Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline trashydiva

• **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Wat eten we vandaag?
« Reactie #480 Gepost op: 18 augustus 2011, 11:40:43 »
Vanavond Russische deegbroodjes gevuld met aardappel + gebakken cantharellen met iets van groente (denk paprika en courgette) + ??? iets wat ik nog moet bedenken. Ik ben nooit zo vooruit plannend, behalve voor morgen want dan gaan we lekker gourmetten :)

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #481 Gepost op: 18 augustus 2011, 14:03:12 »
Bietenrisotto met venkel en wellicht ook nog wortelsoep vooraf, want wortelen houden het niet lang momenteel, ik ben geen knabbelaar en de komende dagen eet ik niet thuis. Toe een perzik.

Had net voor de lunch een pindakaas-sambal-appel-knoflooktosti. Even kijken of ik die van de lunch gisteren in de Hofstad kon namaken. Het diner gisteren daar was pasta met gegrillde groenten.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Ruz

Wat eten we vandaag?
« Reactie #482 Gepost op: 18 augustus 2011, 16:33:56 »
Gebakken noedels met tofu, champignons, wortel, tuinerwtjes en courgette. Met flink veel sambal en soja saus.

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #483 Gepost op: 18 augustus 2011, 17:35:54 »
Vandaag de tomatensaus van vegatopia gemaakt. 1 pot is voor later en de rest is voor zo meteen.

Daarbij gaat pasta met vega-gehakt, feta, courgette, paprika en champignons.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #484 Gepost op: 18 augustus 2011, 20:48:37 »
Tagliatelle met knoflook, ui, champignon, tomaat, spinazie, zure room, oregano&basilicum en vegaspekjes.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #485 Gepost op: 18 augustus 2011, 21:50:16 »
Gestoofde mediterrane bloemkool met geroosterde aardappels (geweldig krokant met dat laagje griesmaal, de moeite waard). Toe perencrumble (ja, alweer, de peren riepen 'eet ons op, morgen wil je ons niet meer').
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #486 Gepost op: 18 augustus 2011, 22:23:54 »
Pasta met olijfolie en in de oven ontplofte kerstomaatjes en gestoomde snijbonen.
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #487 Gepost op: 19 augustus 2011, 01:26:15 »
Ik had vandaag de 2e portie restjeswok. Er zaten in: krieltjes, pittig sausje (hot pot soup mix met water aangelengd en daarna ingekookt), uitje, knoflook, omeletreepjes, taugé, beetje shaoshing rijstwijn, lente-ui en kastanjechampignons. Morgen de laatste portie.

BTW, niet-bio eieren zijn helemaal niet lekker. Ik had een gewone doos meegenomen, want de groenteturk verkoopt geen bio-eieren en ik kon niet meer naar de AH of natuurwinkel. Deze scharreleieren smaken muffig en minder vol. De eieren zijn niet rot ofzo, ze smaken alleen anders dan de bio-eieren die ik normaal heb.
Hebben andere mensen dat ook, of ligt het aan mijn hormonale smaakpapillen? (Nee, ik ben niet zwanger, maar ik proef extreem sterk 1 week in de maand)
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2011, 01:28:31 door koekje »
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #488 Gepost op: 19 augustus 2011, 09:19:56 »
Ik had dat tijdens de vakantie ook. Het zondagse ei in het pension vond ik veel minder naar ei smaken dan de bio-eieren of eigen leg eieren.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline MaartenP

• 191
Wat eten we vandaag?
« Reactie #489 Gepost op: 19 augustus 2011, 12:19:36 »
Vandaag voor luch maisbroodjes met vega-shoarma en guacamole. Hoera voor vrije dagen :)

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #490 Gepost op: 19 augustus 2011, 17:28:09 »
Morgen Chinese fondue

Vertel es meer?

Citaat
en woensdag een hapje onderweg. Iemand nog een leuke tip rondom CS Amsterdam?

