Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4100 Gepost op: 28 oktober 2012, 19:08:33 »
K&K pizza's.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4101 Gepost op: 28 oktober 2012, 19:55:23 »
Bruine rijst met groente (kastanjechampignons, bleekselderij, gele en rode paprika, courgette, aubergine, tomaat, ui) en tofu en Hüttenkäse. De rest is voor morgen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4102 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:17:56 »
We hadden zo hard gepoetst en met meubels geschoven, dat we maar patat gehaald hebben.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4103 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:29:11 »
Bulgur met paprika en aubergine. Daarbij geitenkaas en zelfgemaakte falafel. Veel knoflookyoghurtsaus.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4104 Gepost op: 28 oktober 2012, 21:12:29 »
Zelfgemaakte pizza's! K. had zijn standaardpizza met tomatensaus, paprika, ananas, pepertjes en mozzarella. Ik heb mijn pizza à la Plenty van Ottolenghi belegd met pecorino, een aardige bos geslonken wilde spinazie, sumak, bestrooid met za'atar (gekregen van Selly) en peper. Niet uit het recept: nog wat snippertjes rode ui en een pepertje. Wel weer uit het recept: ei in het midden geklutst, eiwit over de spinazie verdeeld. Geslaagd recept.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4105 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:14:40 »
Vrijdag en gisteren backstage mee kunnen eten bij Oddstream-festival. En dat was wel goed geregeld. Vrijdag was er een soort curry voor de vegetariërs, gisteren lasagne.

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4106 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:21:48 »
gisteren broodje bapao - veggie gegeten
lekker makkelijk en heel af en toe lekker, met chilisaus

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4107 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:30:16 »
Boerenkool :)

Ik edit mijn bericht. Manlief komt thuis eten en ik had maar boerenkool voor 3 personen. We eten dus vanavond lasagne. Jongste dochter heeft gekookt. Haar bechamelsaus zag er goed uit, zonder klontjes.....ben benieuwd hoe alles smaakt!
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2012, 16:44:09 door chantalv80 »
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4108 Gepost op: 29 oktober 2012, 13:47:22 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar dit is nu al mijn favoriete topic  :)
Heb een beetje gelezen hier en krijg er veel inspiratie van!

Even on topic dan: gisteren at ik pitabroodjes met fallafel, knoflooksaus en komkommersalade, vandaag tofu gemarineerd in sojasaus, sambal, knoflook, honing, notenolie en gember, wokken met noedels, snijbonen, ui, paprika en dan een beetje gomasio erover strooien.
Dit weekend heb ik ook voor het eerst halloumi gegeten, wat is dat lekker zeg!!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4109 Gepost op: 29 oktober 2012, 15:17:52 »
Citaat van: Miranda link=topic=17864.msg638430#msg638430 date=1351514842 :yummie: :vork:

inderdaad :vork:, en welkom...

Gisteren in de burgerij, in schoten, de burger met falafel en allerlei toppings, wat een zeer lekkere en krokante burger was, waar misschien iets meer van de slaatjes op mochten, maar verder erg goed, met frietjes erbij en een maïskolf.
voor vanavond nog geen idee, er is er eentje ziek hier, dus hij mag kiezen als hij al honger heeft...

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4110 Gepost op: 29 oktober 2012, 16:45:08 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar dit is nu al mijn favoriete topic  :)
Heb een beetje gelezen hier en krijg er veel inspiratie van!

Even on topic dan: gisteren at ik pitabroodjes met fallafel, knoflooksaus en komkommersalade, vandaag tofu gemarineerd in sojasaus, sambal, knoflook, honing, notenolie en gember, wokken met noedels, snijbonen, ui, paprika en dan een beetje gomasio erover strooien.

Welkom!

Je voedsel klinkt erg lekker  ;D ;D ;D
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4111 Gepost op: 29 oktober 2012, 16:55:10 »
Bedankt voor het warme welkom!

Ik ben behoorlijk aan het experimenteren, maar ik houd van koken, dus probeer van alles uit.
Tofu heb ik tot nu toe nog niet echt lekker gekregen, dus ik hoop dat het deze keer wel goed lukt.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4112 Gepost op: 29 oktober 2012, 19:33:38 »
We krijgen eters (onder ander weer die jongen die niet van ei, kaas en alternatief eten houdt, en ook niet zo van groenten, maar wel van Indonesisch en Chinese tomatensoep, maar hij neemt iemand mee die niet van scherp houdt, dus ik vond dat Indonesisch daardoor afviel) en die krijgen: tomatenpaprikasoep met crème fraiche, erbij Niemeyerbrood met cantharellenpaté en kruidenboter.
Daarna auberginetatin met rode ui en pecannoten, aardappelpuree uit de oven met citroen en dragon, dille en peterselie, courgette/quinoakoekjes met yoghurtmuntdip, pompoenfritters met tomatendip, en salade met haricot verts en citroenmayonaise.
Toe chocoladetaart met frambozen en in port gemarineerde bramen.
Er zal wel iets bij zitten dat 'ie lekker vindt. En er is ook lekkere wijn.

