Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3920 Gepost op: 30 september 2012, 19:34:31 »
Wij waren laat terug van een verjaardag dus ik maakte geen Zeeuwse stamppot meer. Daarvoor in de plaats kwamen er grote loempia's met ei en taugé (en natuurlijk veel vet :cheer:)
Want a sugarcube?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3921 Gepost op: 30 september 2012, 20:41:13 »
Koolrabifrietjes met komijn-koriandermayonaise.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3922 Gepost op: 30 september 2012, 20:47:56 »
Gisteren een salade van gegrilde pompoen (gekruid met piment en véél kardemom), tahin-yoghurtdressing, partjes limoen, groene pepertjes en peterselie. Naar een recept uit Plenty van Ottolenghi. Deze heb ik meegebracht voor een buffet bij een verjaardagsfeestje (de jarige had ons dat kookboek gegeven en ik had beloofd er iets uit te maken). Viel zeer in de smaak.

Vandaag nasi goreng, met spitskool, wortel, ui en paprika, (pepertje, knoflook, gember, komijn-, anijs- en korianderzaad, szechuanpeper), en in sojasaus gebraden reepjes tofu.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3923 Gepost op: 01 oktober 2012, 09:07:53 »
Stamppot rauwe andijvie, met tivall spekjes en tempeh, zilveruitjes, pruimenchutney en sambal.

Offline Gnoe

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3924 Gepost op: 01 oktober 2012, 09:25:04 »
Gisteren dal tarka (linzen) met bloemkool en in de oven geroosterde flespompoen met korianderzaad. Papadams en mangochutney erbij. Mr Gnoe was helaas vergeten basmatirijst te koken en toen hebben we nog maar een broodje afgebakken.

Vanavond eten we patissonsoep en een ovenschotel van puree met een kliekje gebakken savooiekool & geroosterde paprika, blue 'sheese' (echte blauwkaas voor de Mr) en een brood-notentopping.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3925 Gepost op: 01 oktober 2012, 17:31:37 »
Heb de hele middag in de keuken gestaan voor appelchutney van de wild geplukte appels gisteren, dus heb eigenlijk even niet zo trek. Maar goed, ik ga zo toch een salade maken van sperziebonen en courgette, misschien feta erbij. En misschien nog aardappels o.i.d.

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3926 Gepost op: 01 oktober 2012, 18:08:21 »
Risotto met kastanjechampignons, parmezaanse kaas en walnoten en erbij wat frisse venkel.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3927 Gepost op: 01 oktober 2012, 18:17:18 »
Aardappels uit de oven. Erbij wilde ik eigenlijk groente in yoghurt eten, maar de yoghurt bleek geinige gele en rode stipjes te hebben. Dus toen werd het groente in kaassaus met verse peterselie, ook lekker.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3928 Gepost op: 01 oktober 2012, 19:12:20 »
Roergebakken wortel, courgette, paprika, rode ui met flink wat rozemarijn en oregano, bruine rijst met diverse sambals, gebakken tofu en geroosterde kerstomaten. Druiven toe en een hapje appeltaart.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3929 Gepost op: 01 oktober 2012, 19:30:48 »
Hongerig en zin in wat warms werd het een maistortilla met gebakken groente (pompoen, ui, champignon, paprika en tomaat) en tofu en wat rucola erop. Afgemaakt met plakje kaas, curry en prefab slasaus.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3930 Gepost op: 01 oktober 2012, 19:38:06 »
Bami met paprika, ei en taugé.
Want a sugarcube?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3931 Gepost op: 02 oktober 2012, 07:45:35 »
Maar goed, ik ga zo toch een salade maken van sperziebonen en courgette, misschien feta erbij. En misschien nog aardappels o.i.d.

Het werd een salade van sperziebonen (nu echt wel de laatste uit de tuin), feta en olijven. Met gebakken aardappels en een beetje courgette. En Burger Royaal van Tivall, in de oven gebakken. Was erg prima te eten. De burger was veel lekkerder dan de burgers die ik van vroeger kende.
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2012, 11:23:15 door LL de Ling »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3932 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:02:03 »
Wraps gevuld met ijsbergsla, tomaat/mais/rode peper/koriander-salade, warme, gekruide zwarte bonen, zure room, geraspte kaas.
Misschien nog druiven toe.
,,,,فلافل

Offline Marthe

• 274
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3933 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:14:13 »
Spinazie feta taart met olijven en walnoten.

Offline Sven

• 3.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3934 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:25:26 »
Rode linzen-pastinaaksoep
Pasta met gestoofd witlof met knoflook en honing. En wat komkommer erbij.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3935 Gepost op: 02 oktober 2012, 21:37:31 »
Hoog bezoek van Laurie vandaag. En het was naast gezellig ook nog heel lekker. Ik zat eerst een beetje in mijn maag met de courgette, die nog steeds uit de moestuin kwam, want wat moest ik nu weer verzinnen. Op internet vond ik dit recept en dat bleek heel smakelijk. En simpel.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3936 Gepost op: 02 oktober 2012, 21:50:28 »
Rijstnoedels met paprika, tauge, ui en lentui, met knoflook, pepers, Thaise basilicum, tomatenpuree en Golden Mountainsaus. Toe een stukje chocolade.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3937 Gepost op: 02 oktober 2012, 21:56:02 »
Riep en rimmelrijst!

Eh, watte? ;)

Edit: Laat maar, ik zie nu pas de opmerking van meneer Niewied.

Offline Laurie

• 2.478
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3938 Gepost op: 03 oktober 2012, 10:26:58 »
Hoog bezoek van Laurie vandaag. En het was naast gezellig ook nog heel lekker. Ik zat eerst een beetje in mijn maag met de courgette, die nog steeds uit de moestuin kwam, want wat moest ik nu weer verzinnen. Op internet vond ik dit recept en dat bleek heel smakelijk. En simpel.
Het was heel gezellig en de pasta lekker: dank voor de link want ik ga 'm ook zeker thuis een keer maken (als J. niet thuis is of voor hem een beetje voorizchtig met de citroen).

Ik eet vanavond iets met de spekjes van de vega slager, pasta met snijbiet en eventueel wat postelein wordt het denk ik.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3939 Gepost op: 03 oktober 2012, 11:22:22 »
Gisteren bleef mijn broer eten en ik maakte een Zeeuwse andijviestamppot. Vandaag maak ik 'iets' ,et bloemkool. Moet alleen nog even verzinnen wat dan precies.
Want a sugarcube?