Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4680 Gepost op: 29 december 2012, 19:26:55 »
verse groente soep met brood. Morgen zuurkoolschotel met vega gehakt, ananas en rozijnen

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4681 Gepost op: 29 december 2012, 19:50:12 »
Na het winkelen in Den Haag de Marqt bezocht. Ik vond het er binnen wat krap, maar er was wel een lekkere paddestoelenmix. Met zure room en creme freche door de pasta gedaan, met courgettes erbij. Toe nog steeds/weer kaas die over is van kerst.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4682 Gepost op: 29 december 2012, 19:53:55 »
Groentenmengeling (aardpeer, wortel, raap, paprika, courgette) gegrild in de oven met rozemarijn en look, daarbij gebakken kasler van Wheaty en frietjes.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4683 Gepost op: 29 december 2012, 23:41:59 »
Gisteren dürüm met houmous, baba ganoush, guacemole, ajvar/kaas creme en een grote salade.
Vandaag 'indische' bladerdeegbroodjes gevuld met een mengsel van pindasaus, wortel, ui, spaanse peper, knoflook, spercieboontjes en daarbij alweer een grote salade.
alvast bietjes geroosterd voor de bietentaartjes van morgen  :yummie:

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4684 Gepost op: 30 december 2012, 07:18:50 »
Gisteren aten we gevulde paprika met aardappelblokjes, geitenkaas, gedroogde tomaat, dragon, ui. Erbij couscous met bieslook.
Want a sugarcube?

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4685 Gepost op: 30 december 2012, 10:21:02 »
Neefje (45-), vrouw en kinderen (3 en eentje van een half jaar) op bezoek. Vrees de kinderen.
Eten:
•   Venkel-selderiesoep met doperwtjessier
•   Rode sla garni
•   Basmatirijst gekookt met geelwortel, gember en kokos, gebraden gemarinnerde tofu, spitskool en boontjes in kokosmelk, een lepeltje  spruitjes en doperwtjes
•   Gieser Wildeman in wijnsaus

Driejarige krijgt aardappelpuree in plaats van rijst.

Mevrouw LL: doctor?

« Laatst bewerkt op: 31 december 2012, 19:45:17 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4686 Gepost op: 30 december 2012, 15:24:08 »
Champignon-kokosmelksoep (eigenlijk voor morgen maar een beetje meer gemaak voor vandaag)

Risotto met rode bio portwijn
Wortel-witte bonensalade met mosterddressing
Gebakken champignons
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4687 Gepost op: 30 december 2012, 16:30:40 »
Net een kleine pompoen geslacht en gekookt. Straks wordt hij gepureerd en tot pastasaus verwerkt, voor de Bandnudeln.

Edit: en de pompoensaus was lekker! Met pepertje, knoflook, nootmuskaat, scheutje melk, balsamico en pompoenpitolie. De parmezaanse kaas erover maakte het helemaal af.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2012, 20:28:34 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4688 Gepost op: 30 december 2012, 21:32:32 »
Gisteren aten wij eerst een frietje van Bram, toen een pasta van Julia's en we bakten zelf nog shoarma van de Vegetarische Slager en gooiden dat tussen een pitabroodje met knoflooksaus, veldsla en augurk.
Vandaag aten we bladerdeeg pizza met vega gehakt, rode ui, knoflook, olijf en zongedroogde tomaat tapenade, rode peper, rode paprika en aubergine. Als toetje maakten we kers met bosbessen en walnoten crumble.
Groetjes, Antje

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4689 Gepost op: 30 december 2012, 22:20:34 »
Bietentaartjes gemaakt, in plaats van brie een goed rijpe camembert gebruikt, was beter dan de te jonge brie van vorige keer. Erbij gemarineerde rauwe pompoen volgens dit recept. In plaats van rauwe couscous een gare gevuld met stukjes dadel, kikkererwten en wat pul biber. Voor de plakjes pompoen de hals van een flespompoen gebruikt waardoor het allemaal, bijna gelijke, mooi ronde plakjes waren.

de rest van de pompoen gegaard in de toch al opgewarmde oven om later in de week zo'n soort pastasaus te maken als Eelco hierboven beschrijft.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4690 Gepost op: 31 december 2012, 09:53:11 »
Gisteren spinazierisotto met Eger wokreepjes van de Colruyt.
Straks oud-nieuw vieren in Brussel met vroegere schoolvriendinnen en aanhang. Iedereen neemt wat te eten mee. Ik maak de champignonnotenpaté en ...

Palmharten-rijstcake:
225 g gekookte rijst
200 g geraspte cheddar
5 ei
250 g palmharten ( of anders asperges)
1 rode paprika in reepjes
70 g spinazie gehakt
100 g feta verkruimeld

bakvorm met bakpapier bedekken
vermeng rijst met helft van cheddar
en 1 ei, druk het mengsel stevig op
de bodem van bakvorm
verdeel palmharten, paprika en spinazie over
mengsel
klop rest van eieren met cheddar en feta,
giet dit over de groenten
bak cake onafgedekt ongev 30 min in oven
op 220°

smakelijk

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4691 Gepost op: 31 december 2012, 10:17:08 »
Gisteren geklust in nieuwe huis van een vriendin. Daarna gegeten bij haar moeder: wortelsoep, lasagne, bietenrisotto en griesmeelpudding toe.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4692 Gepost op: 31 december 2012, 11:56:00 »
Vanmiddag eerst de lekkerste oliebollen van Nederland weten bij mijn vader. Daarna door naar vrienden. Ik heb surinaamse eiersalade en aardappelsalade gemaakt om mee te nemen. Wat er verder op tafel komt weet ik niet, waarschijnlijk veel lekkere kaasjes, smeersels en andere hapjes.
Wegspoelen met goede rode wijn en champagne. Ik heb er zin in!
Fijne jaarwisseling allemaal!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4693 Gepost op: 31 december 2012, 13:53:17 »
Wat maakt het de lekkerste oliebollen? En hoe maak je die Surinaamse eiersalade Miranda? Jij natuurlijk ook een fijne jaarwisseling!

Vanavond maken we van een restje spinazie een kleine quiche met kaas, ui, knoflook en dille in bladerdeeg. Erbij gegrilde bloemkool met yoghurt-tahinisaus, gepofte aardappel met pepertjesboter en een kerstomaatjessalade.
Toe delen we een volkoren oliebol, appelbeignet en appelbol. Nauwelijks gegeten dit jaar, dus nu moet ik het er dan maar even van nemen vind ik  ;D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4694 Gepost op: 31 december 2012, 14:11:21 »
Ik ben van plan een epi-brood te bakken, en dan bij voorkeur in de eerste poging al beter dan Niemeyer. Er komt soep met andijvie bij, en lekkere kaas. En ik bak deze oliebolsubstituten ik zou er normaliter weinig fiducie in hebben, maar als Klary zegt dat ze lekker zijn, dan durf ik het!
This is between me and the vegetable!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4695 Gepost op: 31 december 2012, 15:46:23 »
Na weer een paar dagen op familiebezoek te zijn geweest, nu weer lekker thuis eten. We hebben vooral zin in groenten, dus vandaag weer een soort van roti: wraps met pittig sperziebonen/prei/aardappel/paprikakerriemengsel, hardgekookt ei en mangochutney. En morgen wordt het simpele nasi met spitskool en tempé

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4696 Gepost op: 31 december 2012, 16:48:14 »
Linzensoep. Ik had wel zin in oliebollen, maar niet in bakken, dus ik heb een kwartier in de rij gestaan (geklokt!) bij de bakker. Ik was nog nauwelijks opgeschoten en berekende dat het toch al gauw een uur ging duren. Zoveel zin had ik er nou ook weer niet in. Toen besloot ik dat oliebollen toch niet goed voor me zijn, en ben ik naar huis gegaan.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4697 Gepost op: 31 december 2012, 16:55:58 »
Ik ben van plan een epi-brood te bakken

Wat grappig, ik ken sinds een 2 uur die naam, toen ik online de kaart van Niemeijer zat te bestuderen en daar die term tegen kwam en het even image-googlede. Het concept kende ik al wel, van bakker Menno en Annee.

Enfin: gisteren flat breads naar recept uit Veg! gevuld met Midden-Oosterse wortelsalade, homemade hummus, zoetzure aubergine, tempeh, zilveruitjes, loeihete mangopickles en citroenpickles.

Vandaag een minikaasfondue uit te oven van vacherin mont d'orkaas, erbij Niemeijer-stokbrood, cornichons en een gekookt aardappeltje. Venkel/granaatappel/munt/koriandersalade met sinaasappeldressing (deze zo'n beetje) en gegrilde courgette met zoute kappertjes. Oliebollen van Hartog (de megalange rij bleek maar tien minuten te duren).
« Laatst bewerkt op: 01 januari 2013, 21:08:38 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4698 Gepost op: 31 december 2012, 18:05:58 »
Ik had wel zin in oliebollen, maar niet in bakken, dus ik heb een kwartier in de rij gestaan (geklokt!) bij de bakker. Ik was nog nauwelijks opgeschoten en berekende dat het toch al gauw een uur ging duren. Zoveel zin had ik er nou ook weer niet in. Toen besloot ik dat oliebollen toch niet goed voor me zijn, en ben ik naar huis gegaan.
Ik gooi hem er nog een keer in:
Ik bak deze oliebolsubstituten ik zou er normaliter weinig fiducie in hebben, maar als Klary zegt dat ze lekker zijn, dan durf ik het!

Mijn zus heeft ze inmiddels gebakken (bij mij staat het deeg te rijzen), zij heeft de olie helemaal geskipt en de bollen na het bakken met boter ingesmeerd en met suiker besmeerd. En ze is er blij mee.

Ik ben van plan een epi-brood te bakken

Wat grappig, ik ken sinds een 2 uur die naam, toen ik online de kaart van Niemeijer zat te bestuderen en daar die term tegen kwam en het even image-googlede. Het concept kende ik al wel, van bakker Menno en Annee.
Ik had het andersom: ik ken het concept van Niemeyer, maar wist niet hoe het heette, dus ik heb online het assortiment van Niemeyer zitten bekijken om erachter te komen hoe het heette. Zodat ik daarna een recept kon zoeken.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4699 Gepost op: 31 december 2012, 19:01:40 »
Boerenkoolstamppot. Erbij tempeh met ui en pepertje in een sojasausje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength