Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5660 Gepost op: 16 april 2013, 20:28:48 »
wraps met zuurkool en vegaworstjes. Ook weinig tijd, maar best lekker.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5661 Gepost op: 16 april 2013, 21:10:21 »
Ik heb ook ooit eens tahin-satésaus gemaakt omdat de pindakaas op was en volgens mij ging dat gewoon goed.
Doe je er ook iets zuurs doorheen, zoals azijn, citroensap, tamarinde? Dat kan helpen om het water met het vet te binden. Wat zijn verder de ingrediënten?

Oh ja, ik heb altijd wel een tomaatje door de pindasaus en die is ook een beetje zuur. Tamarinde ga ik ook eens proberen, bedankt voor de tip!

Hier weer Mexicaans, ivm een groot blik tomatillos wat op moet. Quesedilla's met mozzarella, pecorino, cheddar, goudse, kidneybonen, witte ui, groene peper en uitgelekte tomaat. Erbij maissalade met avocado, lenteui, beetje tomatenvocht, koriander en tomatillo-granny smithdressing.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5662 Gepost op: 16 april 2013, 21:38:55 »
Stamppot postelein. De menu fromage-kaasburger is echt lekkerder dan de maaslander. En we hebben ook nog vivera's in de vriezer liggen.
This is between me and the vegetable!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5663 Gepost op: 17 april 2013, 09:01:56 »
Gisteren raapstelen stamppot met een pittige schnitzel van alpro erbij. Oh en jus uit een pakje, wel met een gebakken uitje erdoor. Was nog best ok.

Offline Sam

• 7.191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5664 Gepost op: 17 april 2013, 09:21:18 »
Eigenlijk geen trek in eten gisteren, uiteindelijk een dip-maaltijd gemaakt: reepjes rauwe wortel, reepjes rauwe komkommer, tomaatjes, griekse yoghurt op smaak gemaakt met kruiden als dipsaus, met daarbij een foccaccia. Zo kom je toch ongemerkt aan de 350 gram groente, en dat terwijl je het idee hebt dat je het avondeten overslaat en alleen maar lekkere dingen snoept.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5665 Gepost op: 17 april 2013, 14:17:27 »
Vanavond pasta pesto met vega kipstukjes, champignons, courgette, zongedroogde tomaat en een bosuitje.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5666 Gepost op: 17 april 2013, 15:00:20 »
Gisteren : kerriezuurkoolstampot met tofureepjes en zelfgemaakte satésaus
Vandaag: Stokbrood met kaasjes (verse geitenkaas met cranberry, brie rouge, mini kaasfondue) en sla

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5667 Gepost op: 17 april 2013, 16:02:22 »
Iets met linzen. Ik denk een stoofpotje met rijst.
Want a sugarcube?

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5668 Gepost op: 17 april 2013, 19:42:37 »
De eerste nieuwe aardappelen van het jaar, in de schil gekookt, geserveerd met boter, zout en peper. Erbij een salade van bindsla, venkel en wortel met een balsamicodressing, met een paar schijfjes gegrilde haloumi. En een beetje zelfgemaakte zuurkool.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5669 Gepost op: 17 april 2013, 19:50:44 »
Roti van Bast. In plaats van kikkererwten zijn het vega kipstukjes geworden. De kipstukjes en de sperziebonen (helaas helaas, geen kousenband te vinden) waren erg lekker. De aardappelen waren lekker, maar ik heb ze denk ik in te grote stukken gekookt, want de smaak zat vooral als een laagje om de aardappel. Hindostaanse massala (van Chan's) was een goede, daardoor zitten we nu met twee soorten massala, maar ik vond die echt heel lekker! De volgende keer kleinere stukjes aardappelen, meer massala en meer pittigheid (want daar ben ik voor de eerste keer altijd voorzichtig mee). Zeker een recept om verder mee door te experimenteren; de moeite waard! :)
Groetjes, Antje

