Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4040 Gepost op: 21 oktober 2012, 01:05:42 »
Ik had bezoek en maakte de Verrassende Tatin uit Plenty van Yotam Ottolenghi) (http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/11370-plenty-yotam-ottolenghi.
En hoe was ie?

Wij hadden ook gasten vandaag. Eerst een vriendin uit Hannover voor een uitgebreide brunch en foto's kijken. Zelfgemaakte broodjes, bestrooid met maanzaad, sesam, karwijzaad en zonnebloempitten. Croissants. En natuurlijk heel veel beleg, hartig en zoet.

Vanavond hadden we het bazinnetje van Lytses grote vriend Pico, met aanhang, over de vloer voor pannenkoekgourmet. Bij het uitpakken van de ouderwetsche spiritusstelletjes bedachten we ineens dat we de meegeleverde pannetjes ritueel hadden weggegooid. K. heeft de avond gered door bij Kaufland snel nog vier kleine koekenpannetjes te scoren. En die deden het geweldig. Op tafel: neutraal pannenkoekbeslag (uiteraard), paprika, kastanjechampignons, wilde spinazie, tomaat, courgette, rode ui, pepertjes, knoflook, kaas, mozzarella, parmezaanse kaas, rozemarijn, peterselie, basilicum, peper en zout. En stokbrood, drie spreads van de Turk op de markt en olijven - meegebracht door onze gasten. Twee uren lang lekker kokkerellen aan tafel. De Duitsers (iedereen behalve ik dus) wilden de laatste pannenkoek zoet hebben, met appelmoes, suiker en kaneel. 
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4041 Gepost op: 21 oktober 2012, 01:37:50 »
Ik had bezoek en maakte de Verrassende Tatin uit Plenty van Yotam Ottolenghi) (http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/11370-plenty-yotam-ottolenghi.
En hoe was ie?

Ook al was ie niet op-de-kop, hij smaakte er niet minder om! Een aanrader, maar ik vermoed dat al die recepten uit dat boek zo goed zijn. Ik heb hem van de bieb geleend, maar ik vrees dat het kopen gaat worden...

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4042 Gepost op: 21 oktober 2012, 11:31:03 »
En hoe was ie?

Ook al was ie niet op-de-kop, hij smaakte er niet minder om! Een aanrader, maar ik vermoed dat al die recepten uit dat boek zo goed zijn. Ik heb hem van de bieb geleend, maar ik vrees dat het kopen gaat worden...

Er staan echt heel veel recepten uit dat boek op de site van the Guardian ook.
,,,,فلافل

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4043 Gepost op: 21 oktober 2012, 13:50:10 »
groentesoeppie gemaakt

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4044 Gepost op: 21 oktober 2012, 19:09:10 »
Tuinbonenfalafel (deze http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11647-tuinbonenfalafel) pita's, ijsbergsla, rucola, komkommer, rode paprika, knoflooksaus, tahinsaus en knoflookpickles en mangochutney.
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4045 Gepost op: 21 oktober 2012, 19:30:13 »
Donderdag frietjes met een kaasrolletje, stukje veggie braadworst en grote salade met ijsbergsla/tomaat/komkommer en ik geloof nog wat.
Vrijdag kaasfondue met om te dippen Niemeyerstokbrood, broccoli en wortels. Erbij een ijsbergsalade met druiven en tomaat en een dilledressing.
Vandaag gnocchi met broccolischeuten (dat zijn van die langwerpige minibroccoli's, niet van dat alfalfa-achtige spul), radicchio, creme fraiche en wellicht een enkel walnoot.

Bimi heet dat toch?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4046 Gepost op: 21 oktober 2012, 19:48:03 »
Donderdag frietjes met een kaasrolletje, stukje veggie braadworst en grote salade met ijsbergsla/tomaat/komkommer en ik geloof nog wat.
Vrijdag kaasfondue met om te dippen Niemeyerstokbrood, broccoli en wortels. Erbij een ijsbergsalade met druiven en tomaat en een dilledressing.
Vandaag gnocchi met broccolischeuten (dat zijn van die langwerpige minibroccoli's, niet van dat alfalfa-achtige spul), radicchio, creme fraiche en wellicht een enkel walnoot.

Bimi heet dat toch?

