Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5140 Gepost op: 11 februari 2013, 08:52:36 »
Ja, inderdaad, achterlijk die (vaak varkens)gelatine in de kaaskroketten (van AH ook). Niet voor veggi, niet voor mosli. Ook achterkijk de olijfolie+ Carbonell e.a.. Zit visolie in. Vis=+. Je moet maar goed op etiket kijken, de ingrediëntenlijst. Dan snap je die + zó. Staaltje van misleidende etikettering.

Gister na Carnavalsoptocht: Flammkuchen, ui-bloemkool-melksoep met wat kaas, couscous garni, Mohrrübenauflauf. Mijn vrouw kan er wat van. Maar niet mee naar optocht.

« Laatst bewerkt op: 11 februari 2013, 09:06:43 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5141 Gepost op: 11 februari 2013, 09:29:02 »
Gisterenavond polenta gekookt en in een ovenschaal gegoten. Gemengd met chili, tijm en geraspte kaas. Die ga ik vanavond in plakjes snijden en bakken in de grillpan. Erbij een salade van borlottibonen en gegrilde paprika, en een vegaburger.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5142 Gepost op: 11 februari 2013, 10:28:07 »
Ja, inderdaad, achterlijk die (vaak varkens)gelatine in de kaaskroketten (van AH ook). Niet voor veggi, niet voor mosli. Ook achterkijk de olijfolie+ Carbonell e.a.. Zit visolie in. Vis=+. Je moet maar goed op etiket kijken, de ingrediëntenlijst. Dan snap je die + zó. Staaltje van misleidende etikettering.

Gister na Carnavalsoptocht: Flammkuchen, ui-bloemkool-melksoep met wat kaas, couscous garni, Mohrrübenauflauf. Mijn vrouw kan er wat van. Maar niet mee naar optocht.

normaal koop ik die dingen ook niet hahaha, maar idd wel irritant.. Snoep idem. Gelukkig mag ik dat niet teveel van mezelf.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5143 Gepost op: 11 februari 2013, 11:20:04 »
Grote commotie in Europa: huh paardenvlees in de rundergehakt. Is toch  gewoon rundergehakt +. Niks aan de hand, Lekker braden in olijfolie +.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5144 Gepost op: 11 februari 2013, 11:24:44 »
Dit is misschien niet het meest handige draadje om het over dat onderwerp te hebben...

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5145 Gepost op: 11 februari 2013, 14:16:57 »
Morgen eet ik restjesgroenten-soep, dus met vanalles wat ik nog in mijn koelkast had liggen en mijn al een tijdje smekend aan zat te kijken: pompoen, pastinaak, koolraap. Daarbij nog aardappel en ui voor de extra vulling en smaak. Hij is nu klaar, dus het wordt ook lunch vandaag  :D

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5146 Gepost op: 11 februari 2013, 19:01:22 »
Andijviestamppot met groenteballetjes en stoofperen. En diverse piccallily's en sambal. Dadelijk nog mango.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5147 Gepost op: 11 februari 2013, 19:30:54 »
Een fijne risotto met rode ui, tomaat, pepertje en broccoli.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5148 Gepost op: 11 februari 2013, 21:59:05 »
Quorum satesstukjes met nasi.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #5149 Gepost op: 11 februari 2013, 22:03:24 »

Toe maar, een Latijnse autocomplete.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5150 Gepost op: 11 februari 2013, 22:04:53 »
Koolrabirisotto.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5151 Gepost op: 11 februari 2013, 22:18:57 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5152 Gepost op: 12 februari 2013, 07:30:48 »
Wij aten gistereen de gehacktballen van de Vegetarische slager met tomatensaus en rijst. Ik vond ze wat flauw smaken, wel een betere textuur dan de doorsnee balletjes van Aldi/Lidl/Garden Gourmet.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5153 Gepost op: 12 februari 2013, 08:34:17 »
Wij aten gistereen de gehacktballen van de Vegetarische slager met tomatensaus en rijst. Ik vond ze wat flauw smaken, wel een betere textuur dan de doorsnee balletjes van Aldi/Lidl/Garden Gourmet.

Ze zijn lekkerder als je ze 10 minuutjes laat sudderen in bouillon en daarna pas bakt.

Ik eet vanavond de andere helft van de gegrilde polenta. Dat had ik tot gisteren niet eerder gegeten, wat is dat lekker!!
Erbij de andere helft van de bonensalade en een toscaanse carré van Goodbite.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5154 Gepost op: 12 februari 2013, 09:39:11 »

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5155 Gepost op: 12 februari 2013, 13:45:23 »

Toe maar, een Latijnse autocomplete.
Quorum is toch ook een Nederlands woord?
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5156 Gepost op: 12 februari 2013, 15:21:27 »
Dit is misschien niet het meest handige draadje om het over dat onderwerp te hebben...

Ja, kan zijn. Beschouw het als draad +.

Eten heden: zuurkool half Gronings (gestoofd met jenever, maar ook met knoflook en ui), zwarte bonen uit een blik van AH, gekookte aardappel met prima olijfolie, en meer.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5157 Gepost op: 12 februari 2013, 16:22:44 »
Ik "moet"in verband met een afspraak buitenshuis weer op t station in Dordrecht eten. Vorige x nadat ik op t station at heb ik de hele nacht gespuugd, dus ik durf niet aan de friet daar, maar eens kijken wat er te scharrelen valt.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5158 Gepost op: 12 februari 2013, 18:21:43 »
Ik zit in Lebkov Rotterdam te wachten met een latte, tot mijn f ons vertelt waar we straks gaan eten. Het zal me benieuwen, veel zaakjes hebben we hier al geprobeerd. We gaan nu al wat jaartjes vrijwel elke dinsdagavond in Rotterdam sneak bios film kijken en daar hoort een etentje bij voor ons. Dez keer zijn keus, volgende week de mijne! ;D
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #5159 Gepost op: 12 februari 2013, 19:34:04 »
Ik zit in Lebkov Rotterdam te wachten met een latte, tot mijn f ons vertelt waar we straks gaan eten. Het zal me benieuwen, veel zaakjes hebben we hier al geprobeerd. We gaan nu al wat jaartjes vrijwel elke dinsdagavond in Rotterdam sneak bios film kijken en daar hoort een etentje bij voor ons. Dez keer zijn keus, volgende week de mijne! ;D

Leuk!

Hier spruitjes, bruine rijst, gebakken mock-eend en mango/gepekelde wortel/koriandersalade. Stoofperen toe.
,,,,فلافل