Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Marthe

• 274
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4840 Gepost op: 13 januari 2013, 22:57:07 »
Vandaag een snelle pasta, want laat thuis en honger!, met kaas en kruiden en gestoomde broccoli.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4841 Gepost op: 14 januari 2013, 10:44:04 »
Heb eigenlijk zin in iets met kikkererwten maar die moet ik vanavond nog 1,5 uur koken. Wegens waarschijnlijk laat thuis bewaar ik die dus maar voor morgen.

Dus, simpel vanavond: van de resterende pastinaak nog maar eens frietjes uit de oven maken (omdat het zo lekker is  ;D).
Erbij een vegaworstje en een salade van mais, witlof, augurk, zongedroogde tomaat met een mosterddressing.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4842 Gepost op: 14 januari 2013, 15:50:34 »
Gisteren een nieuw recept uitgeprobeerd uit de Allerhande: quinoa met venkelknollen, granaatappelpitjes en eieren. Was geen succes jammer genoeg. Vandaag gewoon Hollandse pot: rode kool, gekookte aardappels en 2 burgertjes royaal van Tivall.

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4843 Gepost op: 14 januari 2013, 16:08:16 »
Gisteren een nieuw recept uitgeprobeerd uit de Allerhande: quinoa met venkelknollen, granaatappelpitjes en eieren.

Oei, waarom niet? Ik heb deze ook zien staan in de AH. Met Kerst maakte ik een venkel/granaatappelsalade naar een recept van Ottolenghi, en quinoa vind ik ook lekker, dus dit leek me wel een goed idee, maar niet lekker dus?

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4844 Gepost op: 14 januari 2013, 16:53:37 »
Een paddestoelenstoofpotje uit de Dikke Vegetariër, erbij ijsbergsla en macaroni.
Want a sugarcube?

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4845 Gepost op: 14 januari 2013, 18:06:06 »
Gisteren een nieuw recept uitgeprobeerd uit de Allerhande: quinoa met venkelknollen, granaatappelpitjes en eieren.

Oei, waarom niet? Ik heb deze ook zien staan in de AH. Met Kerst maakte ik een venkel/granaatappelsalade naar een recept van Ottolenghi, en quinoa vind ik ook lekker, dus dit leek me wel een goed idee, maar niet lekker dus?
Ik ben ook benieuwd. :) Ik vond het, zonder de eieren en met een beetje meer citroen, erg lekker! Het was wel heel anders dan ik gewend ben, omdat ik anders venkel in de oven doe en nu werd het een soort stoofpot, maar ik vind het heel fijn nog een recept met venkel te kennen. De granaatappelpitjes kende ik eerder alleen uit een salade en een versie van Ottolenghi met aubergine.
Groetjes, Antje

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4846 Gepost op: 14 januari 2013, 18:52:36 »
Sushirijst met eieren, ui, knoflook, gember en broccoli in bulgogi-saus.

Iets soortgelijks, maar dan met basmatirijst en omelet. En de gember is op >:(.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4847 Gepost op: 14 januari 2013, 19:12:35 »
Toen ik thuiskwam was er boerenkoolstamppot met Tivall rookworst, feta en sambal en piccalilly.  :hungry:
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4848 Gepost op: 14 januari 2013, 19:21:04 »
Ik at het restje van de lasagne van gisteren.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4849 Gepost op: 15 januari 2013, 00:35:11 »
Toen ik thuiskwam was er boerenkoolstamppot met Tivall rookworst, feta en sambal en piccalilly.  :hungry:
Jij gelukkige. Ik moest mijn boerenkoolstamppot zelf maken. En ik had er geen Tivall rookworst, feta (bij nader inzien had ik die best uit de koelkast kunnen halen), sambal (open potje in de koelkast) of piccalilly (die heb ik dan niet in huis) bij. Maar stamppot-puur, met peper uit de molen en een scheutje witte balsamico, is al lekker genoeg.

