Erbij knoflookroom-brood
Oh, klinkt goed! Gekocht of gemaakt?
Het brood, de knoflook en de room zijn gekocht en daarna samen gevoegd
Op een festival in Duitsland verbaasde ik me over de populariteit van dit knoflookbrood, echt rijen bij die tentjes. Dat bleek dus gewoon hartstikke lekker te zijn en als iedereen het eet valt het toch niet zo op
Recept wilde ze niet geven, dus ik heb het maar afgekeken. Wrijf wat verse en jonge knoflook (dus voordat je koopt even goed snuffelen. Hoe sterker en penetranter hoe ouder) helemaal fijn met een beetje zout. Aanlengen met wat ongeklopte room en goed door roeren. In Duitsland ging er wat paprikapoeder door heen volgens mij, maar hier drupte er wat chipotletabasco in met wat fijn geknipte peterselie. Dat smeer je uit over lekker brood (neem vooral niet te bruin brood) wat even de oven (hier ook met grill aan) in gaat totdat de room in het brood weg gezakt is en je een uitnodigende goudgele bovenkant hebt. Je kan het milder maken door de knoflookroom eerst even zachtjes te verwarmen, zodat het rauwe er meer af gaat.
Ze verkochten er ook een variant met kaas erover en ook met salami (maar ik heb geen idee hoe vegasalami in de oven doet) erbij. Dat ziet er zo
uit.
Vanavond wordt het casareccepasta met Boursinsaus en broccoli met een tomatenslaatje ernaast.