Eergister: soep van gember, ui, wortel, gebakken knoflook en een oud stuk volkorenbrood/ volkorenrijst/ tofu gebakkenmet koriander/ rujak (roedjak) belanda (Hollandse) van sperziebonen, peer, madarijn, appel, witlof , tamarinde, gula Jawa, sambal.
Gister: een dikke pannenkoek van rest gebakken spitskool, tofu, ei, rode paprika en volkorenrijst/ salade van spinazie en gerooosterde en gehakte amandel.
Vandaag: rest van de pannenkoek, rösti en nog zo wat.
De Hollandse Mij vanm Wetenschappen (Haarlem) schrijft een essaywedstrijd uit (2000 woorden maximaal, inleveren vóór 15 juni) met als thema: wat is luxe? Ik vat zo een essay samen in een tweet (heb toch geen tijd om mee te doen daar ik weer ga reizen): Luxe: alles dat verlicht. (26 tekens incl spaties).
Voorbeeld: Elke dag lekker eten;wat een luxe. Ja, eten verlicht de druk op het leven.
Buddha onder de bodhiboom: wat een luxe. Yes, hij werd verlicht.
Westen: overal elekrische stroom die het doet, wat een luxe. Ja, alles goed te verlichten Vlaanderen: veel frietkotten, wat een luxe. Tuurlijk, knapperig frietje, je voelt je geheel licht van zinnen, tevreden en voldaan.
Probeer maar eens te falsificeren. NB: de term verlicht ware ruim te interpreten