En de stamppot heb ik in elkaar gedraaid, terwijl ik voor K. een portie Bandnudeln met kaassaus en gegrilde groenten maakte. K. moest namelijk vroeg/snel eten, had zin in pasta, en ik had geen zin in pasta.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4850 Gepost op: 15 januari 2013, 09:51:26 »
L maakte gisteren andijviestamppot en we hadden er kaasburgers en twee soorten piccalilly bij. Lekker!
Voor vanavond hoorde ik iets over bonensoep, maar ja, dan moet ik wel eerst ooit thuiskomen.
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4851 Gepost op: 15 januari 2013, 10:23:28 »
chili sin carne maar met seitan en aardpeer.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4852 Gepost op: 15 januari 2013, 11:36:48 »

Ik ben ook benieuwd. :) Ik vond het, zonder de eieren en met een beetje meer citroen, erg lekker! Het was wel heel anders dan ik gewend ben, omdat ik anders venkel in de oven doe en nu werd het een soort stoofpot, maar ik vind het heel fijn nog een recept met venkel te kennen. De granaatappelpitjes kende ik eerder alleen uit een salade en een versie van Ottolenghi met aubergine.

We waren niet echt dol op de smaak van de quinoa. Niet dat het vies was, maar ook niet erg lekker. En in de granaatappelpitjes zelf zaten ook nog pitjes waar je echt flink hard op moest bijten. De venkel daarentegen vond ik wel erg lekker smaken en ruiken. Maar ik denk dat we hier thuis niet echt van de bijzondere, aparte gerechten zijn (ik kom uit de Achterhoek, misschien heeft dat er mee te maken) ;).

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4853 Gepost op: 15 januari 2013, 12:26:09 »
Trek het je niet aan, ik vind quinoa ook maar vies smaken, althans, de quinoa die ik hier al heb gegeten. Ik weet ook niet waarom, in Peru viel het mij nooit op, maar hier vind ik het steeds muffig en droog.
En je moet echt al geluk hebben met je granaatappel...

Zelf maak ik straks wat aardappeltjes en een tomaat uit de oven, met wat kaasgehaktballen als ik zin krijg om te koken, en anders gewoon maar snel een veggieburger.

Of bami, met erbij gekarameliseerde seitan, die mock abalone variant uit een blauw blik van de toko.

Ik weet het nog niet zo goed. Het andere eet ik morgen.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4854 Gepost op: 15 januari 2013, 14:34:37 »
Ik ga een stoofje maken van aubergine, kikkererwten, paprika, gepelde tomaten, knoflook, kaneel, chilipoeder, komijn.... en wat ik er verder nog in mik om het op smaak te brengen  ;D
Dat eet ik dan met rijst of bulgur denk ik. Morgen waarschijnlijk de andere helft hiervan.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4855 Gepost op: 15 januari 2013, 15:24:18 »
we eten spaghetti met tomatensaus

gisteren at ik worteltjes gestoofd in sinaasappel met pistachnootjes, alpro peppersteak en gebakken aardappeltjes
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4856 Gepost op: 15 januari 2013, 16:00:33 »
Vanavond soep van winterpeen. Havermoutpannekoekjes erbij. Ik heb een volle pan soep, dus broerlief blijft gezellig eten :)
Want a sugarcube?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4857 Gepost op: 15 januari 2013, 16:43:06 »
Maar ik denk dat we hier thuis niet echt van de bijzondere, aparte gerechten zijn (ik kom uit de Achterhoek, misschien heeft dat er mee te maken) ;).

Tsssssk, er zijn ook Achterhoekers die quinoa wel waarderen hoor. Bv. met een flinke laag satesaus ;).

Het kan best lekker zijn, maar mijn favoriet is het ook niet. Heb je het wel op de juiste manier bereid, door de quinoa te wassen enzo?

En dat van die granaatappelpitjes herken ik ook. Iets knapperigs is lekker, maar die pitjes er in zijn niet knapperig genoeg.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4858 Gepost op: 15 januari 2013, 19:30:15 »
Lasagne, met een tomatensaus met restjes groenten (ui, bleekselderij, broccolistronk, paprika, wortel).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4859 Gepost op: 15 januari 2013, 21:31:15 »
Soep, met pasta, bonen en heel veel groente. En vla met chocoladebolletjes toe!
This is between me and the vegetable!