Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4620 Gepost op: 23 december 2012, 16:50:09 »
Gepofte bietjes en aardappel en een poging tot nepkip met pankojasje uit de oven, maar dat was nog geen onverdeeld succes.

Vanavond Remekerkaaskroket met Waddenmosterd, komkommersla en weer gepofte aardappel.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4621 Gepost op: 23 december 2012, 23:33:53 »
Gegeten bij schoonouders. Ze hadden een tomaten-groentesoep met ballen, witte pistoletjes, croissants en salades zoals russisch ei, vleessalade. ik heb maar wat croissants met boter gegeten. Koffie met Jip en Janneke-taart als toetje  ;D Gezond hoor!
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4622 Gepost op: 24 december 2012, 11:54:47 »
Gisteren roergebakken broccoli met oven aardappeltjes.
Vandaag tuinbonen, restje aardappels en tofu uit de oven.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4623 Gepost op: 24 december 2012, 12:03:03 »
Koude schotel met voor mij tomaat mozarella, een gekookt eitje, veel kaas en nootjes en gedroogde groentjes. En pistoleetjes natuurlijk, en soms is er ook nog een lekkere salade, hopelijk dit jaar ook.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4624 Gepost op: 24 december 2012, 13:36:34 »
Remekerkaaskroketten zijn nogal mislukt wegens veel te zacht, dus die moet even creatief anders gebruikt worden. Past niet echt bij de geplande roti met kerrieaardappelen, pittige kikkererwten en sperziebonen.

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4625 Gepost op: 24 december 2012, 14:27:57 »
tjaptjoy met bami  :hungry:

het was zaterdag echt een chinees thema.. vriendin at ook tjaptjoy

wij aten bami en ik at er Tofy pangang bij, ook erg lekker!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4626 Gepost op: 24 december 2012, 15:53:10 »
Heiligabendtapas 24 december 2012
•   Champignonragout in bladerdeegbakje
•   Blini met guacamole en met gepofte paprikapasta
•   Couscous garni en kaasfondubitterballen
•   Rodelinzendhal
•   Gepofte paprika met Russsische yoghurtsaus
•   Stoofpeer in wijnsaus               
•   Stokbrood

Dan nog iets. Jarenlang werd melk niet zuur maar bitter. De reden was dat de melk in de fabriek zo werd behandeld dat melkzuurbacteriën dood gingen maar thermofiele vetsplitsende enzymen vervolgens vet afbraken en bitterstof genereerden (NIZO in Ede toen: goh, meneer dat u dat merkte dat de melk bitter wordt, u bent de eerste).
Maar nu bleek gisteren AH biologische melk in zo een ondermaats kartonnetje zuur te zijn geworden: schitterend zure dikkige massa, veel lekkerder dan de vaak te zure yoghurt. Hoera, de technologen hebben weer iets goeds bedacht.

Tertia: beterschap.

« Laatst bewerkt op: 24 december 2012, 15:57:11 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4627 Gepost op: 24 december 2012, 17:16:00 »
Manlief maakt momenteel zuurkoolstamppot met kruiden (vraag niet welke...) appel en vegarookworst.
Want a sugarcube?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4628 Gepost op: 24 december 2012, 18:44:06 »
Remekerkaaskroketten zijn nogal mislukt wegens veel te zacht

In de vriezer?
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4629 Gepost op: 25 december 2012, 01:34:48 »
Heiligabend. Om zes uur kerstdienst in Wülferode, ik mocht orgel spelen; K. speelde doedelzak en gitaar en zong. Daarna traditioneel heiligabendeten: Kartoffelsalat mit Würstchen, wij dus geen w0rst maar iets Valessachtigs. Vooraf broccolicrêmesoep, en toe tiramisu. Gevolgd door cadeautjes uitpakken, met thee, noten en clementines.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4630 Gepost op: 25 december 2012, 12:30:29 »
Gisteren nog een keer de stamppot met hachee en nog steeds is het niet op, de heer des huizen at niet mee vanwege buikklachten. Het gaat nu gelukkig beter zodat niets genieten in de weg staat:deze eerste kerstdag eten we Indiaas bij Maharani in Delft. Met mijn ouders plus een broer met aanhang, gezellig!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4631 Gepost op: 25 december 2012, 14:35:20 »
Gourmetten. Gemakkelijk, want iedereen kan zelf kiezen wat hij of zij wil eten. We hebben allemaal dingetjes zitten toe te voegen, dus ik denk dat we gaan overhouden. Als toetje zijn er mandarijnenen. Morgen eten we vega gehaktballen, stokbrood en salade. Waarschijnlijk aangevuld met de restjes van vandaag.
Groetjes, Antje

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4632 Gepost op: 25 december 2012, 17:01:06 »
tjaptjoy met bami  :hungry:

het was zaterdag echt een chinees thema.. vriendin at ook tjaptjoy

wij aten bami en ik at er Tofy pangang bij, ook erg lekker!

oh dat kende ik nog niet, zelfgemaakt of van de chinees, zal de volgende keer even op het menu kijken of ze het in zwolle ook hebben bij mijn chinees

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4633 Gepost op: 25 december 2012, 17:03:37 »
ik eet kerstpasta (met rode pesto hahaha) met spinaziesaus
en een glaasje diablo wijn (om kerst te relativeren)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4634 Gepost op: 25 december 2012, 21:24:40 »
Geroosterde aardappeltjes en gemarineerde, gegrilde pompoen, met een yoghurt-mosterdsausje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4635 Gepost op: 25 december 2012, 21:34:19 »
Gegourmet, volgens mij voor het eerst in mijn leven. Ik at kip en teriyakistukjes vd Vega Slager, en seitangehaktballen en nog iets Indisch gekruid nepvlees van de BioToko. Verder wat groentjes, brood, kerstboomaardappeltjes en ananas.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4636 Gepost op: 25 december 2012, 22:06:57 »
oh dat kende ik nog niet, zelfgemaakt of van de chinees, zal de volgende keer even op het menu kijken of ze het in zwolle ook hebben bij mijn chinees

Welke Chinees is 'jouw'Chinees?

Hier werd het gevulde puntpaprika's en pepers met een Remekerroux aangevuld met spinazie, witte ui, tomaat, cheddar, pecorino, parmesaan, zwarte bonen-ananas-chipotlesalade, salsa van tomaat, citroen en witte ui, guacamole, knoflook-koriandersteeltjesrijst en Vivera vega gehakt met een simpele mole van o.a. pompoenpitten. Nachos en dikke yoghurt (ipv zure room) erbij.
Toe een neptiramisu met Frangelicomascarpone en Amaretto.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4637 Gepost op: 26 december 2012, 08:03:08 »
Wij hadden voor het familie-etentje drie antipasti klaargemaakt: een venkelsalade met kappertjes en olijven, een hummus van cannellinibonen en drie soorten champignons met tomatensliertjes (beukezwammen, cantharellen en oesterzwammen) op icebergsla. Nogal wat olijfolie en citroen in verwerkt. Als hoofdgerecht Ciambotta, Italiaanse groentestoofpot met prei, wortel, courgette, aardappel, sperziebonen, rapen, rode paprika, ui, look in tomatenbouillon. Erbij door dochter zelfgemaakte pitabroodjes bij de antipasti en een groot olijven-rozemarijnbrood bij het tweede gerecht. Panettone en allerlei chocolaatjes tot slot.
Bij het hoofdgerecht hadden we een grote fles (1,5 l) Chateau Citran (midden-Médoc) van ons trouwjaar 1978 opengemaakt en die bleek nog niet verzuurd ( ;)) te zijn en vol, rijk en zwaar en vlot drinkbaar (maar het was wel hoog tijd nu om hem te drinken denk ik.)
Smaakte allemaal. Weinig restjes.
« Laatst bewerkt op: 26 december 2012, 08:10:20 door karl »

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4638 Gepost op: 26 december 2012, 12:24:38 »
Kerstavond bij vrienden:

bladerdeegaperitiefhapjes
soep van prei, aardappel en pastinaak met room (eigen inbreng)
aardappelgratin
ovenschotel van courgette, aubergine en tomaat
kerststronk van bosvruchtenijs en witte-chocoladeijs

Kerstdag bij familie:

bladerdeegaperitiefhapjes
aspergeroomsoep
tofu met campignonsaus
peultjes met wortel
sperziebonen met tomaat
kerstgebak toe
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4639 Gepost op: 26 december 2012, 12:41:11 »

Welke Chinees is 'jouw' Chinees?

nou ehm niet in de bezittelijke vorm hoor, maar ik woon het dichtst bij de 'lange muur' in de Aa-landen :D
klant dus, geen eigenaar ;-)