Deze waren van Willem en Drees en die noemen het broccolischeuten, er zat wat meer blad aan dan aan bimi, maar het was wel zo iets/een variant/lookalike ja.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4047 Gepost op: 21 oktober 2012, 22:19:20 »
Vier dagen lang pompoensoep met afbakbroodjes (met kaas en kruidenboter) gegeten. Vandaag weer gekookt voor de komende dagen: bruine rijst met rode ui, paprika, Chinese kool en diepvrieserwtjes in tomatensaus. Erbij gegrilde stukjes van AH. Erg lekker!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4048 Gepost op: 21 oktober 2012, 23:43:40 »
Vanmiddag een pannenkoek met wilde spinazie, parmezaanse kaas en nootmuskaat. 's Avonds een 'currystoofpotje' van aardappel, aubergine en tomaat, met allerhande specerijen.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4049 Gepost op: 22 oktober 2012, 17:24:10 »
Vlindermacaroni (God, nu ben ik de naam toch even kwijt ???) met courgette, paprika, flespompoen, ui, champignons, basilicum en mozzarella.
Want a sugarcube?

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4050 Gepost op: 22 oktober 2012, 17:26:32 »
Vlindermacaroni (God, nu ben ik de naam toch even kwijt ???) met courgette, paprika, flespompoen, ui, champignons, basilicum en mozzarella.

farfalle :D

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4051 Gepost op: 22 oktober 2012, 18:48:22 »
Een Japans geinspireerd wokgerechtje met savooiekool, rode paprika, wokblokjes, misopasta en sesamolie met erbij rijst. En wegens een tekort aan groente wat zeewierrolletjes uit de diepvies erbij.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4052 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:10:45 »

farfalle :D

Mijn dank is groot!
Want a sugarcube?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4053 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:35:17 »
Paarse aardappels, gebakken savooiekool (met ook wat kummel), daarna even gegratineerd met een beetje emmenthaler, Tivall minihamburgertjes en uienjus. Misschien dadelijk nog appelmoes.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4054 Gepost op: 22 oktober 2012, 21:11:36 »
Spruitjesstamppot; sellerie- en koolrabischnitzeltjes (restverwerking); mosterd-yoghurtsausje.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4055 Gepost op: 23 oktober 2012, 08:03:04 »
Pompoensoep en falafelballetjes.

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4056 Gepost op: 23 oktober 2012, 09:29:12 »
de falafel balletjes van appie zijn lekker
eigenlijk lekkerder dan de 'gewone' groenteballetjes
die bak ik dan bijvoorbeeld met sambal of ketjap om er extra 'sjeu' aan te geven
wat ook lekker is is in de soep
maar dat wisten jullie natuurlijk al lang als doorgewinterde veggies
ik ben pas half jaar veggie dus moet nog e.e.a. uitvinden :D
vandaag eet ik de laatste groentesoep op, ik heb 3 dagen met een pan gedaan, en het verslaat toch altijd weer de cup-a-soup al is de groentebouillon van de natuurvoedingswinkel wel delicioso.
dat is natriumarme groentebouillon en die is super, ik gebruik het dus ook als basis voor de zelfgemaakte groentesoep waar ik left-over groente ook in doe

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4057 Gepost op: 23 oktober 2012, 11:37:11 »
Ik vind de AH tivall falafelballetjes echt heel vies. Heb jij andere?

Ik koop kant en klare falafel bij de natuurwinkel, ook nog lang niet zo lekker als bij Maoz, maar beter dan die van tivall.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #4058 Gepost op: 23 oktober 2012, 11:58:38 »
ik kon niet meer vinden of de falafel van de appie van tivall was, want heb de vuilnis al weggedaan.
maoz is een online bestelservice? ik ken het nog niet
de natuurvoedingswinkel heeft ook veel, maar ik vind het niet redelijk dat dingen daar zoveel duurder moeten zijn als ze het bij de gewone supermarkt ook verkopen
het is helaas nog niet allemaal weggelegd voor mensen met een uitkering helaas

vanavond eet ik pasta met spinazie saus met lekker veel pesto ui en knoffie
k heb nog 1 glas wijn, dus dat wordt genieten!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4059 Gepost op: 23 oktober 2012, 12:38:28 »
Stamppot boerenkool met Tivall rookworst, want dat hebben we nog allemaal in de vriezer/koelkast liggen.