Ik mag zo'n dingen eigenlijk niet lezen, dan gaat mijn koksvertrouwen helemaal naar beneden...

Maar volgens mij kook jij heerlijk! Je post hier altijd lekkere dingen die je eet.

Gisteren bij buren: Indiaas, en behalve 2 gerechten alles veggie: sperziebonencurry, aardappel/dopperscurry, kikkererwtencurry en er was nog een curry die ik even kwijt ben en tomatensalade, raita, fruitchutney, rijst. Lekker allemaal. Toe erg lekkere bramenclafoutis en citroengrasijs en citroenijs.

Vandaag restjes van zaterdag: auberginetatin, lekkere salade met haricot verts (uit Kenia, wel fairtrade  ::)) bruschetta met cantharellenpaté en een heel klein beetje aardappelpuree. Dadelijk nog een stukje chocoladetaart.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4113 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:48:21 »
Creatief met restjes: gebraden koolrabi in een nootmuskaat-roomsausje; met laurier en rozemarijn gestoofde worteltjes; gekookte aardappelen; spelt-polenta-havervlokkenburgertjes (origineel k&K-mengsel flink aangelengd, en kruiden toegevoegd). Morgen hoognodig boodschappen doen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4114 Gepost op: 30 oktober 2012, 10:48:46 »
Gisteren hadden we bietensoep met adzjika en lekker brood.

Voor vanavond weet ik het niet, en voor morgen twijfel ik nog: durf ik dit te maken als avondeten? En zo ja, hoe eet ik daar dan groente bij/naast/voor/na? Misschien met een pittige salade ervoor/-naast, bijvoorbeeld met sinaasappel en chilipeper? En passen er dan doperwten in die salade? Moeilijk, moeilijk...
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4115 Gepost op: 30 oktober 2012, 11:03:26 »
chocolade pasta is lekker! heb wel eens chocolade ravioli gemaakt als onderdeel van een granddessert was erg goed :D
maar ik zou dus eerder t op die manier maken dan als hoofdgerecht, al zou ik t niet vervelend vinden  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4116 Gepost op: 30 oktober 2012, 11:23:00 »
Mijn tofu was eindelijk goed gelukt, heb ervan gesmuld!

Vanavond laat thuis ivm werkoverleg, dus makkelijk: maaltijdsalade met little gem sla, gemengde kiemen, paprika, zongedroogde tomaatjes, mais, een uitje en gebakken halloumi (het is nog lang niet op  ;D). Dressing erbij van olijfolie, citroensap, mayo, mosterd, dille, knoflook, honing en peper/zout.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4117 Gepost op: 30 oktober 2012, 11:42:05 »
Gisteren hadden we bietensoep met adzjika en lekker brood.

Voor vanavond weet ik het niet, en voor morgen twijfel ik nog: durf ik dit te maken als avondeten? En zo ja, hoe eet ik daar dan groente bij/naast/voor/na? Misschien met een pittige salade ervoor/-naast, bijvoorbeeld met sinaasappel en chilipeper? En passen er dan doperwten in die salade? Moeilijk, moeilijk...

Ik dacht dat dat een nagerecht was, na een licht voorgerecht? Bv een groentesoepje ervoor?
,,,,فلافل

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4118 Gepost op: 30 oktober 2012, 11:58:22 »
Vanavond toch maar de boerenkool. (hoop dat mijn man wegblijft :P)
Want a sugarcube?

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4119 Gepost op: 30 oktober 2012, 12:42:12 »
Bedankt voor het warme welkom!

Ik ben behoorlijk aan het experimenteren, maar ik houd van koken, dus probeer van alles uit.
Tofu heb ik tot nu toe nog niet echt lekker gekregen, dus ik hoop dat het deze keer wel goed lukt.

Tofu vind ik ook een beetje saai, ik kan er niet zoveel mee. Wél met tempe. het enige recept dat ik heb voor tofu dat lekker is is tofu-kroketjes.
je droogt de in plakjes gesneden tofu met tissues.
je maakt een mengsel met ei, waar je veel knoflook, wat zout, koriander, ui en wat je verder lekker vindt, aan toevoegt.
je hebt beschuitkruimels of paneermeel klaar. De droge Tofu leg je in het mengsel
dan haal je de tofu door de paneermeel en bak je het in olie.
de rest saus kun je er over gieten, want het plakt niet altijd even goed.
ERRUG lekker1 :D