Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4540 Gepost op: 14 december 2012, 20:10:51 »
Vandaag: stoofpotje van savooiekool, ananas, pindakaas en een hoop kruiden waaronder knoflook, chili, gember en koriander. Daarbij bruine rijst. Dit is eigenlijk een recept dat in de begindagen van Vegatopia op de site stond en ik me nog goed genoeg herinnerde.

Wat leuk!
Hier een lekker courgettesoepje, stokbrood met gorgonzola en boursin, rucolasalade met granaatappel.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4541 Gepost op: 14 december 2012, 23:22:36 »
Andijvie stamppot met cashewnootjes en mosterdsaus
Groetjes, Antje

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4542 Gepost op: 14 december 2012, 23:50:00 »
Couscous met prei, rozijnen, dadels, kruiden-uit-een-potje. Erbij (omdat ze in de aanbieding waren bij de lokale super) een Provençaalse burger van Valess.
Want a sugarcube?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4543 Gepost op: 15 december 2012, 01:06:48 »
Vrijwel geheel vegetarische gourmet bij vrienden - wij natuurlijk wel geheel vegetarisch. Modern klassiek, met zo'n elektrisch gourmetstel, dat verrassend heet werd. Allerlei verschillende groenten, kruidenboter en Raclettekäse. Gegrilde aubergine, babycourgette met kaas, peultjes en champignons met kruidenboter, aardappelschijfjes met room en meer van dat soort variaties, erg lekker en gezellig. Per abuis stond ook een pot pindakaas op tafel, dus daar moest ik ook wat mee verzinnen (ok, ik werd een beetje opgejut). Bataat, ui, pepertje en maïs met een scheutje sojasaus en pindakaas bleek een smakelijke combinatie te zijn.

En ondertussen hebben de honden Lytse en Pico vrijwel de hele tijd elkaar uitgedaagd, gespeeld en geknuffeld. Niet zonder ons in het spel te betrekken, wat erg leuk maar ook wat lastig was.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4544 Gepost op: 15 december 2012, 09:36:44 »
Gisteren weer bietenrisotto omdat we nog wat bietjes waren. Het waren kleine, dus het was meer bietenloofrisotto.

Vandaag eten bij tuinvrienden, maar ik weet al wat ze willen maken: een soep met boerenkool (en nog wat, maar dat weet ik nu net niet ;)) en aardpeerpizza.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4545 Gepost op: 15 december 2012, 16:16:01 »
Gisteren indiase curry met aardappel, ui, paprika en panir.
Vanavond restje aardappeltjes opbakken met knoflook en een sjalotje, portobello gevuld met geitenkaas en een blikje mexico melange dat nodig eens op moet.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4546 Gepost op: 15 december 2012, 16:26:20 »
Goodbite shoarma met ui, komijn en geelwortel in een pita met rode en groene paprika, komkommer, tomaat en knoflooksaus met yoghurt en groene kruiden gisteravond.
Vanavond mac 'n' cheese met broccoli en panko uit de oven met een tomatensalade erbij.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4547 Gepost op: 15 december 2012, 16:50:36 »
yam-pinda curry met pittige paksoi en gebakken bataat.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4548 Gepost op: 15 december 2012, 17:10:57 »
Linzensoep met knolselderij, gember en gebakken knoflook, madraskerry en wat lavendel. Mijn vrouw gaat een soort bitterballen bakken, zei ze. Wat meer? Weet nog niet.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4549 Gepost op: 15 december 2012, 18:50:39 »
Bij mijn schoonouders eten we vandaag zelf belegde pizza en morgen knolselder en prei soep.
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4550 Gepost op: 15 december 2012, 21:00:15 »
Turks brood uit de oven, dik belegd met paprika, ui, pepertjes, champignons, courgette, basilicum en kaas.

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4551 Gepost op: 15 december 2012, 21:07:06 »
Bij mijn ouders gegeten vandaag: stamppot met wortel en pastinaak. Daarbij een notenburger.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4552 Gepost op: 15 december 2012, 21:43:57 »
L had een ongelukje gehad met een flesje tripel, maar van een tochtje door een koffiefilter werd het niet per se beter, dus ik heb het in de uiensoep gegooid. Ik word daar zo tevreden van, dat ik op zo'n moment kan denken 'nou, dan maak ik toch soep' en dat dan lukt en erg lekker wordt. We hadden er lekker brood en kaasjes bij (een leuk geitenkaasje en een burrata).
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4553 Gepost op: 16 december 2012, 14:17:10 »
En terecht Maartje!

Eric van Veluwen's recept voor Remekerkaaskroketten staat hier op het menu, wegens Remekeraanbieding :D Erbij een soort Caesarsalade.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4554 Gepost op: 16 december 2012, 18:44:53 »
En terecht Maartje!

Eric van Veluwen's recept voor Remekerkaaskroketten staat hier op het menu, wegens Remekeraanbieding :D

Lekker!
Hier eerst op een borrel Turks brood met tzatziki en bietenhummus, olijven, kaasjes en kerstomaatjes en tortillachips met salsa.
Daarna thuis een kommetje gebakken taugé met sojasaus, zwarte boontjes en wat sambal. Dadelijk nog wat fruit, ik denk een grapefruit.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4555 Gepost op: 16 december 2012, 18:56:36 »
Gisteren andijviestampot, vandaag boterraapjessoep en kweepeertarte tatin na.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4556 Gepost op: 16 december 2012, 19:05:47 »
Linzensoep met wat schijfjes aardpeer en mijn vriend gooide er hups een kliekje zwartebonencurry bij, geloof ik.

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4557 Gepost op: 16 december 2012, 20:29:50 »
rijst met bonen op z'n tico's daarbij paksoi, tomaten en rode paprika in eigen vocht gaar laten stoven.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4558 Gepost op: 16 december 2012, 21:00:57 »
Vanochtend ontbeten met broodjes, o.a. met tofuspread (champignon en paprika-augurk). Vanmiddag, na een wandeling met 5 kooikerhondjes, een kleine pizza in Amadeus (centrum Hildesheim). Volgens de kaart met verse spinazie, en dat bleek inderdaad het geval - veel spinazie zelfs. En ik denk niet dat we vanavond meer eten dan wat knabbelspul.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4559 Gepost op: 16 december 2012, 21:24:32 »
Omdat we de kerstboom nog moesten zetten en versieren, geen tijd meer om te koken dus frietjes van de frituur.