier congresfeesteten met als thema 'Barcelona': een beetje saaie vega paella, patatas bravas en lekkere pittige kazige aubergineplakken. En churros.
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5722 Gepost op: 25 april 2013, 08:47:11 »
wat een leukerds!!

Dat dacht ik ook, ik :heart: wel van die hapjesdingen. Er zijn er nog wat over, dus die gaan straks met het restje maissalade en sla. Erbij krijg ik een Tivall hamburger met cheddar, ketchup, soort peper-mosterdsaus, zilverui, groene peper en ijsbergsla.
En toe is er tiramisu :D

wij haalden gisteren frietjes :( normaal haat ik als we dat doen, maar vriend was niet zo lekker en ik had zo'n zere enkel dat 20 minuten erop staan om te koken geen goed plan was. vanavond eten we dus de geplande bloemkool. Vriendje wou het met aardappel eten, ik denk dat ik iets exotischer wil.. misschien met een curry  ;D morgen maar eens bij de dirk voor die bakjes kijken. Leuk voor zaterdag!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5723 Gepost op: 25 april 2013, 08:59:56 »
lekkere pittige kazige aubergineplakken[/quote]

Hoe maak je die? Klinkt lekker!

Ik at gisteren bij Ciao Ciao een heerlijke pasta met truffel, salieboter en parmezaan.

Vanavond rijst met groentecurry, die ik maak met kokosmelk, currypasta van patak's, broccoli, paprika en tomaatjes.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5724 Gepost op: 25 april 2013, 14:40:35 »
Citaat
lekkere pittige kazige aubergineplakken

Hoe maak je die? Klinkt lekker!
Geen idee, maar ik denk dat de aubergineplakken gegrild waren, en daarna was er iets pittigs (een soort dikke paprika- of tomatensaus?) op gesmeerd en daarna was er kaas op gelegd en waren ze nog even gegratineerd. Maar ik had ze dus niet zelf gemaakt.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5725 Gepost op: 25 april 2013, 19:00:20 »
Meergranen wraps, om te vullen met Mexicaanse salade (kidneybonen, mais, paprika, tomaat, gebakken knoflook, kaneel, komijn, chipotletabasco), guacamole, geraspte kaas, ijsbergsla, koriander, komijnyoghurt.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5726 Gepost op: 25 april 2013, 19:00:28 »
Naanbrood, bloemkool linzencurry en een raita die ik maakte met soya yoghurt.
Waarom zit er zelfs aan de naturel een zoetig smaakje? Door genoeg kruiden erin te doen viel t wel mee, maar nog niet perfect.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5727 Gepost op: 25 april 2013, 19:07:44 »
Waarom zit er zelfs aan de naturel een zoetig smaakje? Door genoeg kruiden erin te doen viel t wel mee, maar nog niet perfect.

Met knoflook en komkommer, zout, peper en cayenne is er wel een goede tzatziki van te maken. Maar knoflook lijkt me in de raita weer niet zo lekker.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5728 Gepost op: 25 april 2013, 20:49:34 »
Tivall kipnuggets en er werd raspatat gehaald. Te lui om meer te doen vanavond. Toe chocoladespekkoek.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5729 Gepost op: 25 april 2013, 20:50:27 »
Ook hier een patatje. Geen idee van welke aardappel.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5730 Gepost op: 25 april 2013, 21:15:12 »

Met knoflook en komkommer, zout, peper en cayenne is er wel een goede tzatziki van te maken. Maar knoflook lijkt me in de raita weer niet zo lekker.

Ja dat was idd wat ik toevoegde. En beetje komijn.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5731 Gepost op: 25 april 2013, 21:37:05 »
Fritatta (met macaroni, courgette, kastanjechampignons, oregano, knoflook) met een tomatensausje (tomatenstukjes uit blik, balsamico, peper, zout, rozemarijn)  en een oude boterham :P
Want a sugarcube?

Offline Djooiss

• 1.843
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5732 Gepost op: 26 april 2013, 08:45:10 »
Geroerbakte spinazie met paprika en gezondroogde tomaat, zelfgemaakte superlekkere seitan met uienjus. Ben in mijn nopjes met de gelukte seitan, dat ga ik vaker maken!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5733 Gepost op: 26 april 2013, 17:44:54 »
Pastinaakfrietjes en groenten (courgette, aubergine, ui, knof, groene asperge, venkel) en papillot met een dot kruidige creme fraiche.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5734 Gepost op: 26 april 2013, 18:30:20 »
Geroerbakje kool, omelet een rode gembersaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5735 Gepost op: 26 april 2013, 19:21:36 »
Couscous met salsa verde, gegrilde courgette, paprika, kerstomaatjes, bosuitje, linzen en feta.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5736 Gepost op: 26 april 2013, 20:03:09 »
Halve fetaspinazie-pompie, tomaten/paprika/bieslooksalade, guacamole, wilde rijst/aubergine/linzensalade van Marks & Spencer, st Marcellinkaasje, aioli, brood.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5737 Gepost op: 26 april 2013, 23:39:35 »
wilde rijst/aubergine/linzensalade van Marks & Spencer

En, is het wat?

Penne met een kaassaus op basis van roux en allerlei restjes kaas, groene peper en rode ui.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5738 Gepost op: 27 april 2013, 08:29:37 »
Gisteren een paprikaquiche, vandaag pizza.

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5739 Gepost op: 27 april 2013, 14:13:33 »
Gisteren etentje bij de buren. Vooraf een lekker op smaak gebrachte wortelsoep met gember. Gevolgd door een broccoli-wortelquiche. Speciaal voor Kristof was één helft zonder ui gemaakt (en driemaal raden van welke helft hij een stuk kreeg). Toe aardbeien met kwark.

Vandaag komen mijn ouders. Ik heb nog geen idee wat ik vanavond zal koken. Bandnudeln met champignonsaus, gegrilde groenten en een rucolasalade misschien? Of toch pizza? Bulgur met allerlei kleine salades en halloumi lijkt me ook wel wat. Als ik naar buiten kijk, is het echter eerder rode-koolweer.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength