Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5700 Gepost op: 22 april 2013, 21:57:25 »
Gezonde pasta-salade. Morgen alleen maar een patatje tijdens mijn 14-urige werkdag.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5701 Gepost op: 22 april 2013, 22:03:45 »
Gisteren donkerbruin brood met taugé, ei, komkommer overgoten met pindasaus. Aardbeien toe.

Vandaag regenboogwortels (gele, oranje, licht oranje en paarse wortels bij elkaar), vivera hapjes, aardappelen in de schil met rozemarijn geblancheerd, daarna gebakken in olijfolie met knoflook. Erbij nog wat tzatziki. Omdat het er stond.
Want a sugarcube?

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5702 Gepost op: 22 april 2013, 22:21:56 »
Zaterdag na een rauw drankje van komkommer met spinazie, falafel bij Moaz in Amsterdam. Eindelijk weer eens Moaz; ik heb het best gemist. ;D Zondag quinoa met knoflook, ui, venkel, granaatappelpitjes, vegakip, nootjes, gerookte paprikapoeder. Vandaag diepvries/oven aardappelballetjes, appelmoes en een gekruide filet (AH Vivera; er stond 'nieuw' op de verpakking). Nu frambozen.
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5703 Gepost op: 23 april 2013, 07:55:09 »
Gisteren tempeh gemarineerd in sojasaus, tomatenpuree, miso, honing en sambal, gegrilde aubergine met knoflook, en zoete aardappel uit de oven met chili en gerookt paprikapoeder.

Vanavond moet de rest van de aubergine op, denk dat het een stoofje wordt met bulgur, linzen, tomaat (blik) knoflook, komijn, chili...

Het gaat lekker deze week. Gisteren uiteindelijk veel te lang in de file gestaan, en toen geen zin meer om te koken. Dit hierboven verhuist dus wederom, naar vanavond. Ik at een tomatensoepje uit de vriezer met brood erbij.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5704 Gepost op: 23 april 2013, 13:41:44 »
pasta met spinazie roomsaus
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5705 Gepost op: 23 april 2013, 14:07:35 »
Gisteren kant en klare pasteibakjes met zelfgemaakte ragout met verse doperwtjes. Te zwaar, te vettig, niet het juiste mondgevoel. Kant en klare pasteibakjes gaan van het menu. Dopertjes gaan volgende keer gewoon weer apart met een beetje nootmuskaat naast iets aardappeligs.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5706 Gepost op: 23 april 2013, 14:14:47 »
Gisteren kant en klare pasteibakjes met zelfgemaakte ragout met verse doperwtjes. Te zwaar, te vettig, niet het juiste mondgevoel. Kant en klare pasteibakjes gaan van het menu.

Maak je ze wel eens zelf? Ik niet, maar volgens dit recept (helemaal naar onderen, eerst komt iets niet-vega's) http://koken.blogo.nl/2010/12/20/kerstmenu-voorgerecht-pasteitje-met-kalfsragout/ wel. 3 bladerdeegblaadjes voor 1 persoon lijkt me wel weer machtig.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5707 Gepost op: 23 april 2013, 14:27:02 »
Ik heb in het verleden wel eens geprobeerd zelf pasteitjes te maken maar dat was geen succes, mijn bladerdeeg mislukt altijd. Om ze zelf te maken van diepvries bladerdeeg lijkt me niet zoveel toevoegen, en wat je zegt, is nogal machtig als je dat recept volgt. In mijn bladerdeeg pie uit de pie-maker gebruik ik zelfs nog geen twee plakjes per pie. Daarentegen zijn de pies dan wel weer zo lekker dat je er twee per persoon van wilt eten, dus 4 plakjes bladerdeeg. Burp :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5708 Gepost op: 23 april 2013, 16:45:03 »
2e helft van de groententaart van gisteren (met pastinaak, wortel, ui en raapstelen) en vooraf een groentensoepje (met wortel, pastinaak en selderij).

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5709 Gepost op: 23 april 2013, 18:59:03 »
Daarentegen zijn de pies dan wel weer zo lekker dat je er twee per persoon van wilt eten, dus 4 plakjes bladerdeeg. Burp :)

:hungry:

Hier ovenschotel van aardappel, kerstomaat, ei, kaas, creme fraiche en bieslook. Misschien nog een granny smithappel na.
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5710 Gepost op: 23 april 2013, 19:40:46 »
Iets met sla en pasta denk ik.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5711 Gepost op: 23 april 2013, 20:08:32 »
Hartige pannenkoek, gevuld met ui, courgette, tomaat en parmezaanse kaas. Belegd met rucola.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5712 Gepost op: 23 april 2013, 21:48:43 »
Deze kwam ik tegen bij de Dirk. Vanavond met o.a. een aangepaste mole verde. Helaas weinig tomatillisaus meer over (voor de verandering liet meneer B. eens iets vallen) en geen goed radijsblad meer, maar wel geroosterde pompoenpit, beetje romaine en botersla, witte ui, groene peper, knoflook, drupjes groene pepertabasco (ander merk) en chipotletabasco en olijfolie voor door kidneybonen. Het was te weinig voor de keukenmachine dus het is meer een ongelijk fijngemaakte pesto geworden. Ook nog maissalade met groene paprika, avocado, rode peper, limoen en lenteui. En dan nog wat ijsbergsla, gegrilde tomaatjes met gele peper en knoflook en koriander voor de garnering.

Jammer dat tomatillo's niet zo makkelijk te krijgen zijn :(

*Edit, wat vergeten.
« Laatst bewerkt op: 24 april 2013, 19:40:37 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5713 Gepost op: 24 april 2013, 08:11:22 »
wat een leukerds!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Djooiss

• 1.843
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5714 Gepost op: 24 april 2013, 08:15:41 »
Gisteren maakte ik zelf seitan. Ik had er reepjes van gesneden en met griekse kruiden ( uit een zakje  :roodmannetje:) laten marineren in de koelkast. Later heb ik deze opgebakken en at ik gebakken aardappelschijfjes, geroerbakte spinazie met olijven&tomaat en een simpele vlugge tzaziki bij.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5715 Gepost op: 24 april 2013, 12:05:58 »
Vanavond een etentje met werk, we gaan naar www.restaurantciaociao.nl.
Ik denk dat het pizza wordt  ;D

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5716 Gepost op: 24 april 2013, 15:29:43 »
Bloemkool, aardappels en gehacktballen van de vegetarische slager (gratis van de Jumbo :) )
Daarna bloedgeven...

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5717 Gepost op: 24 april 2013, 19:29:07 »
penne met groene asperges, tuinbonen, citroenrasp, Goodbite vegetarische spekjes, een klein beetje creme fraiche, een beetje raspte kaas en veel zwarte peper. Zo een stukje chocola.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5718 Gepost op: 24 april 2013, 19:43:47 »
Gisteravond maakte de oudste dochter pasta pesto met spinazie, paprika, ui, mozzarella.
Vanavond nasi goreng van zilvervliesrijst, haricot verts, paddenstoelenmix, gemarineerde tempé en tofoe.
Want a sugarcube?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5719 Gepost op: 24 april 2013, 19:44:30 »
wat een leukerds!!

Dat dacht ik ook, ik :heart: wel van die hapjesdingen. Er zijn er nog wat over, dus die gaan straks met het restje maissalade en sla. Erbij krijg ik een Tivall hamburger met cheddar, ketchup, soort peper-mosterdsaus, zilverui, groene peper en ijsbergsla.
En toe is er tiramisu :D
Sin chile, no tiene chiste!