Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4440 Gepost op: 02 december 2012, 17:55:24 »
Ik heb er wel al pistaches, abrikoos en roos doorheen gedaan, dus met hummus lijkt me niet lekker.

Ik ben nu al een jaar niet meer in die AH gedaan, hij ligt wat uit de route nu ik er niet meer werk. Ik ga kijken als ik er weer eens ben.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4441 Gepost op: 02 december 2012, 18:02:11 »
Ik heb er wel al pistaches, abrikoos en roos doorheen gedaan, dus met hummus lijkt me niet lekker.

Ik zou dan idd met wat honing en walnoot er gewoon een toetje van maken. Oeh of bij een dunne pannekoek.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4442 Gepost op: 02 december 2012, 20:03:10 »
Ze krijgen khachapuri met tkmali van moesappels (dat blijkt prima te werken), imam bayildi (met adzjika) en een flan met geroosterde bloemkool en acamorzakaas. O, en bietensla met paprikarelish en dilleyoghurt.
Toe de mandarijn-granaatappelpavlova uit de kerst-Delicious (jammer dat het recept voor geen kant klopt). En voor daarna staan er nog superschattige mini-gevuldspeculaasjes in de oven.

:kwijl:

Die adzika is zo lekker!

Hier werd het gister raapstelenstamp met Vivera rookworst.
Vanavond dal makhni, alu gobi, stoofpotje van spinazie en boerenkool met fenegriek, basmatirijst en nan. 
Sin chile, no tiene chiste!

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4443 Gepost op: 02 december 2012, 22:16:10 »
Gisteren bleven schoonouders onverwacht eten; rijsttafel gehaald. Vandaag hadden we wokreepjes met shoarmakruiden, paprika en champignons. Pitabroodje, veel knoflooksaus en veel komkommer.
Want a sugarcube?

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4444 Gepost op: 03 december 2012, 00:35:42 »
Ik at vandaag pasta met boerenkoolpesto.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4445 Gepost op: 03 december 2012, 08:22:50 »
Ik at gisteren een curry met kikkererwten, paprika en boontjes, met libanees platbrood.
Op het laatst heb ik er wat turkse yoghurt door gedaan. Was wel lekker maar schiftte helaas...

Voor vanavond staat de nasi al klaar. Hier heb ik fijne sojabrokjes door gedaan, ben benieuwd.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4446 Gepost op: 03 december 2012, 08:28:14 »
Gisteren aten we boerenkoolstamppot (met een paar laatste aardperen erin gestampt), met vega spekjes, augurken en appelchutney.
Kun je dat recept van de boerenkoolstamppot (maar eigenlijk vooral van de appulchutney) voor mij uitschrijven? *kijkt extra lief*

Als ik het zelf bedacht heb, zou ik dat graag doen, maar ik kan me herinneren dat ik dit recept als basis heb gebruikt. Ik had appels van de wildpluk van een geheim bosje, ik weet niet wat voor soort het is. Ik had geen ciderazijn, maar wel wat rodewijnazijn en gewone natuurazijn geloof ik. Het is wel goed gelukt.

Vrijdag werd het uiteindelijk een soort curry uit het boek "Mest en Vork" met pompoen en courgette. De volgende keer volg ik mijn intuitie als ik me afvraag waarom er in vredesnaam bouillon bij moet. (Het was veel te nat).

Zaterdag bakte mijn tante 2 hartige taarten en gisteren at ik op een sinterklaasfeest friet van Vuurens. Yes!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4447 Gepost op: 03 december 2012, 16:28:04 »
Gisteren zelfgemaakte pizza - begint een zondagse traditie te worden. Vanavond waarschijnlijk lachaniká kai yiaoúrti met gebakken aardappeltjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4448 Gepost op: 03 december 2012, 19:58:50 »
Kaaskroketten gemaakt van rest kaasfondue, meer wijn, maïzena en bloem, opstijven, paneren met paneermeel, eistruif en speciaal daartoe geëigende broodvlokken die Tertia panko noemt. Daarbij gebakken aardappel, knoflookbroodje, warme bietenblokjessalade met gebakken walnoot en rucula en een dressing van dadelchutney en wat azijn.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4449 Gepost op: 03 december 2012, 20:06:38 »
Gisteren aten we boerenkoolstamppot (met een paar laatste aardperen erin gestampt), met vega spekjes, augurken en appelchutney.
Kun je dat recept van de boerenkoolstamppot (maar eigenlijk vooral van de appulchutney) voor mij uitschrijven? *kijkt extra lief*
Als ik het zelf bedacht heb, zou ik dat graag doen, maar ik kan me herinneren dat ik dit recept als basis heb gebruikt. Ik had appels van de wildpluk van een geheim bosje, ik weet niet wat voor soort het is. Ik had geen ciderazijn, maar wel wat rodewijnazijn en gewone natuurazijn geloof ik. Het is wel goed gelukt.
Dank je wel! Die appel chutney lijkt me erg leuk om in weckpotjes met de kerst te geven! Ik zocht nog iets anders voor in een weckpot. Leuk leuk. ;D