A fusion, new Seasons.

Dank je voor de tips, het werd Toko Joyce afhaal. Ik ben geen fan.

De Chinese fondue is een pan bouillon waar je van alles ingooit. De initiatiefneemster had een prefab zakje hot potmix en daar gingen naast de geijkte groentes ook tofuknopen (zakje van gedroogd tofuvel in knoopjes gelegd), verse tofu en krieltjes (onauthentieke familietraditie@huize Bast, ook handig als je soep te pittig en/of zout is). Bij ons dronken we de soep op het einde dan op, maar dat hebben we dit keer niet gedaan.

Vanavond kreeg ik een groene aspergefritata met o.a. munt en tomaat voorgezet.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #491 Gepost op: 19 augustus 2011, 17:31:04 »
Ik vind zo'n ei op het eind ook lekker in Chinese fondue.

Ik eet: gazpacho, lekker biofournilbrood met aioli, ijsbergsla met rode paprika en rode ui, olijven, morbier en een blauwe kaas waar ik de naam niet meer van weten. Aardbeien.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #492 Gepost op: 19 augustus 2011, 17:32:30 »
Zo'n ei?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #493 Gepost op: 19 augustus 2011, 17:38:07 »
Ik gok op een pus gepocheerd ei.
Of zo'n enge zwarte die al 1000 jaar oud is.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #494 Gepost op: 19 augustus 2011, 17:39:30 »
Ik gok op een gepocheerd ei.

Ja, op het laatst er door en dan met de bouillon op drinken.

Citaat
Of zo'n enge zwarte die al 1000 jaar oud is.

Nee, maar dat is ook leuk. Denk ik. Misschien.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2011, 21:35:02 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #495 Gepost op: 19 augustus 2011, 21:07:52 »
Bietensoep met adzjika en khachapuri :yummie:
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #496 Gepost op: 19 augustus 2011, 23:39:20 »
De initiatiefneemster had een prefab zakje hot potmix
Dat woord is vandaag al eerder op het forum langsgekomen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #497 Gepost op: 20 augustus 2011, 01:25:18 »
De initiatiefneemster had een prefab zakje hot potmix
Dat woord is vandaag al eerder op het forum langsgekomen...

Ik was gastvrouw, dus at hetzelfde.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #498 Gepost op: 20 augustus 2011, 01:30:53 »
Om maar weer on-topic te zijn, wij hadden vanavond eindelijk weer eens curry. En wel een curry van wortel en appeltjes-gered-van-de-boom-van-de-buren - klein, een beetje beurs en lekker zurig. Met kokosmelk en een specerijenmix die ik ongeveer twee maanden geleden heb gemaakt (restje, nu op) een prima gerecht. K. beweert nog steeds geen fan te zijn van rijst, maar met een beetje kruidnagel en peper eet hij er ook lekker van. Erbij pappadums - die droog geroosterd toch echt lekkerder en lichter verteerbaar zijn dan gebakken in olie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #499 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:19:36 »
Ik snap niet waarom groenten in bouillon opeens fondu heet. Er smelt toch niks.

Welaan, hier bloemkoolstamppot met veel knoflook en olijfolie, linzengumbo (ook zo een naam) en rest courgettefritatta en tofufrikadel. Meloen toe.

Morgen is het zondag en krijgen we een dochter plus heer te eten. Ze is jarig. We serveren in elk geval gegratineerde rode kool (ben hem nu met ui, knoflook olie en wijn aan het roerbakken) en artisjok met caponata.

Vandaag heb ik de crematie bijgewoond van een oude vriend die ik al 70 jaar ken. Sprak de rond 200 mensen die er waren toe. Wat een mensenzee. En de vriend heette Van der Zee. Vertelde onder meer dat we samen de bergen ingingen en dat we hoorden dat daar een tovenaar woonde die vegetariër was. Hij kon zich onzichtbaar maken. Verloren tijden.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2011, 17:27:11 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank