Eergisteren bij schoonfamilie tomaat mozarella, kaasjes en noten en gedroogde vruchten. Vind ik persoonlijk maar niks, maar ja, de anderen hadden er alleen maar wat koude zeedingen bij, en dat maakte het naar mijn inzien ook niet veel beter. Het lekkere slaatje van vorig jaar was er niet bij, spijtig. Maar gisteren wel heel lekker gegeten. Tijdens de middag naar andere kant schoonfamilie, eerst heel veel leuke hapjes, oa brood met lekkere dips, van die geschaafde kaasbloempjes, en nog veel meer. Daarna soep, en dan gestoofde groenten en gratin, niet schitterend maar zeker wel ok ( van de taiteur) en de schoonmama was gelukkig de veggieburger vergeten. Want toen moesten we terug vertrekken naar het familiefeest van mijn kant. We waren met iets meer dan 70, en het is de gewoonte dat iedereen iets meeneemt. Ik had 2 soorten luxueuze puree mee, en couscous met vanalles onder, en notengehakt. Er lopen daar een paar veggies tussen, en er was ook overheerlijke vegetarische lasagna (mijn tante maakt echt de lekkerste lasagna ooit), quiche, eiersla, groentjes, lookbroodjes.
En ook de dessertjes waren fijn want mijn lief zusje maakte haar bekende cheesecake met agar agar ipv gelatine speciaal voor mij, en chocomousse en tiramisu, allemaal met liefde gemaakt, en dat proef je. En vers fruit, allerlei soorten, en nog ijs en cake en cakepops, maar die heb ik allemaal niet kunnen proeven want het was teveel.
Vandaag kwamen mijn 2 beste vriendinnetjes en vriendje langs, en zusje en schoonbroer en papa. Eerst waren er chipjes, en een aardappeltortilla, pan con tomate, onion bahjis, mozarella sticks, olijven. Daarna had ik een grote bal pizzadeeg gemaakt (volgens Eelco's recept, bedankt, was perfect) die zelf te beleggen was. Heerlijk principe, ga ik meer doen. Erna nog snelle chocomousse met enkel chocolade en room, en een (irish) koffie. Allemaal weinig werk, maar daarom wel heel leuk en relaxed en vooral heel lekker om te doen. Nu lig ik uitgeteld in de zetel met de laptop die ik voor mijn verjaardag en kerst samen bij elkaar heb gespaard. Was weer een geweldige feestperiode, op naar oud en nieuw!