Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4460 Gepost op: 04 december 2012, 17:56:05 »
Ik vind de vivera burger zeker niet slecht, gisteren nog eentje gegeten (van den Aldi) met een berg ratatouille-achtige saus want had nog wat halve groentjes liggen, aardappelblokjes in de oven, en wat witloofsla. Maar ben vooral fan van het gehakt, eigenlijk, vind ik het beste nepgehakt, minder droog als quorn.

Vandaag at ik gestoofde ui en pastinaak, nog eventjes geglaceerd met poepgelei, afgeblust met bruin bier (dat over heel de keuken is terecht gekomen, stond naast het trillende en warme wasmachine/droogkast, was wel een mooi fonteintje, moet ik toegeven), met goed wat marmite er nog bij en gele linzen. Erbij een gepofte aardappel uit de microgolf met wat kaas en lookboter. Enige nadeel was wel dat de pastinaak wel heel zacht werd, geen beet meer, volgende keer meer aan het einde toevoegen, en niet m'n kookbeurt pauzeren om het bier af te drogen van m'n lijf en alle keukenkasten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4461 Gepost op: 04 december 2012, 18:00:41 »
ndaag at ik gestoofde ui en pastinaak, nog eventjes geglaceerd met poepgelei, afgeblust met bruin bier

Voor degenen die nu ook achter de oren krabben: klik.

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4462 Gepost op: 04 december 2012, 19:49:58 »
Onze jongste telg mocht bij haar oom blijven eten (feest!) Ik en mijn oudste hebben een patatje gegeten ;D Er lag nog één vegarookworst (die hebben we bedenkt met curry) en een broodje bapao vd Jumbo,  Was wel lekker, smaakte wel zoals een 'normaal' bapaobroodje. Verder geen groentes vandaag. Ik pel wel wat mandarijnen vanavond ;)
Want a sugarcube?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4463 Gepost op: 04 december 2012, 20:19:59 »
Ik heb vivera kaasburgers gehaald, zei iemand nou dat die lekker waren?

Ik vind de Viveraproducten meestal maar zo-zo, maar ken de kaasburgers niet, maar in de Vivera-draad zitten een aantal Vivera-enthousiastelingen. Benieuwd wat je er vasn vindt.
Ik vond hem lekker! Lekkerder dan het Albert Heijnding. Volgens L was het wel een crime om hem te bakken, zo zacht is hij.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4464 Gepost op: 04 december 2012, 20:21:15 »
Bandnudeln met een champignonsausje. Erbij savooiekool, wortel, paprika en kidneybonen, gestoofd met karwijzaad en een scheut balsamico.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4465 Gepost op: 04 december 2012, 22:02:27 »
vandaag werd er voor me gekookt: pindasoep  :D

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4466 Gepost op: 04 december 2012, 22:25:06 »
Hier ook pinda, maar dan saus voor bij de tofufrietjes en gebakken en gestoomde spitskool. Vooraf gestoomde dumplings met kimchi, vega gehakt en nog een preiversie. Schoonmoeder leek het te waarderen, dus dat viel mee gelukkig...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4467 Gepost op: 05 december 2012, 08:02:21 »
Hier ook pinda, maar dan saus voor bij de tofufrietjes en gebakken en gestoomde spitskool. Vooraf gestoomde dumplings met kimchi, vega gehakt en nog een preiversie. Schoonmoeder leek het te waarderen, dus dat viel mee gelukkig...

Tofufrietjes??? Klinkt lekker....?

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4468 Gepost op: 05 december 2012, 15:48:23 »
Risotto met ui, tomatensaus, champignons en mozzarella.
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4469 Gepost op: 05 december 2012, 16:52:18 »
Een spelt-notenburger van Ekoplaza (ben benieuwd), aardappeltjes uit de oven en moet nog bedenken welke groente, heb nog tuinbonen en broccoli in de vriezer.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4470 Gepost op: 05 december 2012, 17:20:51 »

Zolang je ze niet te droog bakt is het wel geinig. Deze tofu in niet te dunne frietjes snijden, neutrale olie verhitten in koekenpan en de frietjes goudbruin en licht knapperig bakken. De meeste supermarkttofu's vind ik wat gruizig, maar dit merk werkte prima.

Hoe is de speltnotenburger eigenlijk?

Vanavond eten we vanwege de kliekjes van gister een soort gado gado, met extra spruitjes en wortel erbij.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4471 Gepost op: 05 december 2012, 19:49:23 »
Risotto met ui, venkel, tomaat, rozemarijn en een scheut balsamico.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4472 Gepost op: 05 december 2012, 21:00:28 »

Zolang je ze niet te droog bakt is het wel geinig. Deze tofu in niet te dunne frietjes snijden, neutrale olie verhitten in koekenpan en de frietjes goudbruin en licht knapperig bakken. De meeste supermarkttofu's vind ik wat gruizig, maar dit merk werkte prima.

Hoe is de speltnotenburger eigenlijk?

Vanavond eten we vanwege de kliekjes van gister een soort gado gado, met extra spruitjes en wortel erbij.

Dank je, ga het eens proberen, heb dat merk bij de jumbo zien liggen volgens mij.
De burger was matig, niet veel smaak aan. Merk was taifun trouwens. Niet echt vies, dus ik eet de andere wel op morgen, maar zal ze niet nog eens kopen.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4473 Gepost op: 05 december 2012, 21:24:37 »
Bloemkoolsoep met een salade.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4474 Gepost op: 05 december 2012, 21:54:27 »
Stoofpeertjes, Roseval aardappeltjes met tijm en dille, gepofte knoflook, pepersteak van Quorn. Cranberry hazelnoot brownie toe.
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4475 Gepost op: 06 december 2012, 12:54:21 »
Heel saai vanavond, ik eet de tweede helft van wat ik gisteren at:
Spelt-notenburger, aardappeltjes uit de oven met knoflook, broccoli

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4476 Gepost op: 06 december 2012, 14:05:13 »
Ik ga de kinderen blij maken met witlof uit de oven met kaas en aardappelpuree  ;D
Want a sugarcube?

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4477 Gepost op: 06 december 2012, 18:13:47 »
Weining tijd dus zakje seizoenswokmengeling van Carrefour met curry, cashewnoten, cocosmelk en rijstnoedels.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4478 Gepost op: 06 december 2012, 18:30:08 »
Ik heb doperwtjesrisotto gemaakt. Daar gaan gepureerde erwtjes door, dus ik dacht, dat wordt groen zat, dus ik gebruikte rode wijn in de risotto (want die stond open). Nou ja, ik had dus ongelijk, we eten wel bij kaarslicht...
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4479 Gepost op: 06 december 2012, 18:56:54 »
Ik heb doperwtjesrisotto gemaakt. Daar gaan gepureerde erwtjes door, dus ik dacht, dat wordt groen zat, dus ik gebruikte rode wijn in de risotto (want die stond open). Nou ja, ik had dus ongelijk, we eten wel bij kaarslicht...
;D

Een snelle nasi goreng met ui, wortel, witte kool(, karwij- en korianderzaad, knoflook, pepertje, gember, scheut sojasaus).