Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4340 Gepost op: 20 november 2012, 17:02:07 »
Groentensoep met aardappel erin, want er is geen goede vermicelli in huis.

Waar kenmerkt slechte vermicelli zich door?
,,,,فلافل

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4341 Gepost op: 20 november 2012, 17:18:52 »
gisteren restjes, ik de boerenkool en de man de lemper. Vandaag naar de chinees om de hoek vanwege grote rommel in huis (herstelwerkzaamheden nav een lekkage bij bovenbuur) en vergadering later. Dus dat wordt Ma Po Tau Fu en pittige groenten.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4342 Gepost op: 20 november 2012, 18:00:13 »
Ik heb curry gemaakt met massaman-pasta en veel aardappels (jawel) en wortels erin.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4343 Gepost op: 20 november 2012, 19:29:04 »
Weinig eters vandaag... ???
Half vijf vind ik ook een beetje aan de vroege kant  ;).

Ik at vanavond in mijn uppie: een stevige champignon-ui-venkelrisotto met rozemarijn en parmezaanse kaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4344 Gepost op: 20 november 2012, 19:34:34 »
veggie döner, gele bieten, pita's, lekkere tahinsaus, beetje kropsla met olijven. Misschien dadelijk nog wat ijs of mango.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4345 Gepost op: 20 november 2012, 19:45:28 »
Patat!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4346 Gepost op: 20 november 2012, 21:50:54 »
Preitaart en wat sla. Ik vraag me af hoeveel preitaart ik ooit gebakken heb, er blijven maar bakjes uit de vriezer komen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4347 Gepost op: 21 november 2012, 12:00:55 »
Ik at wraps gevuld met kidneybonen, pompoen, aardpeer. Met heel veel kaas.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4348 Gepost op: 21 november 2012, 12:52:55 »
Weinig eters vandaag... ???
Half vijf vind ik ook een beetje aan de vroege kant  ;).

Ik at vanavond in mijn uppie: een stevige champignon-ui-venkelrisotto met rozemarijn en parmezaanse kaas.

Daar heb je wel een punt hahaha, ik was op zoek naar inspiratie denk ik....

Gisteren heb ik de geroosterde bloemkool gemaakt, erg lekker!!

Voor vanavond staat de tempeh in een marinade van soja, chilisaus, gula djawa, sambal, knoflook, sereh en gember.
Die ga ik wokken met paprika en sperzieboontjes, en dat eet ik met sobanoedels. Beetje gomasio erover en zoetzure komkommer erbij.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4349 Gepost op: 21 november 2012, 16:33:08 »
Gisteren pastinaaksoep. Was niet te nassen maar iedereen at het braaf op :P Volgende keer een ander recept XD

Vanavond jasmijnrijst met prei, kastanjechampignons en knoflook,  tempé gemarineerd in sojasaus, olie en vijfkruidenmix. Ik heb nog een halve pot pindasaus dus die gooi ik er maar overheen.
Want a sugarcube?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4350 Gepost op: 21 november 2012, 16:40:33 »

Het gaat meer om mijn idee van vermicelli die bij ouderwetse Hollandsche groentensoep hoort. En pietluttig wil ik dan van in je mond wegsmeltende goedkope meuk en geen slurpnoedels oid.

@Miranda
Die geroosterde bloemkool is zeker lekker en heeft hier iemand zo bekeerd, dat er bijna wekelijks om verzocht wordt nu.
Pas op hoor, voor je het weet zit je vast aan een heel "dat heb ik van Vegatopia" repertoire ;D

Vanavond waag ik me voor het eerst aan zuurkool (koken dan, heb het wel eens gegeten vroeger) en met afkeuring van de smaakpolitie, want er gaat ananas aan te pas komen. Verder aardappel-boterraapjespuree en Viveraballetjes in een sausje. Voorafgegaan door het restje groentensoep van gister.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4351 Gepost op: 21 november 2012, 17:49:07 »

Het gaat meer om mijn idee van vermicelli die bij ouderwetse Hollandsche groentensoep hoort. En pietluttig wil ik dan van in je mond wegsmeltende goedkope meuk en geen slurpnoedels oid.

Ja!

Hier ovenschotel met aardappel, tomaat (ondanks dat het november is), bieslook, creme fraiche, ei, kaas. Mango toe, of peer.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4352 Gepost op: 21 november 2012, 18:56:25 »
Snelle pasta met spinazie en brie, maar straks wel verse boterkoek.
Morgen broodjes brie in de trein tussen twee bijeenkomsten. :(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4353 Gepost op: 21 november 2012, 20:08:02 »
Polenta-portobelloburgers. Ik kreeg alleen geen streepjes op mijn polenta, maar wel heel veel polentastreepjes in de grillpan  >:(
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4354 Gepost op: 21 november 2012, 20:39:51 »
@Miranda
Die geroosterde bloemkool is zeker lekker en heeft hier iemand zo bekeerd, dat er bijna wekelijks om verzocht wordt nu.
Pas op hoor, voor je het weet zit je vast aan een heel "dat heb ik van Vegatopia" repertoire ;D
Hahaha, dat heb ik niet precies, maar toch vaak als het over iets met eten gaat dan herken ik het en dan moet ik aan iets van hier denken... Veel geleerd op deze site dus  ;)

Zelf at ik frietjes van de frituur, pas om half 8 naar huis vertrokken na lange dag die verlengd werd door sporten, en geen zin om iets alleen voor mezelf te maken. (F. is aan het werk). Elk excuus is goed  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4355 Gepost op: 21 november 2012, 21:35:33 »
Bandnudeln met champignon-roomsaus. In knoflook gebakken spruitjes, met nootmuskaat en Parmezaanse kaas. In honing en citroensap gestoofde worteltjes met peterselie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4356 Gepost op: 22 november 2012, 09:40:24 »
Zo vlak voor onze verhuizing heb ik het groentepakket een weekje overgeslagen en ga ik maar eens wat restjes uit de voorraadkast opmaken; wat er niet meer is, hoeft ook niet verhuisd te worden. Dus vanavond iets van een pasta, misschien gegratineerd in de oven, altijd een goed restjesverwerkingsprodukt.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4357 Gepost op: 22 november 2012, 09:44:51 »
Ik was van plan gisteren laksa uit een pakje te eten (de Prima taste), maar ik werd vrolijk toegelachen door een restje weken oude slagroom, die het nog best bleek te doen en een stukje lady blue-kaas, dat haar beste tijd nét had gehad. Dus ik at pasta met blauwe-kaassaus en gebakken groenten. Dat pakje laksa komt nog wel een keer!
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4358 Gepost op: 22 november 2012, 12:01:22 »
Gisteren Maoz falafel. Vandaag eet ik alleen dus maak ik wat met een restje pompoen, tortilla, en wellicht nog aardpeer.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4359 Gepost op: 22 november 2012, 12:09:10 »
@Miranda
Hahaha, dat heb ik niet precies, maar toch vaak als het over iets met eten gaat dan herken ik het en dan moet ik aan iets van hier denken... Veel geleerd op deze site dus  ;)
Lijkt me allemaal niet echt een straf, toch?  :D
Bovendien woon ik alleen, dus ik bepaal lekker zelf wat ik in mijn repertoire houd.

Vanavond na het werk wijnproeverij met collega's. Dus qua eten wordt het buiten de door mijzelf meegebrachte boterhammen veel snacken. Ik verwacht stokbroodjes met salades en kaasjes, dat soort werk.