Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4120 Gepost op: 30 oktober 2012, 12:49:33 »
Oh dat klinkt ook goed!
De tofu van gisterenavond had anderhalve dag gemarineerd, dat maakte het wel lekker vond ik.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4121 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:18:34 »
Voor vanavond weet ik het niet, en voor morgen twijfel ik nog: durf ik dit te maken als avondeten? En zo ja, hoe eet ik daar dan groente bij/naast/voor/na? Misschien met een pittige salade ervoor/-naast, bijvoorbeeld met sinaasappel en chilipeper? En passen er dan doperwten in die salade? Moeilijk, moeilijk...

Ik dacht dat dat een nagerecht was, na een licht voorgerecht? Bv een groentesoepje ervoor?
Ik dacht ook niet dat het een hoofdgerecht was, eerder een hoofdgerechtvervangend nagerecht. Waar dan dus nog iets voor/bij moet, zodat het 'echt' eten wordt.
Een groentesoepje klinkt me niet erg eenpersoons in de oren, en zowiezo niet zo goed, mijn associatie is dan zo'n kom lauwe kantinebouillon waar veel vermicelli en wat prei in drijven. Ach, misschien kan ik volstaan met een sinaasappel achteraf. Ja, ik zeker, maar kan mijn geweten dan wel slapen?
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4122 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:23:37 »
Voor vanavond weet ik het niet, en voor morgen twijfel ik nog: durf ik dit te maken als avondeten? En zo ja, hoe eet ik daar dan groente bij/naast/voor/na? Misschien met een pittige salade ervoor/-naast, bijvoorbeeld met sinaasappel en chilipeper? En passen er dan doperwten in die salade? Moeilijk, moeilijk...

Ik dacht dat dat een nagerecht was, na een licht voorgerecht? Bv een groentesoepje ervoor?
Ik dacht ook niet dat het een hoofdgerecht was, eerder een hoofdgerechtvervangend nagerecht. Waar dan dus nog iets voor/bij moet, zodat het 'echt' eten wordt.
Een groentesoepje klinkt me niet erg eenpersoons in de oren, en zowiezo niet zo goed, mijn associatie is dan zo'n kom lauwe kantinebouillon waar veel vermicelli en wat prei in drijven. Ach, misschien kan ik volstaan met een sinaasappel achteraf. Ja, ik zeker, maar kan mijn geweten dan wel slapen?

Ah ik ben dol op groentesoep! Een paprikasalade met kappertjes? Maar jij bent ook niet zo vd salade he? Ik zal maar niet met een kommetje doppertjes aankomen.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4123 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:25:37 »
Ik had zelf een kommetje doperwtjes bedacht, en bedacht dat ik daar dan wel een salade van kon maken (ik ben best van de salade, maar niet zo van de sla). Met munt en iets pittigs. En toen bedacht ik er dus die sinaasappel bij, die het misschien kon verbinden met de pasta, maar dat is geloof ik wel echt een slecht plan.

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4124 Gepost op: 30 oktober 2012, 17:00:10 »
Een pasta met een goed gevulde paddestoelenroomsaus met veel soorten paddestoelen (dat hoort bij de herfst), spinazie en parmezaanse kaas.

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4125 Gepost op: 30 oktober 2012, 18:32:42 »
Prei, paprika, sojabrokken, pinda's, woknoedels en een samengesteld zoetzuur sausje.
Groetjes, Antje

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4126 Gepost op: 30 oktober 2012, 18:35:16 »
Patatjes. Homemade. :hungry:

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4127 Gepost op: 30 oktober 2012, 19:01:01 »
pasta met spinaziesaus
door de pasta wat zonnebloemolie met gedroogde italiaanse tomaatjes er in van Xenos, die is zooooo lekker, naast de pesto ook nog gevulde olijven erdoorheen.
door de spinaziesaus een bloepje zure room en verse basilicum
en als topje dan een sneeuw van parmezaanse kaas
dit ging vergezeld van een glas rode wijn (fat bastard) van de appie

ik zou zo graag eens kaassaus op de pasta willen, weet iemand een snel, gemakkelijk iets?
heb het eens bij iemand gegeten (zelfgemaakt) maar wil die persoon het niet vragen
thanxxxxx

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4128 Gepost op: 30 oktober 2012, 19:28:46 »
ik zou zo graag eens kaassaus op de pasta willen, weet iemand een snel, gemakkelijk iets?

Zoiets? http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11836-mac-and-cheese
Hier staat ook nog een makkelijke kaassaus van Eelco: http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,8030.msg613580.html#msg613580

Ik at pompoensoep met dille, quinoasalade met feta/peterselie/munt/ingemaakte citroen, groene sla met balsamicoazijn en pita's met kruidenboter en scherpe chutney. Misschien mango toe.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4129 Gepost op: 30 oktober 2012, 21:12:32 »
Spaghetti, aglio, olio e peperoncino. Erbij gegrilde paprika en courgette.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4130 Gepost op: 30 oktober 2012, 21:12:57 »

Je gaat nu toch niet ook beweren dat het nog zomer is daar in H?
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4131 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:25:26 »
Je gaat nu toch niet ook beweren dat het nog zomer is daar in H?
Haha, nee hoor. Maar spaghetti, aglio, olio e peperoncino kan altijd. En de groente is in een Hema-grilpan gegrild (met een twijgje rozemarijn, de kruiden staan sinds afgelopen weekend weer binnen).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4132 Gepost op: 31 oktober 2012, 07:44:32 »
Spruiten, goed gekruid met o.a. mosterdzaad en een beetje sambal. Met rijst en een paar pinda's.

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4133 Gepost op: 31 oktober 2012, 10:18:37 »
Vanavond wordt het een kaasburger, aardappeltjes uit de oven (met knoflook en rozemarijn) en sperzieboontjes.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4134 Gepost op: 31 oktober 2012, 10:23:51 »
Een kaasburger, daar had ik het gisteren nog over, Albert Heijn heeft er een, en die is in concept lekker, maar het kan beter: de kaasvulling is te stijvig en plakt daardoor tegen je tanden.
Welke heb jij? En is die beter?

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4135 Gepost op: 31 oktober 2012, 10:25:55 »
Volgens mij is het de Valess burger met camembert, maar hij komt uit de vriezer dus de originele verpakking heb ik niet meer... weet het dus niet zeker. Heb deze nog niet eerder gehad, ben benieuwd.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4136 Gepost op: 31 oktober 2012, 10:26:52 »
Ik vind die van Goodbite erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4137 Gepost op: 31 oktober 2012, 10:53:39 »
Dat is het merk van C1000 geloof ik he?
Hoor daar veel goede dingen over, moet ik misschien toch eens voor omrijden....
(ik woon zo'n beetje naast de Hoogvliet)

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4138 Gepost op: 31 oktober 2012, 11:05:09 »
Ik moet dan ook een keer naar een C1000 op excursie...

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4139 Gepost op: 31 oktober 2012, 12:28:31 »
ik vind die van maaslander ook prima te doen, maar t beste blijven de kaasplakken van mams.
Gewoon zelf gepaneerde lekkere kaas.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!