Samen met de zus gekookt deze namiddag, was zoals gewoonlijk weer erg gezellig. En lekker.
Eerst wat gekochte haptjes zoals gevulde pepertjes, hummus met toastjes, kaaskoekjes, wat tomaatjes.
Daarna
de gecarameliseerde uientaart van Ottolenghi met een slaatje bij met gele en paarse worteltjes, rucola, spinazieblaadjes en heel veel kruiden, en een dressing met olie en wat aardbeienazijn.
Daarna een pastaovenschotel met vanonder een sausje met natgebakken paprika zoals Sam doet, maar dan ook met een boel tot karamel gebakken kerstomaatjes in verwerkt, daarop pasta gegoten, met witte kaassaus met veeeel mosterd en wat broccoli, afgedekt met wat schijfjes courgette, en ook zo in de oven. Het was improviseren, want mijn lasagnablaadjes waren op, maar het was toch zeer geslaagd.
Daarna nog
amaretto parfait met kaneelsiroop, wat een gigantische hit was bij iedereen. Wel heel zoet, maar ik moet toegeven, ook erg lekker (ik ben niet zo voor zoet)
Daarna nog koffie met of zonder Irish of met een cognacje. Het was allemaal erg gezellig, mijn papa en zus en haar vriend waren er, maar ook de ouders van F. Zij hadden nog niet samen gezeten, maar het was heel gezellig, dus