Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5300 Gepost op: 02 maart 2013, 21:53:11 »
Pizza. Met gegrilde aubergine, tomatensaus en champignons, met aardappel, ui en taleggio en met alle restjes en spinazie.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5301 Gepost op: 03 maart 2013, 00:35:04 »
Een ovenschotel van aardappelschijfjes, broccoli en paprika, begoten met een bechamelsausje met basilicum en bestrooid met een dun laagje kaas.

K. vond een tijdje geleden de al dente broccoli te rauw - ik vond hem perfect, dus ik heb hem iets langer gekookt - ik vond de broccoli te zacht, K. vond hem perfect.

En vanmiddag heeft K. twee lekkere boerenbroden gebakken, met veel rogge. Het kleinste brood wordt morgen als ontbijt gegeten, met van alles en nog wat erbij en er op.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Aiko

Wat eten we vandaag?
« Reactie #5302 Gepost op: 03 maart 2013, 00:42:32 »
K. vond een tijdje geleden de al dente broccoli te rauw - ik vond hem perfect, dus ik heb hem iets langer gekookt - ik vond de broccoli te zacht, K. vond hem perfect.

Ik zou zeggen: de helft voortijdig eruit halen en de rest nog laten sudderen.
Of ben ik te praktisch?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5303 Gepost op: 03 maart 2013, 00:58:48 »
Of ben ik te praktisch?
Ja, je bent te praktisch  ;D. Ik vind het eigenlijk ook wel interessant om het verschil in smaak en textuur van verschillende gaarpunten te ontdekken.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5304 Gepost op: 03 maart 2013, 01:22:55 »
Allerlei tapas. Pan con tomate, baba ganoush en hummus (die hummus het enige dat ik kocht in de winkel, die van de lidl is echt wel ok). Tortilla de patatas met paprika en blauwe kaas, gevulde championnetjes met boursin, championnetjes met basilicumpasta, feta kaas in een medium hot rood pepertje, courgetterolletjes met vanalles in (was experiment, de leukste is bevonden met fetakaas en paprika, de leukste vegan met tomaat en vegan pesto aka basilicumpasta en die met nootjes en kappertjes. Volgende keer: met tzatziki proberen); toastjes en brood, een grieks slaatje (ja, je moet iets met de overschot kaas en groentejes doen).
Voordeel: veel overschot, goed voor op de boterhammetjes deze week  :)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5305 Gepost op: 03 maart 2013, 01:30:48 »
Pizza. Met gegrilde aubergine, tomatensaus en champignons, met aardappel, ui en taleggio en met alle restjes en spinazie.
Una pizza cestino?  ;D

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5306 Gepost op: 03 maart 2013, 09:43:35 »

Of ben ik te praktisch?
Nee, tweede helft er later bij mikken in de pan.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5307 Gepost op: 03 maart 2013, 10:22:26 »
Gisteren een éénpansgerecht gemaakt van uitje, knoflook, peper, komijn, kaneel, gerookt paprikapoeder, tomatenblokjes (blik), baldorijst, courgette, linzen afgetopt met een beetje feta. Vanavond eet ik daar de rest van, maar zonder feta en met falafel.

Offline grr0x

• *
  • 6
    • Snel Eten
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5308 Gepost op: 03 maart 2013, 17:29:52 »
Vandaag aan de gehaktballen met sperzibonen

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5309 Gepost op: 03 maart 2013, 19:06:31 »
Zes weken geleden armbreuk, nu weer voor het eerst gekookt: nasi goreng (paprika, gember, ui, knoflook, rijst en een likje sambal), een 'nitsuke'curry van paarse en gele wortel en spruit, ui. Gekruide tofublokjes (AH), dolma, komkommerschijfjes en een pannenkoekje met ijs toe.

Eergisteren, na een uitvaart, aten we in Heeeze bij een kleine Italiaan die La Fortuna heet. Gegrillde groenten en een bruschetta als voorgerecht, een pizza en fetuccini met aubergine. Allemaal prima. Te veel, rest meegenomen.
Voor het geval een redactielid dit restaurant in de lijst wil zetten (veel veggie, rond € 10,-) La Fortuna, Nieuwendijk 18 Heeze, dagelijks 17.00 - 22.00 uur, www.restaurant-la-fortuna.nl tel 040 2262206.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5310 Gepost op: 03 maart 2013, 19:14:31 »
Een bijzonder geslaagde pastinaak-mosterdsoep, peren met geitenkaas van onder de grill, couscoussalade met korianderdip en een halve pita.
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5311 Gepost op: 03 maart 2013, 19:16:39 »
Pannenkoeken

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5312 Gepost op: 03 maart 2013, 19:28:18 »
Ik heb deze in de oven staan. L wilde het proberen, ondanks dat hij eigenlijk niet van witlof houdt. Hij heeft echt veel vertrouwen in Klary.
Toe crumble (zeker als hij de taart toch niet zo lekker vindt)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5313 Gepost op: 03 maart 2013, 22:38:03 »
Ik heb deze in de oven staan. L wilde het proberen, ondanks dat hij eigenlijk niet van witlof houdt. Hij heeft echt veel vertrouwen in Klary.
En, smaakte de taart?

Wij aten pizza. K. met (nu allemaal in koor) paprika en ananas, ik met ui, tomaat, paprika en champignons.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5314 Gepost op: 04 maart 2013, 09:31:11 »
En, smaakte de taart?
Ja, al is Lady Blue-kaas een tikje te woest voor het concept, met name de witlof werd nogal overstemd. Gelukkig is het erg lekkere kaas, dus het is niet erg als die overstemt...

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5315 Gepost op: 04 maart 2013, 11:15:26 »
Restje pastinaak roosteren in de oven met knoflook en zeezout.
Linzensalade met olijven, bosuitje, rode peper, paprika, en misschien wat stukjes oude brokkelkaas.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5316 Gepost op: 04 maart 2013, 17:48:44 »
Voor het geval een redactielid dit restaurant in de lijst wil zetten (veel veggie, rond € 10,-) La Fortuna, Nieuwendijk 18 Heeze, dagelijks 17.00 - 22.00 uur, www.restaurant-la-fortuna.nl tel 040 2262206.

Die staan er al in http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-nederland/noord-brabant/10165-heeze-la-fortuna, je kunt daar een reactie achterlaten en stemmen als je dat leuk vindt.

Hier zuurkool/pastinaak/aardappelpuree ovenschotel met paprika, geraspte kaas en rode peper.
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2013, 18:03:43 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5317 Gepost op: 04 maart 2013, 19:31:36 »
Lasagne met savooiekool in tomatensaus (deze saus), bestrooid met kaas.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5318 Gepost op: 04 maart 2013, 19:36:50 »
Gisteren een zuurkoolschotel met appel en feta. Erbij aardappeltjes in de schil.
Vandaag wortelsoep met brood en Italiaanse kruidenkaas (zelfgemaakt door een trotse jongste dochter van een liter melk)
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5319 Gepost op: 05 maart 2013, 08:39:25 »
broodje burger met ernaast een salade en gekruide aardappeltjes.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!