Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4380 Gepost op: 25 november 2012, 00:05:13 »
koolrabirisotto vooruitgekookt
Hoe heb je die koolrabirisotto gemaakt? En zal het gesmaakt hebben (om maar eens een participium futurum te gebruiken)?

Wij hadden vanmiddag na een lange wandeling ontzettend honger, die we hebben gestild met een Turks brood uit de oven (belegd met rode ui, paprika, pepertjes, kaas, feta en mosterd). De avondmaaltijd hebben we dan ook overgeslagen, om 's avonds lekker toastjes met brie, tomaat, paprika en pepertjes te snoepen. Onze groente hebben we zo in ieder geval wel binnengekregen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4381 Gepost op: 25 november 2012, 01:20:28 »
Supersimpel, recept van AH.

Sjalotje met een paddestoel fruiten (zij doen portobellostammetjes, want die worden erbij gegrild, maar andere paddestoelen gaan natuurlijk ook), rijst bakken, italiaanse kruiden en koolrabi in blokjes bij, even omscheppen en dan bouillon toevoegen en verder gaan zoals gebruikelijk. Bij het proeven was ie erg lekker.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4382 Gepost op: 25 november 2012, 09:18:54 »
Vrijdag raakte ik geïnspireerd door de quiche van Judith en ik had nog broccoli, dus ik kocht er kerstomaatjes bij, maar op het moment supreme wilde ik er ook nog een laagje zachtgebakken ui in doen, en had ik ook zin in vegaspekjes, dus ik bakte een half bakje vegetarische-slagerspekjes met wat champignons uit, en toen waren de tomaatjes eigenlijk niet meer nodig. O, en L bleek hartige-taartdeeg bij het bladerdeeg in het doosje gestopt te hebben, dus het deeg was niet blader-. En ik deed de eiwitten apart stijfgeslagen door de rest van het eimengsel, dan wordt dat leuk souffléïg.

Gisteren hadden we een restje van die quiche, met het laatste bakje geroosterde-groenten-linzensoep uit de vriezer, aangevuld met paprika, champignons, gekookte spruitjes en een handje pasta. En toe een fijn stuk appeltaart.
This is between me and the vegetable!

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4383 Gepost op: 25 november 2012, 14:32:31 »
Vandaag weer iets nieuws voor me, imam bayildi (schrijf ik het goed?). Staat in de oven lekker te ruiken. Veelbelovend dus!

goed geschreven en heel erg lekker, ga er van genieten!

Gisteren genoten van allerlei rijsttafellekkers dus vandaag maar even rustig aan, lichte pompoensoep en veel salade.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4384 Gepost op: 25 november 2012, 16:24:04 »
Een der dochters en heer komen eten. Er is kruidenbouillon die mijn vrouw gisteren heeft getrokken, waarin  zijdetofu, rijst met berberisvruchtjes, met boter gestoofde boerenkool, een slaatje, gebakken tofu met sojasaus, .. en meer, ik weet niet wat mijn vrouw er nog bij heeft gemaakt.
Daar zijn ze. Die JR-discussie gezien op taalstruikel? Doen. De dochter die komt, heet JL, gewoon jee-el, van Jeannette-Louise.
Zo.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4385 Gepost op: 25 november 2012, 17:08:00 »
Witlof met kaassaus uit de oven, aardappelpuree.
Want a sugarcube?

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4386 Gepost op: 25 november 2012, 18:18:01 »
Ik wilde vandaag eigenlijk de bieten en wortels met sinaasappeldressing eten, met braadstukjes van de vegetarische slager. Maar wat doe ik met die braadstukjes? Heeft iemand er ervaring mee?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4387 Gepost op: 25 november 2012, 18:24:42 »

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4388 Gepost op: 25 november 2012, 19:18:04 »
:roodmannetje:

Alweer!
Als je netjes een 4 persoonsmenu in elkaar hebt gezet ben je dit de rest van de week nog aan het eten. Geeft niet, zo kook ik ook altijd.

Ik ga de braadstukjes crunchy maken zoals op de site van de vegaslager staat. Er moesten kipkruiden overheen, die heb ik uiteraard niet, dus heb ik er maar wat paprika, knoflook en italiaanse kruiden overheen gedaan.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4389 Gepost op: 25 november 2012, 19:33:01 »
Vandaag als lunch wintergroenten uit de oven, zometeen gekookte bietjes met aardappels en een burgertje. Met crème fraiche sausje.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4390 Gepost op: 26 november 2012, 08:40:06 »
De imam was heerlijk, gisteren had ik daarvan de tweede helft.

Ik ontbeet vandaag met turkse yoghurt en muesli. Had nog nooit turkse yoghurt gehad, wat lekker!
Voor de lunch heb ik een quinoasalade mee, met paprika, tomaat, komkommer, sjalot, feta en vinaigrette.
Vanavond geroosterde bloemkool en kaasgehakt met komijn en gerookt paprikapoeder. Misschien nog iets fris erbij, komkommersalade of zo.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4391 Gepost op: 26 november 2012, 10:46:58 »
Kliekjes uit de vriezer. Dat ding moet wat minder vol en ik heb geen bewaarbakjes meer :P
Want a sugarcube?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4392 Gepost op: 26 november 2012, 18:15:54 »
Ja maar nu laat je ons in spanning om wat voor kliekjes het gaat!

Ik vermoed dat het hier een pasta gaat worden met taleggio en spinazie-pompoenpitpesto...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4393 Gepost op: 26 november 2012, 18:40:11 »
Snelle pasta, spinazie, brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4394 Gepost op: 26 november 2012, 20:59:21 »
Koolrabirisotto met gebakken portobello.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4395 Gepost op: 26 november 2012, 21:20:38 »
Käsespätzle. Erbij gegrilde reepjes wortel, groene paprika en koolrabi.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4396 Gepost op: 26 november 2012, 21:53:38 »
Er staat wat rijst te koken, met een snelle curry met panch poron, wat gebakken uit, tomaat en bloemkool. Er kwam een nonkel langs die mijn auto maakte, en ik kon hem moeilijk buiten jagen, want jeeeeeej, mijn auto werkt weer voor geen geld  ;D

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4397 Gepost op: 26 november 2012, 21:59:44 »
Ja maar nu laat je ons in spanning om wat voor kliekjes het gaat!

Snert voor de dochters, voor mij penne met pompoen, manlief restje rijsttafel :)
Want a sugarcube?

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4398 Gepost op: 26 november 2012, 22:28:42 »
Maak je dan drie keer eten? Wow!

Wij aten vandaag woknoedels met twee eetlepels "Beef Basil Wok Sauce" (uit een pakje van Mei Asia), ketjap, peultjes, bimi, rode paprika, minimaïs, "Fry's Vegetarian Beefstyle chunky" (diepvries soja stukjes van de Vegetarische Slager).

Gisteren hadden we burgers! Een keer een Vivera hamburger met gehakte zilveruitjes, augurk, veldsla, ajvar saus en knoflooksaus in een pitabroodje. Ook een Vivera falafelburger met eigen zongedroogde tomaat/olijf/gegrilde paprika tapenade, augurk, veldsla, ajvar saus en knoflooksaus in een pitabroodje.

En de dag daarvoor hadden we puntpaprika/aubergine soep uit "Easy Vegan". Het recept staat ook hier online.
Groetjes, Antje

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4399 Gepost op: 27 november 2012, 13:21:32 »
Vandaag rest van de bloemkool, ik denk dat ik die ga gratineren in de oven.
Daarbij wat aardappeltjes die ook op moeten en een tivall pittige worst.