Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4160 Gepost op: 02 november 2012, 18:24:39 »
Ik ben over een uur thuis, dan staat er kool, tofu en rijst klaar (hoop ik!) en tien minuten later moet ik op de fiets zitten naar een huiskamerconcert en daar moet ik dan spelen. Oef.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4161 Gepost op: 02 november 2012, 19:11:31 »
Kikkererwtenpannenkoek met rijst met kerrie :)

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4162 Gepost op: 03 november 2012, 11:19:07 »
Spruiten. Ze waren in de aanbieding bij het plaatselijke groenteboertje :)  Misschien maak ik ook nog stoofpeertjes voor manlief.
Want a sugarcube?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4163 Gepost op: 03 november 2012, 11:48:37 »
Spruiten.
Primeur: mijn vader heeft voor het eerst sinds decennia spruitjes gegeten en hij vond het lekker! Mijn ouders zijn dus op bezoek en gisteren aten we: geroosterde aardappelen met rozemarijn, gegrilde gemarineerde pompoen, spruitjesstamppot, gebakken champignons, mosterdsausje.

Vanavond pasta met savooiekool. Erbij stokbrood met kruidenboter. Waarschijnlijk hebben we sowieso niet zoveel trek, want vanmiddag koffie met gebak bij de schoonouders.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4164 Gepost op: 03 november 2012, 14:27:46 »
Geheim menu maken met Maartje. Maar het sneeuwt regent dan ook buiten.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4165 Gepost op: 03 november 2012, 14:38:08 »
Pasta met bloemkool naar recept van Locatelli in zijn Made in Sicily. Volgens recept met fetuccine, ik maak het met de papardelle die ik nog in de vooraadkast heb. Bloemkoolroosjes koken en dan in knoflookolie bakken. In bloemkoolbouillon de pasta gaar koken en wat vocht in de bereiding gebruiken. Ricotta erdoor en pecorino, maar die laatste vond ik niet, dus geraspte parmigiano. Met geroosterde pijnboompitten en misschien, omdat het zo Siciliaans is, rozijnen.
« Laatst bewerkt op: 04 november 2012, 08:59:32 door karl »

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4166 Gepost op: 03 november 2012, 17:23:33 »
Spruiten.
Primeur: mijn vader heeft voor het eerst sinds decennia spruitjes gegeten en hij vond het lekker! Mijn ouders zijn dus op bezoek en gisteren aten we: geroosterde aardappelen met rozemarijn, gegrilde gemarineerde pompoen, spruitjesstamppot, gebakken champignons, mosterdsausje.

Vanavond pasta met savooiekool. Erbij stokbrood met kruidenboter. Waarschijnlijk hebben we sowieso niet zoveel trek, want vanmiddag koffie met gebak bij de schoonouders.

En dan nu de grote vraag; Hoe vond pa de spruitenstamppot??
Want a sugarcube?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4167 Gepost op: 03 november 2012, 19:56:06 »
Zelfgemaakte burgers (mwah), met aardappelsalade (yum!) en koolsla (mwah).

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4168 Gepost op: 03 november 2012, 20:05:10 »
Lasagna, nomnomnom!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4169 Gepost op: 03 november 2012, 20:21:30 »
Maaltijdsalade van sla, komkommer, kerstomaatjes, rode puntpaprika en feta.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4170 Gepost op: 03 november 2012, 22:13:52 »
Bloemkool met boter-citroensausje, aardappelkroketjes en gemarineerde sojabrokken met satésaus. En eerder op de dag maakten we walnoot-kaneel-broodjes. Ik zit vo-ol!
Groetjes, Antje

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4171 Gepost op: 04 november 2012, 10:16:10 »
Ik maakte gisteren met Selly een Beest klaar. Het was cool, lekker en nog vega ook! :roodmannetje:
This is between me and the vegetable!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4172 Gepost op: 04 november 2012, 10:26:13 »
Een Pompoen?
Ik at gisteren van die voorgekruide krielaardappeltjes in de oven, met een gigantische venkel overgoten met truffelolie, die vanaf nu mijn lievelingsgroente is, er ook nog bij gegrild. Man wat was dat lekker, in grote stukken de oven in, en dan de lange stengels er nog aanlaten, die je dan daarna af kunt kluiven om het zachte eruit te slurpen. Op het einde had ik over een paar deeltjes nog wat fetakaas gedaan, gaat erg goed samen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4173 Gepost op: 04 november 2012, 12:52:06 »
Mijn vriend maakte gisteren een courgettesoep van een uit de kluiten (pompoenachtige) courgette. Pittig gekruid met kokos. Erg lekker.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4174 Gepost op: 04 november 2012, 13:48:58 »
Zoals gemeld, hij vond het lekker!  :D En ook de pasta met savooiekool van gisteren viel in de smaak.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4175 Gepost op: 04 november 2012, 13:56:29 »
Zoals gemeld, hij vond het lekker!  :D En ook de pasta met savooiekool van gisteren viel in de smaak.
Solly, ik las scheef  :-[ het stond er inderdaad al.

Ik eet niks, lig spugend op bed. Manlief ging maar weer spruiten eten met de meiden :P
Want a sugarcube?

Offline meisbaer

• 5.626
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4176 Gepost op: 04 november 2012, 16:27:32 »
Ah, beterschap!

Ik ga straks indiaans maken, bloemkool in kokossaus, gebakken aardappel en ui met veel zaadjes en naanbrood.
Ik verzin net dat ik geen komkommer en yoghurt heb en dus geen raïta kan maken. Maar met chutney is het ook lekker (en het buiten veel te koud en nat om nog boodschappen te gaan doen).

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4177 Gepost op: 04 november 2012, 17:33:34 »
Chinezen zijn meesters in 'mocken'. Mock fish, mock abalone...Deze veggie mockbereidende Chinezen eten weliswaar geen dieren  maar wel voedsel dat zoveel als mogelijk in diervorm wordt opgediend en benoemd. Vreemd.
Het is het vegetarische-slagereffect. En het is ook gek dat puddingen vroeger, in mijn grootmoeders' en moeder' tijd vaak in visvorm werden gegoten: de massa in een witte, visvormige, aardewerken schaal brengen, laten opstijven en omdraaien. Puddingvis, gezellig. Wat is dat toch? 
Er is nu die filosofe van het voedsel, prof. Mol. Misschien moet ik haar eens benaderen:
De antropologe/ ietwat filosofe/ veggie/ hoogleraar antropologie van het lichaam aan de UvA, Annemarie Mol, kreeg medio 2012 de Spinozapremie (2,5 miljoen euro) voor naar eigen inzicht uit te denken en te voeren onderzoek. Ze bestudeert het genieten van eten, de tragiek van de kilocalorie….
Commentaar? Ben benieuwd. Heer Karl, Herr Hirt, mevrouw Zeewier, mevrouw LL, mevrouw Haantje, Selly...

Eten pompoenpuree met kokos, kastanje-aardappelpuree, in sesamolie gebakken spruitjes, tofu in de een of andere bereiding.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4178 Gepost op: 04 november 2012, 18:49:07 »
Koop je kastanjes en zo ja waar? Ik zag wel al waterkastanje-prut bij de groenteboer, maar nog geen hele.

Om niet helemaal af te dwalen aten wij net een frietje van Bram Ladage bij Rotterdam Alexander en gaan we straks gourmetten met een Vivera pakketje, paprika, olijven en zongedroogde tomaat. Toe: warme appel, rozijnen, cranberry, kaneel.
« Laatst bewerkt op: 04 november 2012, 18:54:11 door Antje »
Groetjes, Antje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4179 Gepost op: 04 november 2012, 19:30:55 »
Käsespätzle. Erbij een salade van veldsla, paprika, wortel en kidneybonen.
Het is het vegetarische-slagereffect. En het is ook gek dat puddingen vroeger, in mijn grootmoeders' en moeder' tijd vaak in visvorm werden gegoten: de massa in een witte, visvormige, aardewerken schaal brengen, laten opstijven en omdraaien. Puddingvis, gezellig. Wat is dat toch?
Ik ben geen antropoloog of filosoof, maar misschien is het gewoon omdat mensen hun eten willen 'versieren'. En een pudding in de vorm van een vis lijkt me toch spannender dan een pudding in de vorm van een eh... wortel. Zo heb je ook speculaas in huisjesvorm, gezichtjes op de boterhamw0rst of drop in de vorm van autootjes.