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5670 Gepost op: 18 april 2013, 09:14:01 »
Gisteren kreeg ik superlekkere kazige risotto met veel sla en geitenkaas-olijvenflapjes. En chocoladehazelnootmuffins bij de thee toe.
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5671 Gepost op: 18 april 2013, 11:54:03 »
Gisteren chili gemaakt voor vanavond. Met paprika, ui, tomaat (blik) en gemengde bonen: cannelini, borlotti, kidney, gigantes, witte en kikkererwten. Die eet ik dan met tacochipjes, geraspte kaas en een lepeltje zure room.
Hij was gisteren al lekker dus vandaag vast nog beter  :)

Nog een keertje chili uit de vriezer.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5672 Gepost op: 18 april 2013, 16:18:08 »
Deze soep, ik gooi er alleen ook nog wat oesterzwammen bij omdat dat me wel lekker lijkt. En ik vervang de cashews door zure room uit een pakje.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5673 Gepost op: 18 april 2013, 18:32:45 »
Quinoa met broccoli en een vegabal.
Want a sugarcube?

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5674 Gepost op: 18 april 2013, 22:49:02 »
De eerste nieuwe aardappelen van het jaar, in de schil gekookt, geserveerd met boter, zout en peper.
En vandaag alweer nieuwe aardappelen, wegens lekker. Dit keer met sellerieschnitzeltjes en een frisse salade van bindsla, venkel, paprika en komkommer met een mosterddressing, bestrooid met zonnebloempitten.

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5675 Gepost op: 18 april 2013, 23:14:09 »
Vegetarische 'vol-au-vent' (lees: pasteitje met quorn-ragout) is het bedrijfsrestaurant. Toch niet helemaal geslaagd. Te hard hun best gedaan om er een vlees-imitatie van te maken.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5676 Gepost op: 19 april 2013, 11:14:43 »
Dit keer met sellerieschnitzeltjes

He, hoe maak je die?
Hier salade van tomaatjes, aardbeien en feta en erbij ciabatta met boursin en ook erbij jonge bamboe. Gele mandarijnen toe.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5677 Gepost op: 19 april 2013, 13:44:38 »
He, hoe maak je die?
Knolselderij in schijven snijden. Een eitje loskloppen en kruiden met zout, (gedroogd, gemalen) pepertje, nootmuskaat en venkelzaad. Schijven knolselderij met het eimengsel besmeren en vervolgens met paneermeel bestrooien (voor de 'onderkant' heb ik al een bord met een laagje paneermeel klaarstaan, de 'bovenkant' kwast ik vervolgens in met het eimengsel en gooi er meteen een lepel paneermeel overheen, om te voorkomen dat het eimengsel er meteen af stroomt). Dan aan beide zijden goudbruin bakken en nog een minuutje of vijf minuten op laag vuur laten sudderen (zodat de sellerie lekker zacht wordt).

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5678 Gepost op: 19 april 2013, 13:56:14 »
Roerbakken met noedels, sperzieboontjes, champignons, bosuitje, paprika, ketjap, sambal, vega oestersaus, sereh, gember, knoflook....
Oftewel restjesverwerking  ;D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5679 Gepost op: 19 april 2013, 14:05:58 »
He, hoe maak je die?
Knolselderij in schijven snijden. Een eitje loskloppen en kruiden met zout, (gedroogd, gemalen) pepertje, nootmuskaat en venkelzaad. Schijven knolselderij met het eimengsel besmeren en vervolgens met paneermeel bestrooien (voor de 'onderkant' heb ik al een bord met een laagje paneermeel klaarstaan, de 'bovenkant' kwast ik vervolgens in met het eimengsel en gooi er meteen een lepel paneermeel overheen, om te voorkomen dat het eimengsel er meteen af stroomt). Dan aan beide zijden goudbruin bakken en nog een minuutje of vijf minuten op laag vuur laten sudderen (zodat de sellerie lekker zacht wordt).

Nice!
,,,,فلافل