Wij eten vandaag saai: woknoedels, 'Chinees' groentepakket van de Albert Heijn, vega-gehakt, nootjes en een zelfbedacht ketjapsausje.
Groetjes, Antje

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4450 Gepost op: 03 december 2012, 21:47:31 »
Eindelijk berberé gehaald en direct gebruikt: uit 'De beste vegetarische gerechten van de wereld' van Celia BB de d'ba zigni gemaakt. Geen drie dagen de tijd om op de enjera te wachten dus erbij couscous met kikkererwten en pul biber. Plus een salade van goed fijngesneden rode kool, linten winterwortel, gebakken appel met kaneel, in de vette pan van de appels wat komijnzaad verwarmd en daar balsamicoazijn bijgegoten en dit als dressing gebruikt. Door de warme dressing was was de kool een beetje zachter geworden, precies goed, daarna nog wat klodders griekse yoghurt er over heen.
De salade was een goed geslaagd experiment, die houd ik er in. De d'ba zigni vond ik teveel tomaat hebben en te weinig ui en berberé, dat ga ik de volgende keer anders doen.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4451 Gepost op: 03 december 2012, 22:06:25 »
Chili sin carne met tempé (rul gemaakt met de keukenmachine) paprika, ui, knoflook, tomaat, mais,  tuinbonen, kidneybonen, chilipeper, komijn en oregano. Erbij zilvervliesrijst.

Als toetje banaan en kiwi. (en een chocolademunt van de Sint)
Want a sugarcube?

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4452 Gepost op: 03 december 2012, 22:36:22 »
Koolrabirisotto en braadstukjes van de vegaslager.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4453 Gepost op: 04 december 2012, 08:21:14 »
Ik at gisteren een curry met kikkererwten, paprika en boontjes, met libanees platbrood.
Op het laatst heb ik er wat turkse yoghurt door gedaan. Was wel lekker maar schiftte helaas...

Een beetje kikkererwtenmeel erdoor gaat het schiften tegen en maakt het voedzamer ook. Je vindt het o.a. bij de wat meer Indiase toko's onder de naam besan.

Wij aten in de oven gegrilde bloemkool met een restje room en dal makhni, paneer jalfrezi (Hiziki riep iets over de Heilige Koe, maar wij hadden verrassend lekkere van Züger. Ik was nooit zo'n fan van paneer, maar dit komt vaker op tafel nu ik weet dat de winkelvariant lekker kan zijn. Dank je Hiziki!) en gebakken basmatirijst met koriandersteeltjes.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4454 Gepost op: 04 december 2012, 09:06:58 »
Promotiefeest van collega N. Die had er de Plak voor afgehuurd. We aten: kaasgehakt, aubergineballetjes en hartige taart. Daarna chocoladetaart toe. Het is maar goed dat er daarna nog woest gedanst werd, want dit was echt veel en veel te lekker.

Vanavond maar iets lichts ;)

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4455 Gepost op: 04 december 2012, 10:10:04 »

Een beetje kikkererwtenmeel erdoor gaat het schiften tegen en maakt het voedzamer ook. Je vindt het o.a. bij de wat meer Indiase toko's onder de naam besan.

Dank!!

Vanavond deel II van de nasi met komkommersalade. Dit keer denk ik ook met een omeletje en wat satehsaus.
De sojabrokjes erdoor waren succesvol trouwens. Had ze al een tijdje in de kast liggen maar nog niet geprobeerd.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4456 Gepost op: 04 december 2012, 10:30:41 »
Zondag aten we eclectische restjes van zaterdag, aangevuld met een loempia (voor nóg meer eclectiek). Het plan was om daar ook het restje pompoensoep van woensdag bij te eten, maar dat werd veel te veel.
Dus aten we die soep gisteren, met brood met gormas erbij.
Vandaag denk ik stamppot boerenkool. Ik heb vivera kaasburgers gehaald, zei iemand nou dat die lekker waren?
This is between me and the vegetable!

Offline Veggimon

• **
  • 34
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4457 Gepost op: 04 december 2012, 12:25:48 »
Ik neem me al dagen voor om stamppot te maken - ik heb het nog nooit gehad, erg, he? -, maar ik ben zo lui geworden, te lui zelfs om nog te eten. :p
Quam longe cras istud, ubi est? Aut unde petendum?

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4458 Gepost op: 04 december 2012, 15:22:10 »
Zondag donerreepjes van Wheaty met rijst en gestoofde courgette en paprika.
Gisteren wortelstamppot met veggi-ballen van de Lidl. Vandaag soep vooraf en dan hotdog met veggi-knackworstjes.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4459 Gepost op: 04 december 2012, 17:38:11 »
Ik heb vivera kaasburgers gehaald, zei iemand nou dat die lekker waren?

Ik vind de Viveraproducten meestal maar zo-zo, maar ken de kaasburgers niet, maar in de Vivera-draad zitten een aantal Vivera-enthousiastelingen. Benieuwd wat je er vasn vindt.
,,,,فلافل