Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3800 Gepost op: 16 september 2012, 21:47:30 »
Zelfgebakken friet (nou ja Th.) met een salade van sperziebonen, feta en olijf. En oja, een vegageval.

Het was erg mooi, ik wilde al bijna de bonenstruiken op de composthoop gooien, maar die doen het dus nog prima en nog voor een paar keer eten geoogst.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3801 Gepost op: 16 september 2012, 22:33:23 »
Sperzieboontjes met champignons en room. Daarbij bruine rijst.
Klinkt lekker, hoe had je het op smaak gebracht?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sven

• 3.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3802 Gepost op: 16 september 2012, 23:00:52 »
Sperzieboontjes met champignons en room. Daarbij bruine rijst.
Klinkt lekker, hoe had je het op smaak gebracht?

Heel simpel eigenlijk. Uitje stoven in olijfolie, daarbij fijngesneden champignons en een flinke teen knoflook. Wat bloem toevoegen en daarna de room. Gekookte boontjes erbij en afkruiden met witte peper en zout.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3803 Gepost op: 16 september 2012, 23:03:33 »
Dankje!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3804 Gepost op: 17 september 2012, 08:33:00 »
Er moet harde kaas in en zachte. Voor de harde had ik gewoon een oude boerenkaas (een restje dat op moest). Voor de zachte zou ik dan misschien voor iets Zwitsers bergachtigs gaan? (in dat geval zou ik trouwens maar één soort kaas doen)
Hoe zou camembert zich houden?

Maar dan zit je met de korst of zou je er die dan afhalen?
Is ricotta misschien ook een idee?
Ik ga die taart ook maken, lijkt me erg lekker, ben alleen niet zo dol op bladerdeeg.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3805 Gepost op: 17 september 2012, 09:05:32 »
Ik zou de korst eraan laten. En niet van die woest-lopende gebruiken.
Ricotta lijkt me niet sterk genoeg van smaak, dat valt denk ik weg in het ei-roommengsel en de knoflook. Tenzij je van die oude ricotta gebruikt.
This is between me and the vegetable!

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3806 Gepost op: 17 september 2012, 12:48:53 »
Marjoleine heeft hem hier uitgetikt.
Kijk wel uit met de hoeveelheden, het recept is voor acht personen, maar de helft ervan was precies goed voor twee grote eters.
En het werkt ook prima met appelstroop in plaats van balsamico (eventueel, als je appelstroop nauwelijks zuur is, met een beetje extra azijn)

Bedankt!

Wij eten vanavond iets met worteltjes en kikkererwten want die moeten op :-\
Want a sugarcube?

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3807 Gepost op: 17 september 2012, 16:30:06 »
Hetzelfde als gisteren: groentesoep (met bloemkool, selderij, wortel, witte boontjes en tomaten).

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3808 Gepost op: 17 september 2012, 17:33:56 »
Pompoensoep, hij leek nog wel heter dan gister ondanks dat ik er tijdens het opwarmen wat rijst in had laten meekoken en ondanks de ruime hoeveelheid kwark en room. Nog net te eten, krijg er een snotneus van  :-\

Vlakt suiker pittig niet ook wat af?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3809 Gepost op: 17 september 2012, 18:07:44 »
Ja, dat doet het.

Wij eten denk ik stamppot raapstelen. Ik vond zowaar nog een pot piccalilly van vorig jaar, dus dat eten we erbij!
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3810 Gepost op: 17 september 2012, 19:59:53 »
Op verzoek gewokt met 3 kleuren paprika, prei, tauge, witte ui en mihoen, waarvan een portie met pepersaus en de andere met kerrie (oftewel Singapore, al lijkt het niet op die van de Chinees :( Verdorie...)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3811 Gepost op: 17 september 2012, 20:14:43 »
Ontbeten met een wit broodje met dungestreken laagje boter. 's Middags zoutstengeltjes. Avondeten: een stamppotje van aardappel en wortel, slechts gekruid met wat zout (K. mocht het geheel wat opleuken met peper en mosterd, en kreeg er een burgertje bij). Gedronken: water en kruidenthee van kummel, venkel en steranijs.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3812 Gepost op: 17 september 2012, 20:37:13 »
Ontbeten met een wit broodje met dungestreken laagje boter. 's Middags zoutstengeltjes. Avondeten: een stamppotje van aardappel en wortel, slechts gekruid met wat zout (K. mocht het geheel wat opleuken met peper en mosterd, en kreeg er een burgertje bij). Gedronken: water en kruidenthee van kummel, venkel en steranijs.
Ziek?  :(

Ik kocht gisteren in de russische winkel een pot gegrilde aubergines. Opengedaan om te proeven, was natuurlijk niet zo lekker als vers gegrilden, maar met wat fetakaas maakte het lekker toastjesbeleg. Daarna oven aangezet, mijn vinger verbrand, mét blaas en nu een eigenaardige typhouding tot gevolg, aardappeltjes (met schil aan) in stukjes, een potje gigantes met een loeiheet pepertje, en geprobeert of de aubergines met feta in de oven een groter succes waren. Neen. En nog wat tomaat ook, trouwens.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3813 Gepost op: 17 september 2012, 21:09:48 »
Gewokte kool, paprika en tofu, met rijst.
Bij mij vult een maaltijd met tofu niet, dus nu pruimentaart!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3814 Gepost op: 17 september 2012, 21:10:27 »
Linzensoep. Voor twee dagen gekookt, dus morgen weer.  :hungry:

Offline Sven

• 3.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3815 Gepost op: 17 september 2012, 22:00:08 »
Linzensoep. Voor twee dagen gekookt, dus morgen weer.  :hungry:

Ik had ook linzensoep gemaakt voor 2 dagen. Maar dat was gisteren, dus nu is ze op :)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3816 Gepost op: 18 september 2012, 13:27:53 »
Vroeg op de avond een restje van laatst voor het sporten, om later nog een toetje te nemen.

Was helemaal niet nodig geweest, want het bleek dat ik me vergist had en de sportles een uur eerder was. Gelukkig kon ik dus nog net een babbeltje maken met de docent. (en de fitnesszaal induiken).
« Laatst bewerkt op: 18 september 2012, 13:47:06 door LL de Ling »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3817 Gepost op: 18 september 2012, 17:35:33 »
Ziek?  :(
Ja, sinds zaterdag buikgriep, met heftige krampen. Maandag dus voor het eerst weer wat gegeten, en vandaag gaat het snel weer bergopwaarts. Vandaag dus weer maagvriendelijk, maar alweer lekker: couscous met koolrabi, wortel, pompoen en tomaat in bouillon (gekruid met kummel, venkel en gember).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Gnoe

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3818 Gepost op: 18 september 2012, 23:01:37 »
Rijst met sambal kreng boontjes tahoe. Niet wat ik gepland had maar dat kwam zo uit. En het was lekker dus ik klaag niet. :) Nectarine met pruimen toe.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3819 Gepost op: 19 september 2012, 09:15:32 »
Pastasalade uit een bakje, want we hebben cursus tot zeven uur.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken